Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Hvor langt har du kommet i Bleach egentlig?

Prøver å holde meg unna mangaen jeg da, siden jeg bare har sett animeen så langt.

Jeg har ikke kommet så veldig langt. Har lest til kapittel 215 (av 391) og sett til episode 110 (nettopp ferdig med vampyr-filleren :roll: ). (Har forresten bestemt meg for å kutte ut fillersene fremover nå, for jeg klarer rett og slett ikke å komme meg gjennom dem.)

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke så mye på serier der de sloss og sånn. Liker søt anime. Husker jeg så på en serie som het Strawberry Panic. Den var kawaii. ^_^ Handlet om en internatskole for hvor jentene forelsket seg i hverandre. Hehe.. Tror ikke jeg noen gang har sett på noe som fremstilte homofili som helt normalt. :skravle:

Jeg liker også best kawaii anime :) Princess Mononoke ble litt for krigersk for min smak..... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kommet så veldig langt. Har lest til kapittel 215 (av 391) og sett til episode 110 (nettopp ferdig med vampyr-filleren :roll: ). (Har forresten bestemt meg for å kutte ut fillersene fremover nå, for jeg klarer rett og slett ikke å komme meg gjennom dem.)

Det er en veldig smart beslutning. Fillerne er helt grusomme, har nettopp lidd meg gjennom en 25 episoder lang tullefillerarc som bare ble dummere og dummere. Og hva gjør de når den er ferdig? De begynner på en ny filler! :klaske:

Den eneste filleren du bør se er episode 228, det er bare en liten tulleepisode hvor alle drar på stranda. Den var morsom. :happy:

*sjekker listen over Bleach-episoder* Har du lest forbi denne i mangaen? Ellers får du deg en liten overraskelse i neste episode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også best kawaii anime :) Princess Mononoke ble litt for krigersk for min smak..... :rødme:

Ja likte ikke den jeg. Den var så kjedelig og laaaaang.

Har dere sett Azumanga Daioh! Det tror jeg er en av mine favorit serier. Synd det bare var rundt 28 episoder da. :skravle: Den serien er så sykt morsom hehe.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som liker sånne søte ting bør sjekke ut Lucky Star og Azumanga Daioh. De er sånn søte-og-tilsynelatende-overfladiske-men-med-smart-humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett Azumanga Daioh!

Dere som liker sånne søte ting bør sjekke ut Lucky Star og Azumanga Daioh.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er Lucky Star?? Er det en morsom serie?

Ja! Jeg er halvveis i den nå. Tror den minner litt om Azumanga (men den har jeg bare sett én episode av, altså). Veldig søt, men intelligen på sin egen, sære måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig smart beslutning. Fillerne er helt grusomme, har nettopp lidd meg gjennom en 25 episoder lang tullefillerarc som bare ble dummere og dummere. Og hva gjør de når den er ferdig? De begynner på en ny filler! :klaske:

Den eneste filleren du bør se er episode 228, det er bare en liten tulleepisode hvor alle drar på stranda. Den var morsom. :happy:

*sjekker listen over Bleach-episoder* Har du lest forbi denne i mangaen? Ellers får du deg en liten overraskelse i neste episode :)

Fillerer er noe tull. Naruto har visstnok enda flere fillers enn Bleach. :redd:

Jeg tror jeg vet hvilken overraskelse du snakker om. :lur: Tenker du på

faren til Ichigo?

? Tror jeg har sett til og med den episoden der. 112 kanskje?

Det jeg leser nå:

Ichigo skal nå bli opplært av Vaizardene mtp hollowen sin

. *spennende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillerer er noe tull. Naruto har visstnok enda flere fillers enn Bleach. :redd:

Jeg tror jeg vet hvilken overraskelse du snakker om. :lur: Tenker du på

faren til Ichigo?

? Tror jeg har sett til og med den episoden der. 112 kanskje?

Det jeg leser nå:

Ichigo skal nå bli opplært av Vaizardene mtp hollowen sin

. *spennende*

Jaaa, var det jeg tenkte på! Jeg ble litt sånn :hakeslepp: og litt sånn :overrasket: også kjempesånn :bolledeig:.

