Gå til innhold

Sånn skal purken tas!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Alle over en viss alder forstår at man ikke har dragrace på impuls på en tilsynelatende offentlig vei. Da er man på en egnet bane tilrettelagt for dette. Om de lover og regler vi har er utdaterte,er ikke opp til deg eller meg å bestemme. Det er de reglene vi per i dag har, og vi må derfor innrette oss etter de. Vil du endre på dette, må du nesten oppsøke politikken eller sørge for en lovendring på annet vis.

Respekt for lov og orden, og ikke minst andres liv og helse, bør man ha uansett alder. Den dagen du har kjørt på et menneske, hjelper det lite å sitte der og hevde at du mener lovene vi har er for gammeldagse. Men det er det vel bare oss gamle med en viss livserfaring som forstår ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde ikke vært ett bevisst valg. Folk som har så lite respekt for lov, orden og regler provoserer meg så fælt at jeg kan klikke. Og, ja, jeg ser dobbeltmoral.

Jo, det var jo et bevisst valg, du sa de skulle være glad du ikke var politi... Du sa jo direkte at du hadde drept mennesker for å ta noen som kjørte om kapp...

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jo, det var jo et bevisst valg, du sa de skulle være glad du ikke var politi... Du sa jo direkte at du hadde drept mennesker for å ta noen som kjørte om kapp...

Nei, det ville ikke vært et bevisst valg. Jeg bare kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg kunne kikket. Lær deg logikk.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle over en viss alder forstår at man ikke har dragrace på impuls på en tilsynelatende offentlig vei. Da er man på en egnet bane tilrettelagt for dette. Om de lover og regler vi har er utdaterte,er ikke opp til deg eller meg å bestemme. Det er de reglene vi per i dag har, og vi må derfor innrette oss etter de. Vil du endre på dette, må du nesten oppsøke politikken eller sørge for en lovendring på annet vis.

Respekt for lov og orden, og ikke minst andres liv og helse, bør man ha uansett alder. Den dagen du har kjørt på et menneske, hjelper det lite å sitte der og hevde at du mener lovene vi har er for gammeldagse. Men det er det vel bare oss gamle med en viss livserfaring som forstår ;-)

Kan vi holde oss til tema? Ser dette veldig impuls ut? Nei.. Greit, da er man enige om at dette ikke var noe "impuls-dragrace"..

Vi må ikke en jævla dritt, vi er født med evnen til å velge. Jeg MÅ ikke en jævla dritt.. Er en del ting jeg BØR, men ingenting jeg MÅ.

Respekt for loven behøver man ikke, men er jo kjekt.

Respekten for andre er essensiell.

Den dagen jeg kjører på et menneske? Er det slik at alle bilister i løpet av livet dreper noen? Er hvertfall det du får det til å fremstå som her.

Hah, du er jo etter kallenavnet å bedømme ikke eldre enn 14... sååeh.. ja.. (00 betyr født i 2000 ;) )

Nei, det ville ikke vært et bevisst valg. Jeg bare kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg kunne kikket. Lær deg logikk.

Du burde med andre ord ikke ha lov å kjøre motorisert kjøretøy i det hele tatt om det kan svertne slik for deg, du er en mye større trussel enn disse dragracerne noengang kan bli.

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Kan vi holde oss til tema? Ser dette veldig impuls ut? Nei.. Greit, da er man enige om at dette ikke var noe "impuls-dragrace"..

Vi må ikke en jævla dritt, vi er født med evnen til å velge. Jeg MÅ ikke en jævla dritt.. Er en del ting jeg BØR, men ingenting jeg MÅ.

Respekt for loven behøver man ikke, men respekten for andre er essensiell.

Den dagen jeg kjører på et menneske? Er det slik at alle bilister i løpet av livet dreper noen? Er hvertfall det du får det til å fremstå som her.

Hah, du er jo etter kallenavnet å bedømme ikke eldre enn 14... sååeh.. ja.. (00 betyr født i 2000 ;) )

Du burde med andre ord ikke ha lov å kjøre motorisert kjøretøy i det hele tatt om det kan svertne slik for deg, du er en mye større trussel enn disse dragracerne noengang kan bli.

