Gå til innhold

Endre forsikring fra 25 år og over til 18 år og over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God dag. Jeg er 18 år og fikk lappen i går. Så glad som jeg var når jeg kom hjem, kunne jeg ikke vente med å ta med venninnene mine på en kjøretur med bilen vår. Dessverre ødela mamma hele gleden med å ha kjørt opp når hun sa at hun ikke orket å betale for forsikringen som dekker bilen når jeg kjører den (den som er for de under 25). Derfor foreslo jeg at jeg kunne betale mellomlegget, det blir da ikke mer enn 1000-2000 kr mer i året uansett.

Virker som hun ikke gidder å sjekke ut engang hvor mye det kommer til å bli hvis hun endrer forsikringen, og derfor har jeg lyst til å finne ut. Jeg vet at vi har forsikring fra DnB. Noen som vet hvor mye det kommer til å bli?

Jeg vet det er hennes bil og hun bestemmer, men ærlig talt så synes jeg at hun burde sagt i starten at jeg ikke fikk røre bilen før jeg kjørte opp. Så derfor er jeg dypt skuffet over denne situasjonen jeg er i nå, men er villig til å betale for at jeg også kan kjøre den. Egen bil er uaktuelt da jeg flytter til utlandet om 8 mnd.



Anonymous poster hash: 877c9...5aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier jo selv at det er hennes bil og at hun bestemmer. Det kan jo være at hun er redd for skader på bilen og medfølgende bonustap. Det å kjøre andres bil er jo ikke en rettighet man har fordi man har førerkort. Ta en prat med henne og spør. Er du 18 år bør du være voksen nok til at du kan prate skikkelig om det i det du ytrer ditt ønske om å låne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo selv at det er hennes bil og at hun bestemmer. Det kan jo være at hun er redd for skader på bilen og medfølgende bonustap. Det å kjøre andres bil er jo ikke en rettighet man har fordi man har førerkort. Ta en prat med henne og spør. Er du 18 år bør du være voksen nok til at du kan prate skikkelig om det i det du ytrer ditt ønske om å låne bilen.

Greia er at moren min elsker å komme med personangrep og blir til en 12 år gammel jente når jeg setter meg ned og tar en prat med henne. Prøvde igjen isted, og hun kom bare med at "faren min ikke er en millionær". Jeg har en jobb ved skolen, og der tjener jeg 7000 kr i måneden. Om jeg vraker bilen, så er det jo trossalt mitt ansvar å få dekket skaden. Hvis dette ikke holder for henne, så aner jeg ikke hva mer jeg kan gjøre. Føles ut som om friheten har blitt sugd ut igjen, og at det å ha tatt lappen var det stort nederlag for meg.

Anonymous poster hash: 877c9...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skader bilen og det fører til bonustap, så koster det mye mer enn egenandelen. Bonustapet vil gjøre forsikringen dyrere en god stund framover. Flere år, altså. Det står litt om det her:

http://www.abcnyheter.no/skadeforsikring/faktainnhold/090116/bonussystemet-i-bilforsikring

Jeg er helt enig i at dette burde hun sagt fra om tidligere, og det er nå en gang sånn at du på ingen måte er en utlært sjåfør. Det er nå du må kjøre så mye som mulig for å bli en god sjåfør.

Har du mulighet til å kjøpe en billig bruktbil, kanskje? Hvis du tjener 7000 i måneden så bør du jo ha rom for å både kjøpe og holde en billig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så dumt at moren min er slik i forhold til foreldrene til veldig mange av mine jevnalderende. De får låne bilen når de vil, og foreldrene deres er stolte. Mine derimot, gir egentlig blanke.



Anonymous poster hash: 877c9...5aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Mofren din er dust. Jeg hadde dette klart til egne unger før de var ferdige med oppkjøringen. Nettopp for å kunne få kjøre bil ALENE første dagen.

Det kostet med 1500 mer i året å legge på en navngitt sjåfør under 25 år. Da hadde jeg ubegrenset kjørelengde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det var meg som gjorde deg oppmerksom på denne problemstillingen i en annen tråd i går?

Prisen kommer og an på hvilken bil moren din har, hvor gammel den er m.m. Bonustap kan bli svært kostbart, i tillegg til egenandel på skaden, eller at du som et alternativ betaler hele skaden for at moren din skal unngå bonustap.

Å lakke om en dør står det i en annen tråd her inne at koster 7500 kr. Å reparere bil er kostbart, svært kostbart.

Kjøp deg et nesten vrak eller aksepter at moren din sin bil, er hennes bil på lik linje med hennes klær og smykker.

Anonymous poster hash: 00772...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip mor du har da. Hadde jeg hatt ei datter som endelig hadde fått lappen hadde jeg vært sjeleglad hun da kunne kjøre bilen selv, og jeg slapp å kjøre henne hit og dit. Merkelig mor..

Anonymous poster hash: 6f431...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip mor du har da. Hadde jeg hatt ei datter som endelig hadde fått lappen hadde jeg vært sjeleglad hun da kunne kjøre bilen selv, og jeg slapp å kjøre henne hit og dit. Merkelig mor..Anonymous poster hash: 6f431...e1e

Mødre er forskjellig vet du. Det enste som er felles for alle mødre er navnet!

Anonymous poster hash: 00772...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...