Gå til innhold

Melde i fra? Feil skilt på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å la noen kjøre som beskrevet av AB her, kan fort bli sviende for den som ikke sier i fra. For er det ikke noe å hente ved et sivilt søksmål mot denne personen, om det skulle skje en alvorlig ulykke kan en bare takke seg selv om man ikke gjorde noe.

For det å kjøre med falske skilter er ikke lovlig. Og det er vel forsikring som koster skjorta for sjåføren vil jeg tro.

Ser at dette er over en mnd siden, og håper da også at denne bilen ikke er på veien noe mer med falske skilter!!

Jeg er mer bekymret for TS... Er det vanlig å drive å søke opp regnr på alle biler man ser?

(Jeg vurderte det dog isted når det var en person som faen ikke klarte å holde jevn fart.. ) (MERK!! Jevn fart, ikke nødvendigvis fartsgrensen.. Jeg setter på cruisekontroll, men må bremse hele tiden og rejustere den fordi personen foran faen ikke klarer holde jevn fart.. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Skjer med denne trangen til å påføre andre skade?

Det er jo ikke snakk om å påføre noen skade, men vedkommende som bruker falske skilt bryter loven.

Når du med vitende vilje setter feil skilt på bilen, så vet du allerede at du gjør noe som ikke er lov!

Gjør du noe som ikke er lov, tar du risikoen for at noen avslører deg.

Okke som om du selger narkotika, har falske skilt eller jobber svart, for den saks skyld.

TS: Rapporter det omgående. Det skal ikke gå upåaktet hen at folk ikke følger reglene som vi er pålagt å følge.

Endret av Meglerfrøken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okke som om du selger narkotika, har falske skilt eller jobber svart for den saks skyld.

Så rasistiske vi var idag da...

Jobbe hvitt er greit, men jobbe svart er ikke bra?

ja, ta det som en spøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Så rasistiske vi var idag da...

Jobbe hvitt er greit, men jobbe svart er ikke bra?

ja, ta det som en spøk :P

Åh, jeg blir gal. Jeg har trykket på en knapp på macen min, så den driver å retter meg hele tiden, og jeg ser det ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg blir gal. Jeg har trykket på en knapp på macen min, så den driver å retter meg hele tiden, og jeg ser det ikke alltid.

Huh? Det var jo riktig, det heter å jobbe svart :P

Åååja! Du mente "okke", det så jeg ikke engang før nå ..

Men, det er vel ikke verdens undergang det? Jeg tror at mange av de som jobber svart har en vanlig jobb i tilegg hvor de betaler mye skatt.

Vi er født frie, men skattet ihjel.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli ubehagelig å si i fra til en som bryter loven "hvis du ikke slutter å kjøre med falske skilter, så ringer jeg purken!" Man aner jo ikke hvordan den personen er, det kan være en voldelig person som banker deg, forfølger deg el.

Nei, si i fra med en gang til politiet.

Anonymous poster hash: 90af1...4e7

Nettopp! Det er det man skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Huh? Det var jo riktig, det heter å jobbe svart :P

Åååja! Du mente "okke", det så jeg ikke engang før nå ..

Men, det er vel ikke verdens undergang det? Jeg tror at mange av de som jobber svart har en vanlig jobb i tilegg hvor de betaler mye skatt.

Vi er født frie, men skattet ihjel.

Jeg synes ikke man skal jobbe svart... Uansett om man har en annen jobb hvor man blir beskattet. Derimot, synes jeg at deltidsjobber ved siden av hovedjobb, skulle vært skattefri.

F eks,hvis en sykepleier jobber en helg i mnd som bartender. Økonomen som jobber som tilsynsvakt på et diskotek for tenåringer. ( Finnes det enda? Det var en hit når jeg var ung!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal jobbe svart... Uansett om man har en annen jobb hvor man blir beskattet. Derimot, synes jeg at deltidsjobber ved siden av hovedjobb, skulle vært skattefri.

F eks,hvis en sykepleier jobber en helg i mnd som bartender. Økonomen som jobber som tilsynsvakt på et diskotek for tenåringer. ( Finnes det enda? Det var en hit når jeg var ung!)

Jeg synes heller ikke man skal jobbe svart. Jeg synes man skal delta på spleiselaget som alle andre, selv om skatten er noe høy... Men, jeg kunne lett kjørt noen hjem for 200 spenn. (Bekjente osv) uten å tenke noe mer på det..

MEN! Jeg ville antagelig _ALDRI_ anmeldt noen for det! ihvertfall ingen jeg kjente! Og det er forskjellen mellom deg og meg!

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meglerfrøken

Jeg synes heller ikke man skal jobbe svart. Jeg synes man skal delta på spleiselaget som alle andre, selv om skatten er noe høy... Men, jeg kunne lett kjørt noen hjem for 200 spenn. (Bekjente osv) uten å tenke noe mer på det..

MEN! Jeg ville antagelig _ALDRI_ anmeldt noen for det! ihvertfall ingen jeg kjente! Og det er forskjellen mellom deg og meg

Endret av Meglerfrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...