Jeg vil tippe det dør mange flere pga. ulovlig dragracing enn av at folk klikker pga. ulovlig dragracing, naturlig nok. Jeg har for øvrig ikke lappen, så det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar du det fra at de er verdensmestre?

De er hvertfall "verdensmestre" nok til å gjøre det på et sted der ingen andre kjører akkurat når de gjør det.. Så nei.. De virker absolutt ikke "verdensmestre" ...

Man er ikke verdensmester bare fordi man har fått lappen, og de færreste tror de er det..

Ikke har snøring? Jo, de vet AKKURAT hva de driver med.. De kjører om kapp nedover en rett strekke.. Til og med du forstår vel dette?

Jeg er delvis uenig i det siste du sier. Man er absolutt ikke idiot om man har sperret av veien i hver ende, og det står folk og passer på om noen kommer kjørende. Makan til idiotuttalelse.. (Jepp, jeg har erfaring, så jeg vet når jeg ser en idiotuttalelse)

Hva får deg til å tro at disse menneskene er "mindre intelligente" ? Er man "mindre intelligent" bare fordi man har et annet synspunkt enn deg, og kanskje ikke samme interesser?

Disse folkene som står på ski ned fjell og hopper ut i fallskjerm de kan ikke være spesielt intelligente ved første øyekast.. Men joda, de er akkurat som deg og meg.. (Ikke at det er noe å rope hurra for utifra hva jeg leser)

Er du i mot lovene vi har i Norge så er det bare å flytte herifra. Jeg ønsker ikke å bli drept i trafikken av slike idioter og er glad for at vi har de lovene vi har.

Man er svært umoden og heller ikke særlig intelligent når man ikke forstår hvilke konsekvenser handlingene sine kan ha og at politiet faktisk ikke er en fiende.

Er man ikke moden nok til å følge loven så er man ikke moden nok til å ha lappen.

Nei, det er de virkelig ikke. Mange av lovene er utdaterte som fy, og har ingen plass i dagens samfunn.

Dere er kanskje for ... gamle? til å kunne se lengre enn nesa, så er ingen overraskelse at dere kommer med tøv hele tiden.

Man kjører ikke ihjel noen bare fordi man har dragrace vettu ;)

Jeg er 18.

Må være flaut å være mindre moden enn en 18-åring.

Race foregår på baner eller veier som er blitt tilrettelagt for det. Ikke et sted der noen plutselig kan komme valsende ut i veien eller et sted der en bil kommer i motsatt kjøreretning så du krasjer inni personen og dreper dem fordi du mister kontrollen.

Om du har lappen så håper jeg inderlig at jeg ikke møter på deg, fordi jeg ønsker ikke å bli drept. Skummelt med mennesker som ikke bryr seg så mye om de dreper andre eller ikke i trafikken.

Anonymous poster hash: 41ef0...6ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det var jo et bevisst valg, du sa de skulle være glad du ikke var politi... Du sa jo direkte at du hadde drept mennesker for å ta noen som kjørte om kapp...

Lurer på om du er fra Frena :P Virker nesten sånn. Der dør det i alle fall 2 personer i året i gjennomsnitt pga råkjøring.

Dritkult å drepe eller bli drept selv altså ;):)

Anonymous poster hash: 41ef0...6ad

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du er fra Frena :P Virker nesten sånn. Der dør det i alle fall 2 personer i året i gjennomsnitt pga råkjøring.

Dritkult å drepe eller bli drept selv altså ;):)

Anonymous poster hash: 41ef0...6ad

Eiksmarka, Bærum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i mot lovene vi har i Norge så er det bare å flytte herifra. Jeg ønsker ikke å bli drept i trafikken av slike idioter og er glad for at vi har de lovene vi har.

Man er svært umoden og heller ikke særlig intelligent når man ikke forstår hvilke konsekvenser handlingene sine kan ha og at politiet faktisk ikke er en fiende.

