Gå til innhold

Melde i fra? Feil skilt på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når folk tror de er hevet over loven gir det meg bare enda mer lyst til å minne de på at loven er lik for alle. Blir kvalm av folk som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp! Bli voksen!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen problem med å lese hva folk skriver, og jeg kommenterer det du skriver fordi det er komplett idioti å ikke melde fra når man observerer ulovligheter som, i ytterste konsekvens, kan påføre andre lidelse.

At du mener noe annet betyr bare at du ikke er spesielt lovlydig, ikke at du er spesielt smart.

Jeg er lovlydig jeg? Men jeg mener folk fortjener en sjanse uten at man skal ha en trang til å påføre andre straff.

Eneste grunnen til å melde fra er fordi man ønsker å straffe den personen, at man er sjalu eller misunnelig på noen måte.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en litt annerledes "rånebil" de siste helgene på bensinstasjonen her i "sentrum". På lørdag sjekket jeg opp bilnr på bilen, og det viser seg at vedkommende har tatt skiltene til en annen bil og satt den på sin. Bilen er kun ute å kjører i helgene, det er en Subaru alla det Petter Solberg har kjørt og skiltene er til en saab.

Ville dere meldt i fra til noen? Eier av bilen er ung og regner med at den ikke har skilter fordi han ikke har råd til å betale veiavgift eller lignende.. På en måte er det ikke mitt problem, han som får svi den dagen politiet stopper han. Men på en annen måte kan han jo sette seg i milliongjeld hvis han skader noen, for han er jo mest sannsynligvis uforsikret...

Anonymous poster hash: aff3c...7d5

Meld fra. Det er noen som har blitt frastjålet skiltene sine, så politiet er nok oppmerksomme på akkurat disse skiltene-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra. Det er noen som har blitt frastjålet skiltene sine, så politiet er nok oppmerksomme på akkurat disse skiltene-

Ikke nødvendigvis... Ikke påstå at vedkommende har stjålet skilt uten at du kan bevise det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lovlydig jeg? Men jeg mener folk fortjener en sjanse uten at man skal ha en trang til å påføre andre straff.

Eneste grunnen til å melde fra er fordi man ønsker å straffe den personen, at man er sjalu eller misunnelig på noen måte.

"Hvorfor skal han slippe unna med skatt??"

For eksempel: Flesteparten av de som blir tatt for skattesvindel er anmeldt av sine nærmeste/venner.

Du er kanskje lovlydig, men du lever tydeligvis i din egen lille virkelighet som er langt fra de fleste andres.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra.

Samfunnet er bygd opp slik at vi skal være lovlydige.

Vedkommende som kjører rundt med "lånte" skilter kjører faktisk uforsikret.

Dette kan skade både ham og andre, både økonomisk og ved at han foretar trafikkfarlige manøvrer for å unngå politi.

Så ja dette er potensielt skadelig.

Jeg tenker også at om man er villig til å foreta dokumentforfalskning for å råne rundt i helgene, da tar man lett på andre sider ved loven også.

Og unge gutter er gjerne de som skriker høyest om veistandard og fartsgrenser, mulig han burde bli med å betale til felleskapet da.

Jeg melder ifra om både trygdesvindel og folk som kjører ulovlig FORDI DET GAGNER SAMFUNNET.

Og ikke kjenner jeg nødvendigvis disse folka jeg melder heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg ville gitt sjåføren et hint om at om jeg ser den bilen på veien igjen så går det en telefon til onkel. Hadde tatt bilder først uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt sjåføren et hint om at om jeg ser den bilen på veien igjen så går det en telefon til onkel. Hadde tatt bilder først uansett.

Bra det er noen med vett her inne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan påføre større skade å ikke si fra enn å si fra i denne sammenhengen.

Skaden ved å si fra er en ikke-skade: nemlig at han som bedriver dokumentfalsk får sin rettmessige straff.

Skaden ved ikke å si fra er at jo lengre tid dette får gå sin gang, jo nærmere en ulykke er vi. Og en ulykke her vil gå ut over flere enn han som kjører med feil skilt.

