Gå til innhold

Oppkjøring 15.07


kenpet

Anbefalte innlegg

Jeg strøk på grunn av at jeg kjørte for forsiktig. Stoppet i rundkjøringer der jeg ikke hadde trengt å stoppe. Feks det kom bil fra venstre, som ikke var kommet inn i rundkjøringen enda, da stoppet jeg og ventet, fordi jeg var så nervøs.

Men jeg klarte det til slutt jeg også. :)



Anonymous poster hash: 976c0...59b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare se for deg at sensor sitter spillt naken ved siden av deg, det vil hjelpe på nervøsitet.

Hvilken hårfarge har du? Om du skulle stryke kan jeg godt ta den neste oppkjøringen din. Gjorde det for en kamerat og det gikk helt fint.

Anonymous poster hash: 38fea...f70

Haha! :laugh: Har en sånn kjedelig brunfarge som damene ikke liker. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :laugh: Har en sånn kjedelig brunfarge som damene ikke liker. :bolledeig:

ok. Jeg har svart hår, så gidder ikke farge det kommunebrunt for en liten oppkjøring.

Anonymous poster hash: 38fea...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykprosenten mener jeg jeg fant da jeg googla, før jeg kjørte opp.

Fikk beskjed etter oppkjøring av sensor at han vurderte å stryke meg pga. At jeg brukte koblingspedalen altfor mye og var for treig med å bli ferdig med koblingspedalen når den ble brukt.

Svarte at jeg hadde bli uten koblingspedal som stod og venta på meg. Da var sensors konklusjon at han ikke så noen grunn til å stryke meg.

Et sted stod det en fotgjenger og venta med barnevogn. Jeg ble for seint oppmerksom til å kunne stoppe, hadde bil bak som lå tett oppi skolebilen. Da sa jeg, der skulle jeg ha stoppet. At jeg sa i fra spontant ble oppfattet positivt.

Når du går inn i bilen, legg alt av andre tanker igjen utenfor bilen og konsentrer deg kun om kjøringen. Er du sterk i det teoretiske er dette en stor fordel for det praktiske arbeidet du gjør i bilen. Hold fartgrensen, kjør verken for fort eller for langsomt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 21c3b...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale å spise masse svisker og egg før oppkjøringen. Og før du begynner å kjøre så slipper du en skikkelig sur en. Sånt kan være med på å bryte isen, løse opp den anspente stemningen.



Anonymous poster hash: 9bc84...b57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å se i speilet ofte nok. :) Og ikke stress, hvis du kjører feil retning osv. Det er ikke noe problem.

Tok lappen for 2 år siden, jeg kunne ikke venstre og høyre engang. Kjørte til venstre i rundkjøringen når jeg egentlig skulle til høyre osv. men rettet opp igjen feilen rolig. Prøvde å ikke vise at jeg var nervøs. Kontrollspørsmål, var ang. tilhenger bruk/last, men jeg tok jo frem vognkortet og pekte husker jeg.

Hvor skal du ta oppkjøring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontrollspørsmål, var ang. tilhenger bruk/last, men jeg tok jo frem vognkortet og pekte husker jeg.

Hvor skal du ta oppkjøring da?

Kongsvinger. Så er ikke SÅ vanskelig å kjøre opp her, i forhold til Oslo f.eks. Gruer meg til kontrollspørsmål, ganske sikker på at jeg kommer til å slite på den. Gikk grundig i gjennom sikkerhetskontrollen en gang, men det er lenge siden. Nesten helt på starten av kjøreopplæringen. Følte meg som en tulling der jeg sto. :vetikke: Hehe.

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger. Så er ikke SÅ vanskelig å kjøre opp her, i forhold til Oslo f.eks. Gruer meg til kontrollspørsmål, ganske sikker på at jeg kommer til å slite på den. Gikk grundig i gjennom sikkerhetskontrollen en gang, men det er lenge siden. Nesten helt på starten av kjøreopplæringen. Følte meg som en tulling der jeg sto. :vetikke: Hehe.

