Gå til innhold

Flere som sliter med lukeparkering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lukeparkering er det ikke så ofte de spør om,men å rygge på plass på trafikkstasjonen er vanlig



Anonymous poster hash: 9c628...766
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det lenge siden jeg tok lappen, men jeg trodde at lukeparkering ikke var noe som var et krav under oppkjøringen? Men tiden har kanskje forandret på det.

Det var ikke et krav da jeg tok lappen i 2006.

Anonymous poster hash: a09a3...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukeparkering er det ikke så ofte de spør om,men å rygge på plass på trafikkstasjonen er vanlig

Anonymous poster hash: 9c628...766

Fikk vite at jeg ikke stryker på at jeg ikke kan lukeparkere. Så da håper jeg at jeg får stå på mandag!

Anonymous poster hash: a2a38...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite at jeg ikke stryker på at jeg ikke kan lukeparkere. Så da håper jeg at jeg får stå på mandag!

Anonymous poster hash: a2a38...6ed

Da krysser jeg fingrene for en feig.. *kremt* anonym person som mener at kjønn ikke er viktig, og som har 1.83 mill innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot.

Hva var det du reagerte på? Det jeg skrev er bare sannheten.

Anonymous poster hash: fef29...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanskelig...

Bare om man er den typen menneske som legger hånda bak passasjersetet sin hodestøtte, og snur seg for å se bakover..

Slike folk burde ikke hatt lappen.

Man trenger 4 ting for å rygge..

- reversd

- Sidespeil på hver side

- bakoverspeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en elendig kjørelærer. Han lærte meg aldri hvordan man lukeparkerer, eller hvordan man skifter felt samt hvordan man kjører i rundkjøringer. De to sistnevnte har jeg nå lært meg selv, men kan altså enda ikke kunsten å lukeparkere...



Anonymous poster hash: d2a52...f89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser jeg fingrene for en feig.. *kremt* anonym person som mener at kjønn ikke er viktig, og som har 1.83 mill innlegg.

Hvorfor er du så aggressiv? Alle kan ikke være like flink som deg vet du...

Anonymous poster hash: d2a52...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om man er den typen menneske som legger hånda bak passasjersetet sin hodestøtte, og snur seg for å se bakover..

Slike folk burde ikke hatt lappen.

Man trenger 4 ting for å rygge..

- reversd

- Sidespeil på hver side

- bakoverspeil

Folk som kun bruker speilene når man rygger burde ikke ha lappen. Man mister totalt oversikt da det er mye vanskeligere å fokusere på tre forskjellige steder i stedet for to. Når man ser i et speil mister man fokus på de to andre og man ser bare en liten del av trafikkbildet. Man får uansett ikke med seg hva som skjer foran bilen når man fokuserer i sidespeilene. Ved å snu seg fram og tilbake får man mye større oversikt over trafikkbildet og man slipper å se ting speilvendt.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare om man er den typen menneske som legger hånda bak passasjersetet sin hodestøtte, og snur seg for å se bakover..

Slike folk burde ikke hatt lappen.

Man trenger 4 ting for å rygge..

- reversd

- Sidespeil på hver side

- bakoverspeil

Svært så bombastisk du var da.. Husk du har også dødsoner du ikke ser i speilene. Og kommer det en liten unge løpende og du kjører på barnet så er det ikke så tøft å slå seg på brystet at man kun skal se i speilene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en liten snegle mellom beina, er det som skal til for å mestre lukeparkering altså? Stå på jenter, ikke la dere affisere! Alt går med litt øvelse. Jeg er intet unntak selv om jeg liker å lukeparkere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å lukeparkere, jeg er ganske god på det faktisk! Jeg hadde en fantastisk kjørelærer som lærte meg hvordan jeg går fram:

1. Sitt "i setet" til bilen ved siden av deg.

2. Snu rattet to runder mot bilen ved siden av deg.

3. Rygg til du står 45 grader mot bilen ved siden av det

4. Snu rattet to runder motsatt vei (bilen skal stå "rett")

5. Rygg rett bakover til snuten din er på hjørnet av bilen som du sto ved siden av

6. Snu rattet to runder motsatt vei av punkt 2

7. Rygg bilen på plass!

Punkt 1 egner seg her best når man skal lukeparkere bak en bil som blir stående samme vei som deg. Etterhvert lærer man seg avstander osv. Det viktigste er uansett å ikke stresse, prøve på nytt hvis det ikke går på første forsøk, og gjerne blinke inn mot siden hvis veien er trafikkert. :)

Anonymous poster hash: 34b7b...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å lukeparkere, jeg er ganske god på det faktisk! Jeg hadde en fantastisk kjørelærer som lærte meg hvordan jeg går fram:

1. Sitt "i setet" til bilen ved siden av deg.

2. Snu rattet to runder mot bilen ved siden av deg.

3. Rygg til du står 45 grader mot bilen ved siden av det

4. Snu rattet to runder motsatt vei (bilen skal stå "rett")

5. Rygg rett bakover til snuten din er på hjørnet av bilen som du sto ved siden av

6. Snu rattet to runder motsatt vei av punkt 2

7. Rygg bilen på plass!

Punkt 1 egner seg her best når man skal lukeparkere bak en bil som blir stående samme vei som deg. Etterhvert lærer man seg avstander osv. Det viktigste er uansett å ikke stresse, prøve på nytt hvis det ikke går på første forsøk, og gjerne blinke inn mot siden hvis veien er trafikkert. :)

Anonymous poster hash: 34b7b...48d

Fungerer dårlig hvis du kjører en liten Fiat 500 og skal parkere ved siden av en diger Mercedes...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer dårlig hvis du kjører en liten Fiat 500 og skal parkere ved siden av en diger Mercedes...

Med en liten Fiat kan du kjøre rett inn i luka! :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her! Jeg fikk stå! Lappen kom i posten nå :) Men sensor sa at jeg hadde den dårligste parkeringen han har sett på lenge hehe.



Anonymous poster hash: a2a38...6ed
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinglasset

Jeg måtte lukeparkere på oppkjøringen min - og klarte det fint den gang for da hadde jeg lært akkurat hvor i speilet jeg skulle se for å klare det.

Senere ble jeg mer usikker på lukeparkering og unngår det hvis hvis bilene står tett. Har bil med automatisk lukeparkering - men synes til og med det er skummelt.

Men jeg rygger i hvert fall alltid inn når jeg skal parkere - i motsetning til mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man kvinne er det av naturlige grunner vanskelig å lukeparkere. Er noen som får det til, men det hører til unntaktene.

Er man i tillegg blond er det enda verre. Men likevel er det mange slike som har lappen. Så enten er det ikke slik at man alltid blir testet i lukeparkering på oppkjøring, eller så er det ikke sikkert man MÅ klare å beherske det for å stå. Er man blond kvinne med mannlig sensor kan dette også hjelpe.

Anonymous poster hash: fef29...247

Dette må da være ironi.

Anonymous poster hash: f7a66...f41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...