Gå til innhold

Hvorfor er nesten alle her dobbelt anonyme?


Gjest Skogkar

Anbefalte innlegg

Gjest Skogmann

Ser utrolig mange som poster anonymt anonymt i selv ubetydelige tråder. Er man ikke anonym nok med et nickname? Må man anonymiseres fra nicket sitt også? Er dere redd for å si hva dere mener blandt folk dere kun kommuniserer med på et forum?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Forstår ikke det. Har aldri gjort det. Faktisk har jeg ikke tenkt på det en gang, men er forholdsvis ny her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det er ofte at man gir bort informasjon om seg selv i forbindelse med tråder. Da er det ikke alltid det er så lurt å knytte det til annen informasjon man har gitt ut under nick. Da kna det være bedre å bruke anonym funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke behov for å la stalkere her på KG få vite hvem je er.

Anonym poster: b480867b13cadcad0a7e3278f5cd98ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er paranoid, så anonymfunksjonen er knapt bra nok. Vet ikke helt hva jeg gjør på internett, burde kanskje kvittet meg med hele greia.

Fakta. :gjeiper:

Anonym poster: bde3aedf15ba805f0bf1dd9ebb8a43ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En post som avslører bittelitt, f.eks utdanning eller hobby er kanskje ikke nok til å avsløre en persons identitet, men jo mer man forteller om seg selv, jo flere fakta er knyttet til brukeren og det er lettere å bli gjenkjent. Jeg vil ikke bli gjenkjent :)

Anonym poster: 2c6bf3e3f209e0f2c6b6bf9c62db4d1e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er paranoid.

Når jeg skriver her på forumet om noe som skjer i mitt liv og noen jeg kjenner leser det, ja da skjønner de kanskje at nicket "dotten" faktisk er "Pernille" som jobber på "H & M"..

Og da er det jo bare å finne alt det andre Dotten har skrevet, og VIPS så har man funnet litt hemmeligheter, personlige og pinlige ting om "Pernille" som det ikke var meningen at de skulle få vite...

Skjønner?

Anonym poster: a4ff9928e41085b9d7834a1fe2279f35

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker å hevde at folk er anonyme brukere for å slenge med leppa. Dere som sier det, har dere tenkt over uttrykket "på seg selv kjenner man andre"?

Jeg er ikke anonym for å slenge med leppa, men for å være nettopp anonym. Det er mange eksempler på folk som er blitt gjenkjent på KG og andre nettforaer. For min del har det blitt en vane å være anonym også om jeg forteller at favorittfargen min er blå eller at jeg drakk appelsinjuice til frokosten. På den måten slipper jeg å lure på om jeg avslører for mye. Fort gjort å si ting man ikke hadde tenkt å si under nick (av fare for gjenkjennelse) og så sitter man i det.

Dessuten er det mange her på kg (både anonyme og de som skriver med nick) som liker å forfølge folk fra tråd til tråd, og det gidder jeg rett og slett ikke.

Forresten: Det finnes mange lange tråder om dette temaet på KG allerede. Hva med å søke opp noen av disse? Der kan du risikere å få mange gode svar. ;)

Anonym poster: 7332e458ec8840cae16f424adbc7c3c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har familie her på KG. Noe så enkelt som en kakeoppskrift kan avsløre hvem jeg er. Ting som for dere andre er helt uforståelig at jeg kan bli gjenkjent på. Jeg har allerede blitt gjenkjent på ting jeg har skrevet som AB, men det er da ikke knyttet opp mot et nick. Jeg ønsker at dette skal være mitt fristed. Jeg vil ikke at kjenninger skal kunne følge meg her inne. Derfor skriver jeg ofte som anonym. Jeg slenger aldri med leppa og oppfører meg ordentlig her inne. <br /><br /> Anonym poster: ce032534ea144f2c752c12c78433c405

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å ha en "personlighet" på KG, så da postes alt anonymt. For meg er det befriende at hver tråd starter med blanke ark. Det er da sak man skal diskutere?

Viktigst for meg er at det ikke ligger offentlig tilgjengelig et stort register over mine meninger og erfaringer om alt fra for eksempel hundeoppdragelse, kjærlighetskvaler, politikk, interiørsmak og bilpreferanser. etc. etc. Sammenlagt blir det rett og slett for mye informasjon, og det er ikke noe jeg ønsker at tilfeldige bekjente skal snuble over.

Det aller meste av det jeg deler her inne deler jeg også med folk rundt meg utenfor nett. Forskjellen er at jeg deler ulike ting med ulike mennesker. Kjærlighetskvalene er forbeholdt noen få, politikk deler jeg med dem som spør, matoppskrifter og interiørsmak likeså. Det er veldig få av dem rundt meg som trenger å vite alt dette, og da syns jeg ikke det er nødvendig for tilfeldige forumbrukere på nett heller. (Tilfeldige forumbrukere som kan vise seg å være en kollega eller en mor til mitt barns klassekamerat for eksempel)... Krise er det ikke, men helt klart unødvendig.

