Gå til innhold

På jakt etter en ny bil - hjelp meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan nesten ingenting om biler. Nå har jeg en liten bil (Audi A3) som snart må byttes på grunn av familieforøkning og behov for mer plass.

Jeg liker ikke stasjonsvogn. Jeg vil ha noe mindre, men uansett godt med plass i bagasjerommet - det holder med plass for en barnevogn og 1 koffert sånn ca. Nå er det plass til vogna, men ikke mye mer enn det.

Kan dere anbefale meg merker og modeller som ikke er altfor små og samtidig ikke er gigantiske stasjonsvogn? Jeg brukte noen timer å se på finn og druknet helt i havet av biler der.

Takk!



Anonymous poster hash: f6405...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier du ikke liker stasjonsvogner, men gjelder dette alle former for stasjonsvogner? Du finner små stasjonsvogner også, som f.eks VW Golf stasjonsvogn, Volvo V50 osv. Disse er relativt små sammenlignet med de standard familiestasjonsvognene som VW Passat, Volvo V70, Ford Mondeo osv.

Den Mercedes B-klassen som er linket til her er jeg usikker på om egentlig vil være noe særlig større enn den bilen du allerede har. En sedan som gir deg plass til en barnevogn i bagasjen vil nok fort vekk føles stor den også, men alt kommer an på hva slags vogn du har.

Et annet aspekt blir også å få plass til et bakovervendt barnesete fra 9 kg og oppover. De krever litt plass hvis personen som sitter i passasjersetet foran skal slippe å sitte med knærne på haken under bilturen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

En liten og kompakt bil, - med plass til barnevogn.

Skoda Yeti?

Jeg har hverken eid eller prøvd, men det er egentlig den eneste jeg kan tenke meg skulle være i det størrelsesjiktet du ser for deg uten å være en stasjonsvogn.

Om du tenker litt annerledes, og erfarer at det ikke er annerledes å kjøre en såkalt 'større' bil enn en liten bil, så er en Volvo V50 et bra valg også sikerhetsmessig uten at du trenger tapetsere bakruten med "Baby onboard" klistremerker som de andre sjåførene gir beng i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Yeti ser ganske OK ut! Skal sjekkes, takk. Volvo V50 ser ikke ille ut, men Yeti er nærmere det jeg tenkte på. Disse klistremerkene er jeg ikke glad i og bruker dem ikke uansett :P Man skal være forsiktig når man kjører klistremerke eller ei.



Anonymous poster hash: f6405...7ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Volvo V50 er fantastiskover hele fjøla, veldig pålitelig er den også. Unngå dieselen. Godt å kjøre, men ligger litt lavt, så det er ikke noe hyttebil.

Ford C Max og den slags funker bra! Jeg ville heller ha orientert meg etter Toyota Verso som er mer pålitelig. Sjekk for oljeforbruk, kjøp bensinmotor her også.

Anonymous poster hash: 82064...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...