Er man ikke moden nok til å følge loven så er man ikke moden nok til å ha lappen.

Jeg er 18.

Må være flaut å være mindre moden enn en 18-åring.

Race foregår på baner eller veier som er blitt tilrettelagt for det. Ikke et sted der noen plutselig kan komme valsende ut i veien eller et sted der en bil kommer i motsatt kjøreretning så du krasjer inni personen og dreper dem fordi du mister kontrollen.

Om du har lappen så håper jeg inderlig at jeg ikke møter på deg, fordi jeg ønsker ikke å bli drept. Skummelt med mennesker som ikke bryr seg så mye om de dreper andre eller ikke i trafikken.

Anonymous poster hash: 41ef0...6ad

Ehh.. Nei.

Ditto.

Ja, men vi snakker om når man VET hvilke konsekvenser det har.. Igjen... *sigh* IGJEN, så virker det som de har den veibiten de kjører på SPERRET AV!

Med andre ord de har tatt kontroll over situasjonen så godt som mulig.

Pisspreik.

Gratulerer.

Faktisk ikke, jeg bryr meg ikke du er er 15, 18, 25 eller 60. Jeg er ikke deg, og ingenting du sier eller gjør kommer til å få meg til å bli deg.

Jeg er MEG, og sånn kommer det være.

DU forstår virkelig ikke tanken bak å sperre av veien du?

Selvfølgelig har jeg lappen. Kjører som folk gjør jeg å... DER jeg må.

Hvordan du ønsker å tolke det er helt opp til deg, men skal love deg at du heller vil møte på meg enn mange andre bilister der ute...

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe det dør mange flere pga. ulovlig dragracing enn av at folk klikker pga. ulovlig dragracing, naturlig nok. Jeg har for øvrig ikke lappen, så det går bra.

Kan du vise til statistikk som bekrefter tippingen din?

Jeg tror nok det er for det beste at det fortsetter slik ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. Nei.

Ditto.

Ja, men vi snakker om når man VET hvilke konsekvenser det har.. Igjen... *sigh* IGJEN, så virker det som de har den veibiten de kjører på SPERRET AV!

Med andre ord de har tatt kontroll over situasjonen så godt som mulig.

Pisspreik.

Gratulerer.

Faktisk ikke, jeg bryr meg ikke du er er 15, 18, 25 eller 60. Jeg er ikke deg, og ingenting du sier eller gjør kommer til å få meg til å bli deg.

Jeg er MEG, og sånn kommer det være.

DU forstår virkelig ikke tanken bak å sperre av veien du?

Selvfølgelig har jeg lappen. Kjører som folk gjør jeg å... DER jeg må.

Hvordan du ønsker å tolke det er helt opp til deg, men skal love deg at du heller vil møte på meg enn mange andre bilister der ute...

Du bryr deg tydeligvis om hvor gamle folk er når du skriver at du tror alle som er i mot deg er gamle.

Jeg vil ikke møte på en bilist på deg, og håper du mister lappen så fort som mulig slik at du ikke fortsetter å utsette andre for den faren du gjør. Jeg synes det er utrolig skummelt med mennesker som har slike holdninger som du utviser her. Det er utrolig umodent.

Om du råkjører på en bane så er det helt greit, men jeg tviler på at du kjører på bane.

Helt merkelig at en ikke klarer å se hvorfor vi har de lovene vi har i Norge.

Anonymous poster hash: 41ef0...6ad

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryr deg tydeligvis om hvor gamle folk er når du skriver at du tror alle som er i mot deg er gamle.

Jeg vil ikke møte på en bilist på deg, og håper du mister lappen så fort som mulig slik at du ikke fortsetter å utsette andre for den faren du gjør. Jeg synes det er utrolig skummelt med mennesker som har slike holdninger som du utviser her. Det er utrolig umodent.

Om du råkjører på en bane så er det helt greit, men jeg tviler på at du kjører på bane.

