Gå til innhold

øvelseskjører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg øvelseskjørte en dag i forrige uke og så ikke en bil når jeg skulle kjøre ut av et kryss.. alt gikk bra heldigvis men hadde det blitt et sammenstøt så hadde jeg vært den som hadde skyld i det. Å sitter enda med en ekkel følelse på at jeg ikke så den bilen.. ikke redd for å kjøre men bare en blanding av sint på meg selv og ekkel følelse etter dette. Det iriterer meg at jeg kom i en slik situasjon fordi jeg ikke så bilen. Flere som øvelseskjører som har opplevd noe lignende? Jeg kan ihvertfall si at så jeg meg ikke godt før så gjør jeg det ihvertfall nå.. :P

Anonymous poster hash: 3e8cd...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke huske at det skjedde ved øvelseskjøring, men det har hendt i nyere tid. Det positive med det er at man (i hvert fall jeg) blir mer oppmerksom og sjelden gjør samme feilen to ganger.

Kom deg ut bak rattet igjen, og lykke til med videre øvelseskjøring! :)



Anonymous poster hash: b40ff...75e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor man øvelseskjører, for å lære :) Det tar tid å samle erfaringer, lære å få oversikt og fokusere på det som er viktig. Trøst deg med at du har lært noe veldig viktig, og bruk den erfaringen videre i treningen :)

Anonymous poster hash: a8421...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe lignende under en kjøretime. Var i ferd med å bryte vikeplikten inn i ei rundkjøring fordi jeg ikke så bilen som kom fra venstre. Heldigvis så kjørelæreren dette og fikk trykket inn bremsen..

Jeg vil tro at lignende ting skjer med de fleste, så lenge man er under opplæring

Nå har jeg lappen, og er mye roligere og mer observant, så det går nok fint. Men selv om man har fått lappen, er det viktig å huske på at man ikke er fullstendig utlært som sjåfør. Til det trengs erfaring på egenhånd. Så derfor kan det være lurt å ta det med ro helt i starten, til det har begynt å gå automatikk i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så utrolig deilig å høre andre gjort lignende! :P de jeg har pratet med har aaaldrig gjort noe slik.. så nesten så jeg følte meg dum... :P takk for at dete gadd å svare meg :)

Anonymous poster hash: 3e8cd...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det ikke under øvelseskjøring. Men jeg har gjort lignende flere ganger etter det! Det er jo ingen god følelse selvfølgelig, men det kan skje med alle. Ikke la det ødelegge for deg. Man lærer forhåpentligvis av feilene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...