Du vet at du bare kan google sikkerhetsspørsmål klasse b sant? så kommer det opp flere sider/pdf om alle spørsmålene du kan få og svarene, er vel rundt 30 stk. Jeg gjorde dette før oppkjøringen og ble komfortabel med spørsmålene, og da gikk det som en lek sammen med sensor :)

Anonymous poster hash: 6fd25...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du bare kan google sikkerhetsspørsmål klasse b sant? så kommer det opp flere sider/pdf om alle spørsmålene du kan få og svarene, er vel rundt 30 stk. Jeg gjorde dette før oppkjøringen og ble komfortabel med spørsmålene, og da gikk det som en lek sammen med sensor :)

Anonymous poster hash: 6fd25...68f

Har akkurat skrevet ut flere ark med 34 spørsmål på, skal se på det i kveld sammen med fatter'n. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Huff, gruer meg skikkelig. Har virkelig ikke lyst til å stryke. Kommer til å slite på kontrollspørsmålet. Hvor mye telles den? Synes jeg kjører bra ellers, men kontrollspørsmål sliter jeg litt med.

Jeg failet totalt på kontrollspørsmålet, jeg skulle sjekke at baklysene virket, og spurte om sensor kunne holde på bremsen slik at jeg kunne gå bak og sjekke, dette ville han ikke. (Det var ikke mulighet for å rygge inntil en vegg og se).

Sensor tipset meg om at jeg kunne bruke varseltrekanten til å holde bremsen nede mens jeg så.

For det første fant jeg ikke denne, og sensor måtte forklare hvor den var.

For det andre fikk jeg den ikke ut av den greien den hang fast i.

Sensor ristet litt på hodet og sa vi bare kunne kjøre. Da steg nervøsiteten i taket, og sensor spurte om jeg ikke hadde satt opp en trekant før. Meg: "jo, men bare ikke på denne bilen.." :bond:

Og ja, jeg bestod, jeg. :danse:

Kan ellers råde deg til å spørre kjørelærer om dere kan få ha en kjæretime timen før oppkjøring, bli vant med bilen, slippe litt tak på nervøsitet, det hjalp for meg i alle fall.

Og jeg fikk høre på musikk i bilen, sa jeg slappet mer av da. (Og det gjør jeg).

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og råd alle sammen! :) Huff, nå er det akkurat 24 timer til jeg skal sette meg inn i den skolebilen med sensor ved siden av. Er skikkelig kvalm og dårlig, og lurer på hvordan dette skal gå. Er redd jeg skal stryke pga. nervøsiteten. Samtidig tror jeg at jeg blir mer avslappa når jeg først har setti meg inni bilen med sensor ved siden av (hvis han er hyggelig, hehe). Har hørt om mange sure sensorer, som ikke en gang smiler når man hilser på h*n. (eller som en gang ikke hilser).

Skal kjøre med pappa i morgen før oppkjøringa, selv om det sikkert hadde vært lurest å ha en oppvarmingstime med kjørelærer i stedet. Men han gir meg såpass dårlig selvtillit at jeg synes det er best å varme opp med fatter'n for selvtillitens skyld og pengenes skyld. ;) Huff, tenk at det å få lappen skal være så jævlig... Gleder meg til jeg blir ferdig!

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk. :( Jeg kjørte helt bra til jeg skulle snu, for da trådde sensor på bremsen. Da tenkte jeg "nå er det over", så jeg kjørte veldig dårlig og vinglete tilbake igjen. Sensor synes det var synd, for jeg kjørte bra helt til snuinga, og han trodde jeg skulle klare det. Han sa at jeg ikke strøk selv om han trådde på bremsen da jeg rygget for å snu. Kun hvis jeg hadde brutt vikeplikt. Men synes han kunne sagt det der og da, og ikke ETTER oppkjøringen. Læreren syntes det samme. Men sensor tror jeg klarer det neste gang, og fikk beskjed om å ikke gi opp om det samme skulle skje neste gang. Veldig kjipte 3 tusen-lapper, og ikke minst ventetiden. :/ Har kjørt prikkfritt med pappa i det siste, var nok nervøsiteten som tok overhånd. Jeg avsluttet med et smil, og sa: "Har ventet i 21 år, hva er vel 4 uker?" ;) Da lo læreren og sa at jeg hadde riktig innstilling. :)

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta din neste oppkjøring for en 1000 lapp.



Anonymous poster hash: 38fea...f70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Det kan du. :-) Men kan selvfølgelig ikke si hvordan jeg har fått tilgang på dette..

Anonymous poster hash: 38fea...f70

Kan du dele noen av rutene i Oslo eller Drøbak med meg? Skal ta oppkjøring i januar.......

Anonymous poster hash: d25d8...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...