Helt merkelig at en ikke klarer å se hvorfor vi har de lovene vi har i Norge.

Anonymous poster hash: 41ef0...6ad

Jeg mister ikke lappen, jeg kjører som folk!! Utsetter mao ikke andre for fare.

Holdninger? Jeg er på nett, lev med det...

http://www.thebuzzmedia.com/wp-content/uploads/2011/05/troll-face-high-resolution.png

Man råkjører ikke på bane... haha.. Man kjører på bane...

Men, det er stor forskjell mellom å råkjøre på en offentlig vei, og å holde høyere fart på offentlig vei..

120kmh nordover på e6 f.eks er ikke nødvendigvis råkjøring.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Kan vi holde oss til tema? Ser dette veldig impuls ut? Nei.. Greit, da er man enige om at dette ikke var noe "impuls-dragrace"..

Vi må ikke en jævla dritt, vi er født med evnen til å velge. Jeg MÅ ikke en jævla dritt.. Er en del ting jeg BØR, men ingenting jeg MÅ.

Respekt for loven behøver man ikke, men er jo kjekt.

Respekten for andre er essensiell.

Den dagen jeg kjører på et menneske? Er det slik at alle bilister i løpet av livet dreper noen? Er hvertfall det du får det til å fremstå som her.

Hah, du er jo etter kallenavnet å bedømme ikke eldre enn 14... sååeh.. ja.. (00 betyr født i 2000 ;) )

Du burde med andre ord ikke ha lov å kjøre motorisert kjøretøy i det hele tatt om det kan svertne slik for deg, du er en mye større trussel enn disse dragracerne noengang kan bli.

Håper du er en bedre bilist enn du er til å argumentere. Ikke minst håper jeg for din og andres del at du ikke må angre på holdningene dine på den harde måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent like farlig som å ligge i 90 vil jeg tro... Kommer selvfølgelig ann på:

- Hvem som kjører

-Hva vedkommende kjører

- HVa slags vei

- Kvalitet på vei

- Føre

- Vær

- Fuktighet i luften

- Hva slags dekk som står på bilen

- Demping på bilen fungerer optimalt

og sikkert flere andre ting.

Det er ikke "farlig" bare fordi det er over 100. Da hadde vi ikke hatt 110 grenser i Norge, eller 120 i Sverige, eller fri fart i Tyskland..

Men i dette tilfellet kjørte disse godt over fartsgrensa og tydeligvis uforsvarlig siden politiet kom. I tillegg kjørte de i mørket der sikten er betrakelig redusert, med mange mennesker rundt seg. Dette klippet er ikke fra en stor vei med 5 felt hver vei med perfekt asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er en bedre bilist enn du er til å argumentere. Ikke minst håper jeg for din og andres del at du ikke må angre på holdningene dine på den harde måten.

Jada, jeg er det :P Men er ingen verdensmester :) Ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dette tilfellet kjørte disse godt over fartsgrensa og tydeligvis uforsvarlig siden politiet kom. I tillegg kjørte de i mørket der sikten er betrakelig redusert, med mange mennesker rundt seg. Dette klippet er ikke fra en stor vei med 5 felt hver vei med perfekt asfalt.

Hverken du eller jeg vet hvordan det er utenfor det videoen viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hverken du eller jeg vet hvordan det er utenfor det videoen viser.

Ser fortsatt for meg at det ikke er en vei der det kan kjøres 100 km/t på. Den veien hadde vært uaktuell å sperre av uansett, da hadde nok flere enn politiet tatt seg av rånerne. Tenk litt med hodet før du forsvarer råning og alt det farlige som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fortsatt for meg at det ikke er en vei der det kan kjøres 100 km/t på. Den veien hadde vært uaktuell å sperre av uansett, da hadde nok flere enn politiet tatt seg av rånerne. Tenk litt med hodet før du forsvarer råning og alt det farlige som følger med.

Holder at veien er rett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ikke politiet og arresterer et par tre av de som står der? :klo:

Godt spørsmål. De har ikke plass til alle menneskene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...