Anonym poster: 12b9a96b52f73da8c19d3c376cc27725

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonyme bruker klokken 20:06 - siden du brukte akkurat det uttrykket jeg brukte i innlegget mitt føler jeg naturlig nok at jeg er en av de du sikter til. Og nei, det stemmer ikke. Jeg har aldri brukt funksjonen for å være ekkel. Og jeg er fullstendig klar over at det ikke kun er negative grunner til at folk bruker funksjonen, jeg bruker den jo selv og fra tid til annen for å beskytte privatlivet mitt.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sterke meninger om ting er det en fordel å være anonym ettersom andre brukere ikke kan kjenne deg igjen i andre tråder. Hvis du poster som anonym vil innlegget bli vurdert objektivt hver gang. Det fins jo også de som ignorerer de som sier ting de ikke liker.

Det oppstår en del relasjoner mellom brukere som kanskje ikke er helt sunn om man bare vil diskutere en sak og bli vurdert utifra meningene. Jeg tror kanskje KG er litt annerledes enn andre forum i forhold til relasjoner mellom brukere, anseelse og den slags. Du vil gjerne bli vurdert og besvart utifra meningene dine i den saken du diskuterer og ikke tidligere innlegg og ytringer hvis de ikke falt i god jord hos mange.

Anonym poster: 9ff9e6166a3bc485de8d87511b406c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså; nå som alle har nummer, så kan dere jo like gjerne poste med nick. De som VIL finne sammenhenger, gjør det. Det er helt utrolig hvor detektiv folk kan være bare de gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså; nå som alle har nummer, så kan dere jo like gjerne poste med nick. De som VIL finne sammenhenger, gjør det. Det er helt utrolig hvor detektiv folk kan være bare de gidder.

Nummeret varierer vel fra tråd til tråd?

Anonym poster: 45fe09d49ef6f48468ad27ce292b2f36

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke, dersom det gjør det så ignorer min forrige post. ;)

Greit, ignorerer. ;)

For koden eller hva det nå kalles endres fra tråd til tråd ja. Den er der for å kunne skille ABere i den enkelte tråden. Kjekt hvis man f.eks. mistenker at en AB later som h*n er ulike personer for å backe opp egne meninger. :)

Anonym poster: 7332e458ec8840cae16f424adbc7c3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en del stalkere her på forumet, så noen ganger må man være anonym. Jeg har selv opplevd dem og de er ofte dobbelanonyme selv.

Anonym poster: 63a717ef9b163518c145b47c3bad7bba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Men hvordan i alle dager skal noen forstå at "skogmann" er meg? Det er da bare å ikke legge ut personlig informasjon er det ikke? Med mindre jeg skriver mitt navn, min kones navn, nøyaktig hvor jeg bor osv, hvem i all verden skal finne ut det?

Jeg er for øvrig 30 år, bor i Oslo og liker langrenn, turer i skogen, fisking, styrketrening og boksing. Jobber innen helse.

Hvem er jeg?? right...

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg har gjenkjent venninner her inne på KG jeg, ut ifra det de har skrevet, så det er ikke så vanskelig som du skal ha det til.

Jeg tar selv i bruk ab knappen når det er personlige ting jeg vil spørre om, ting, hendelser eller spørsmål jeg rett og slett vil spørre andre uten at det skal bli koblet opp mot min bruker.

En årsak er at jeg faktisk fikk en "stalker" en gang, som hele veien i alle tråder jeg deltok i skulle ta opp ulike emner jeg hadde diskutert andre steder i den nye tråden. Men hovedsakelig er det fordi av og til vil jeg spørre om ting eller kommentere på emner som jeg ikke vil skal bli koblet opp til min bruker, enten fordi det er av personlig grad eller intimitet eller hva som helst. Hva årsakene er til at jeg velger AB, har andre egentlig ingenting med.

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øvrig 30 år, bor i Oslo og liker langrenn, turer i skogen, fisking, styrketrening og boksing. Jobber innen helse.

Men la oss si at du var 30 år (en tråd), hadde veldig god peiling på bussrutene rundt Stokmarknes (en annen tråd), en kone som jobber som prest (en tredje tråd), er vegetarianer (en fjerde tråd) og har tvillinger i barnehagealder (en femte tråd) og nettopp har skaffet dere en labradoodle (sjette tråd).

Hvis du da ønsket å poste en tråd for å få råd om impotens, eller om du skal foreta deg noe med din bror som snylter på skatten, vil jeg jo absolutt anbefale at du gjør dette anonymt ;)

Jeg skjønner meg ikke på folk som gidder å søke opp innlegg og stalke og gjette AB-koder- kan det være så veldig spennende, liksom? Men det ligger lett mer informasjon ute enn man tror, og summen kan gjøre at man blir ganske gjenkjennelig. Derfor synes jeg det er helt naturlig at det satses på dobbelt anonymitet i en del tråder. Men hvorfor man skal være anonym for å svare på om man liker epler bedre enn pærer, er litt vanskeligere å forstå. Men folk har vel sine grunner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...