Dette er faktisk en ganske alvorlig trafikkforseelse, som på ingen måte kan sammenliknes med å kjøre med et mopedhjul som hviner. Som samfunnsborgere har vi et ansvar for å ivareta hverandre, og ved lovbrudd som dette er det å melde fra den rette ivaretakelsen. Dette har verken med sladring, smålighet eller "hevn" å gjøre.

Anonymous poster hash: 31551...79f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis... Ikke påstå at vedkommende har stjålet skilt uten at du kan bevise det.

Hvor har den personen fått skiltene fra hvis han ikke har stjålet dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har den personen fått skiltene fra hvis han ikke har stjålet dem?

Nettopp, vi kan ikke vite noe som helst.. Du har vel stjålet bilen din du?`

Han kan ha fått dem fra den andre bilen sin om han har en til, faren sin bil, moren sin bil, en kompis sin bil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tipset..

Og jeg driter i om jeg påfører den personen noe skade, er han tøff nok til å ha noen andres skilter, så er han også voksen nok til å håndtere konsekvensene av det ^^

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet. Jeg så forøvrig nylig et kjøretøy ute på veien uten skilter, og gadd ikke melde fra da.

Heldigvis har vi trafikkforsikringsforeningen som utbetaler til skadelidende om en uforsikret har kræsjet i deg. Hvor TFF etterpå krever regress og gjør alt for å kreve inn igjen de forsikringsutbetalingene av skadevolderen.

Jeg melder kun ifra om jeg mistenker noen kjører alkoholpåvirket. Det er GROVT og er noen dødsfeller på veiene.

Endret av marion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp, vi kan ikke vite noe som helst.. Du har vel stjålet bilen din du?`

Han kan ha fått dem fra den andre bilen sin om han har en til, faren sin bil, moren sin bil, en kompis sin bil...

Hvis han har tatt skiltene fra moren eller faren sin bil, er det tyveri. Har noen av de du nevner, lånt han skiltene, har de gjort noe ulovlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra til politiet. Han som kjører rundt med disse skiltene er fullt klar over hva han gjør og at han risikerer straff hvis han blir oppdaget. Å sette feil skilter på bilen sin regnes som dokumentfalsk og er ikke greit i det hele tatt.



Anonymous poster hash: d9c37...a96
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR

Siden du har din egen tolkning av hva som er greit og ikke når det gjelder lovene i riket, så bør du gå inn i politikken for å få endret dem.

Mitt synspunkt: Finnes det en lov, og du bryter den, så har alle, inkl meg, rett til å melde fra uten å bli moralsk fordømt.

Endret av Holar
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettopp, vi kan ikke vite noe som helst.. Du har vel stjålet bilen din du?`Han kan ha fått dem fra den andre bilen sin om han har en til, faren sin bil, moren sin bil, en kompis sin bil...

Hva hvis den føreren hadde kollidert med deg og du hadde blitt liggende lam fra nakken og ned, resten av livet. Blitt varig pleietrengende og hatt behov for spesialtilpasset hus bil mm. Og aldri mer hatt egen inntekt utover en symbolsk uføretrygd fordi du har hatt kort opptjeningstid og du kun hadde fått en symbolsk erstatning fordi føreren hadde kjørt med falske skilter og uten forsikring.

Spørs om du hadde vært like påståelig da...

Anonymous poster hash: 1b235...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen er:

Meld i fra! For det kan få mye større konsekvenser enn man aner hvis uhellet skulle være ute.

Anonymous poster hash: 1b235...4d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også at man kaller det å være en "tyster", det å si fra om noe såpass alvorlig som å kjøre rundt med andres skilter for å slippe strafferettslig forfølgelse. Definisjonen på tyster er å selv tilhøre et kriminelt miljø og deretter utlevere en medsammensvoren til politiet. Å ta samfunnsansvar ved slike hendelser har ingenting med tysing å gjøre. Vedkommende som fører denne bilen er åpenbart et kjøtthue som er villig til å gamble med både egen fremtid og andres sikkerhet, og da får man sette en stopper for det. H*n fortjener å få svi mer enn "Hei, du, du bør bytte skilter".



Anonymous poster hash: fcae8...cd3

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...