Skjønner ikke vitsen med fillere altså. De kan jo ikke å skrive gode historier! (BTW: styr unna Bleach-filmene også) Men sånn blir det vel når de skal begynne å lage serien før mangen er ferdig. Stakkars Naruto-fans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fillere for noe?? Hehe.. tror kanskje jeg har litt lite erfaring med anime enn dere andre her. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, var det jeg tenkte på! Jeg ble litt sånn :hakeslepp: og litt sånn :overrasket: også kjempesånn :bolledeig:.

Skjønner ikke vitsen med fillere altså. De kan jo ikke å skrive gode historier! (BTW: styr unna Bleach-filmene også) Men sånn blir det vel når de skal begynne å lage serien før mangen er ferdig. Stakkars Naruto-fans.

Jeg også! :fnise: Men ifølge bror er han ikke med mer så langt ihvertfall. Håper han kommer igjen etterhvert. :jepp:

Æsj, ja, stakkars. :ler: Men er ikke filmene noe bra? Føler liksom uansett at jeg må se dem... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fillere for noe?? Hehe.. tror kanskje jeg har litt lite erfaring med anime enn dere andre her. :flau:

Fillere er småhistorier (noen ganger laaange historier også) som animelagerne putter inn i serien når de ikke har mer manga å basere serien på. Altså, slik at de kan lage en episode i uken selv om mangaen har pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er fillere for noe?? Hehe.. tror kanskje jeg har litt lite erfaring med anime enn dere andre her. :flau:

Fillere er historier som er laget av de som lager animeen, ikke den originale mangaforfatteren. Tror som regel de lages når animeen tar igjen mangaen og de dermed er tom for materiale. Så da finner de på sine egne historier - noe som er synd, for de er sjeldent noe særlig flinke til det. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ja, stakkars. :ler: Men er ikke filmene noe bra? Føler liksom uansett at jeg må se dem... :sjenert:

Njæi. Den Memories of Nobody var OK, Fade to Black: Kimi no Na wo Yobu var litt bedre, Diamon Dust Rebellion var... litt kjedelig. Men det er jo underholdende da. Også er det utgitt to OVAer (episoder som ikke vises på TV) hvor den ene (Memories in the Rain) bare er flashbacks, og The Sealed Sword Frenzy som var dååårlig. Men med et par morsomme øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja likte ikke den jeg. Den var så kjedelig og laaaaang.

Har dere sett Azumanga Daioh! Det tror jeg er en av mine favorit serier. Synd det bare var rundt 28 episoder da. :skravle: Den serien er så sykt morsom hehe.

Nei, har ikke sett den! Jeg har vel egentlig sett mest studio ghibli til nå; min indre comic nerd har blitt vekket!! :rødme:

Jeg kan heller ikke så mye om anime men er veldig interessert!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt tips, både til dere som har sett mye og dere som er helt ferskiser: myanimelist.net De har en database med omtrent alle serier som har blitt dubbet eller subbet til engelsk, med omtaler, bilder fra seriene og henvisninger til lignende serier. Genialt!

I tillegg kan man lage en profil hvor man kan legge inn hvilke serier man har sett, gi dem karakter, være på diskusjonsforumet, bli med i grupper osv. Veldig aktiv side med mange tusen medlemmer :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, både til dere som har sett mye og dere som er helt ferskiser: myanimelist.net De har en database med omtrent alle serier som har blitt dubbet eller subbet til engelsk, med omtaler, bilder fra seriene og henvisninger til lignende serier. Genialt!

I tillegg kan man lage en profil hvor man kan legge inn hvilke serier man har sett, gi dem karakter, være på diskusjonsforumet, bli med i grupper osv. Veldig aktiv side med mange tusen medlemmer :)

Takk for tipset!!! Sjekkes ut nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett første episode av Azumanga....det blir altfor barnslig for meg.....;)

Noen som kan anbefale noe Ghibli-aktig ? Pingting, du har vel sikkert noen forslag ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingting: hvordan ser man animen på myanime ? Må man adde det man ønsker å se på ei liste ?

Jeg har registrert meg, men jeg får ikke til å se på animefilmene.....hjelp til en teiting, please ? ;)

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...