Gå til innhold

Sommeren nærmer seg, og motorsyklene er snart på veien... Men..


AndreasBR

Anbefalte innlegg

Eller det kan komme en syklist. <_< I Middelthunsgate på Majorstuen så er det nær krysset til Kirkeveien en sykkelvei midt mellom to filer. Ene kjørefilen går til venstre og rett frem, og andre går til høyre. Altfor mange bilister som skal kjøre til høyre ser seg ikke for når de blinker inn i den filen..så hvis man er syklist eller motorsyklist så sliter man. >_<

Det eneste jeg har imot motorsyklister er når de kommer mot meg i 100 km i "mitt" felt etter å ha kjørt forbi noen i "sitt" felt, og så slenger de inn sykkelen på noe som virker bare som noen få meter, mens de gjerne gir meg fingeren fordi jeg "kom i veien". Oh joys. >_<

Ellers så slipper jeg forbi mc´er bak meg men sjekker at det er klar bane for dem til å kjøre forbi først, og sakker ned slik at de kan kjøre forbi meg når det er klar bane.

Jeg beklager så meget, men for meg er en syklist mindre på veien == WIN..

Høres ut som noen idioter.

Det er ikke DIN jobb å anta om det er klar bane eller ikke, du har ikke en fjerneste peiling på hvor kort (eller lang) tid jeg bruker på å kjøre forbi deg! Ønsker du å hjelpe meg med å komme forbi? Legg deg mot høyre side og bli der! Slutt å tenk på hvor lang bane jeg har.. Du tenker garantert hvor lang bane en bil trenger.

Sakke ned? Jeg kan ligge i 100 og gire ned i 2 gir... Du trenger absolutt ikke sakke av :P (Kunne sikkert girt ned i 1 gir også, men jeg er snill mot sykkelen min.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fucktarderi, butthurt, WIN osv... Jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Du virker så bitter - har du aldri kjørt bil? Hvorfor hater du bilister..?

Det er ikke vår jobb eller plikt å legge oss sånn og sånn i tilfelle det kommer en motorsyklist! Veien er ment for mange ulike fremkomstmidler - la oss samarbeide litt! Uten å være så nedlatende

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører treig sykkel du eller? Forbikjøring for meg av en bil tar ... (Ikke tatt tiden) under 5 sekunder.

Jeg forventer at de SKAL gi meg plass på veier med fysisk midtskille. (Uten å legge seg over kantstripen selvfølgelig)

Hva om jeg føler at å legge meg såpass til siden at du kan komme forbi skaper en farlig situasjon?

Virker bare som om du vil at folk skal legge seg flate for deg i trafikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa tidligere; mange MC-førere har desverre lite vett.... Er redd du er et glimrende eksempel på det ; )

Hvis du vil at andre trafikanter skal respektere deg i trafikken, må du fortjene respekt. Ikke tro at du kan presse den frem.

Du burde virkelig starte å bruke hodet. Du føler deg nok ikke så kul den dagen du ligger rett ut med (i beste utfall) grus under leppa...

:)

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

Jeg er redd jeg kun var ute etter å irritere akkurat der, beklager det.

Jeg er glad jeg er langt fra et "glimrende eksempel" på det. Du kan absolutt ikke dømme min kjøring utifra hva jeg skriver på internett.

Bilister må begynne å vise respekt, ikke bare kreve det slik de fleste gjør idag.

Du forstår at det å slippe denne verdenen ikke er en straff ?

Fucktarderi, butthurt, WIN osv... Jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Du virker så bitter - har du aldri kjørt bil? Hvorfor hater du bilister..?

Det er ikke vår jobb eller plikt å legge oss sånn og sånn i tilfelle det kommer en motorsyklist! Veien er ment for mange ulike fremkomstmidler - la oss samarbeide litt! Uten å være så nedlatende

Det er en del bilister, en del motorsyklister, og en god den syklister der ute som driver med fucktardery.

Og jo, det er et slangord. http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=fucktardery

En del bilister er butthurt når vi på motorsykkel kan bare kjøre i midten av feltet og slippe køen. (OG NEI DET ER IKKE ULOVLIG!)

