Gå til innhold

Vil levere fra meg førerkortet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns du heller bør si nei til å være sjåfør så lenge du er så usikker i trafikken. Det er dumt å levere fra seg førerkortet pga noe sånt.

Det du kan gjøre er å ta en pause fra bilkjøringen en liten periode også ta noen kjøretimer når du føler deg litt mer klar. Få litt mer trening på teknikk og få litt mer selvtillitt i trafikken.

Selv var jeg 23år gammel da jeg kjørte bil for første gang og det var fordi jeg var livredd for å kjøre. Etter hver kjøretime var jeg så sliten at det kjentes ut som om jeg svevet. Var svimmel, uvel og skjelven i mange timer etterpå. Etter jeg fikk førerkortet var jeg i lang tid redd for å kjøre enkelte steder alene og unngikk det så langt jeg kunne. Å kjøre ut på motorvei var det verste jeg visste. Men etterhvert ble jeg tryggere og klarte å utfordre meg selv mer og mer. Nå har jeg hatt førerkortet i 3år og er en veldig trygg og selvsikker sjåfør. Jeg kjører bil hver eneste dag og mener det er viktig de første årene for å ikke glemme det man har lært og for å ikke bli usikker og redd igjen.

Nå er jeg så heldig at jeg er gift med en trafikklærer så jeg får hjelp om jeg skulle ha behov for det.

Det er veldig viktig å finne en trafikklærer som er rolig og som er vant til elever som er usikre. Let litt rundt og se om du kan finne noen som forstår hvordan du har det. Mannen min har flere elever som har hatt førerkort i flere år, men som tar timer fordi de er redd for å kjøre bil.

Så lenge du har så stor selvinnsikt så er du ikke en stor fare i trafikken. Du vet jo at du ikke bør kjøre bil sånn du er nå, og da vil du fint klare å la bilen stå til du føler du er klar :) det er ikke noe vits i å levere fra seg førerkortet. Da kan du heller gjemme det i en skuff og si til familie at du ikke har det lengre ;)

Anonymous poster hash: 1ea13...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det står respekt av det å innse at en ikke er en dyktig sjåfør, og ikke har noe på veien å gjøre. Syns mange av dere som svarer bagatelliserer det med å si at syklisten også var skyld i nesten uhellet. Hun uttrykker tydelig at hun er usikker i trafikken, og dermed utgjør en fare. Å kjøre bil er ikke bare å gasse/bremse/gire, eventuelt blinke hvis en gidder når en svinger. Det er veldig mye en skal fokusere på samtidig, og det er ikke alle som er like gode til det. Det er ingen menneskerett å kjøre bil, og heldigvis skjønner ts at hun utgjør en fare og dermed ikke behøver å kjøre vil.

Tipper dere hadde blitt forbannet om noen av deres nære ble drept i trafikken, for så å finne ut at personen lagde et innlegg på internett der hun ba om råd fordi hun ikke ville kjøre mer og at veldig mange mener dette er en fillesak for hun kan bare ta mer timer. Ikke alle bør/kan/vil kjøre bil!

Det er vel bedreviterne som egentlig er farlig i trafikken. De som tror de er flinke sjåfører. Det er ingen som er flinke til å kjøre bil. Så jeg sier som far bruker å si: Når man får lappen betyr det IKKE at man kan ( er flink) til å kjøre bil, men at man da har muligheten til å lære seg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...