Hver syklist som blir påkjørt i trafikken som følge av fucktardery er WIN.

Så det er ingenting useriøst med å si fucktardery.

Jeg kjører bil hver dag, og jeg viser mer hensyn enn 50% av bilistene der ute. hater ikke bilister, jeg hater syklister.

"la oss samarbeide litt! "

Det er jo det jeg påstår at man skal! Hold til høyre slik at dere gjør ting lettere for andre! Samarbeid litt! Det er ikke bare dere bilister på veien selv om dere tror det!

Hva om jeg føler at å legge meg såpass til siden at du kan komme forbi skaper en farlig situasjon?

Virker bare som om du vil at folk skal legge seg flate for deg i trafikken.

Du vet at veier er lagd for at man skal kunne ligge inntil den hvite stripen uten problemer?

Utenfor derimot, det har jeg aldri bedt noen om å gjøre.

Dessverre er det ingen bombe at du er ei jente som skriver dette heller. Om du er så usikker på kjøringen din foreslår jeg at du lar en gutt kjøre, eller holder deg hjemme. (Eller bruker kollektivt)

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fucktarderi, butthurt, WIN osv... Jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Du virker så bitter - har du aldri kjørt bil? Hvorfor hater du bilister..?

Det er ikke vår jobb eller plikt å legge oss sånn og sånn i tilfelle det kommer en motorsyklist! Veien er ment for mange ulike fremkomstmidler - la oss samarbeide litt! Uten å være så nedlatende

Det AndreasBR egentlig mener er at det er ingen holdninger som hører hjemme i trafikken unntatt hans egne. Alle andre er nemlig idioter, og det er bare han som har forstått hvordan det egentlig skal kjøres på norske veier. For å si det sånn, det er vel ingen her som tar ham seriøst, og det er ganske bortkastet tid å diskutere med ham.

Anonymous poster hash: 71567...ed5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du som motorsyklist kommer opp bak meg og vil forbi, så kjører jeg helt inntil eller oppå høyre stripe og vinker deg forbi enten jeg kjører knallert eller bil. Jeg kjører jeg knallert hver dag til jobb(zundapp 1982) og da synes jeg det er viktig å slippe mc og biler forbi, noe de fleste scootere ikke gjør her rundt.... Hvis alle bare bryr seg i trafikken, følger med og viser hensyn så skal nok all kjøring gå fint. Hvis du kjører seinere enn de bak så er det ingenting i veien for å slippe de forbi enten du kjører traktor, moped, bil eller annet. Kjører du fortere bak noen så er det ingenting i veien for at du venter til det er klart eller til at den foran vinker deg forbi.

Anonymous poster hash: ff257...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du som motorsyklist kommer opp bak meg og vil forbi, så kjører jeg helt inntil eller oppå høyre stripe og vinker deg forbi enten jeg kjører knallert eller bil. Jeg kjører jeg knallert hver dag til jobb(zundapp 1982) og da synes jeg det er viktig å slippe mc og biler forbi, noe de fleste scootere ikke gjør her rundt.... Hvis alle bare bryr seg i trafikken, følger med og viser hensyn så skal nok all kjøring gå fint. Hvis du kjører seinere enn de bak så er det ingenting i veien for å slippe de forbi enten du kjører traktor, moped, bil eller annet. Kjører du fortere bak noen så er det ingenting i veien for at du venter til det er klart eller til at den foran vinker deg forbi.

Anonymous poster hash: ff257...79b

Når jeg kjørte knallert var det totalt uaktuelt å gi bilen hele mitt felt. (Ja, du har krav på hele feltet).

Jeg flytter meg helt inntil stripen kun for andre motorsykler.

Hadde jeg ligget bak deg, og du hadde gjort dette hadde jeg ventet med å kjøre forbi, og lurt på hva du drev med, og om du hadde et dødsønske. Selv med motorsykkel vil jeg normalt legge meg ganske langt mot andre feltet, og så kjøre forbi deg, da jeg ikke ønsker å presse meg inn på din del av veien.

Mopeder har faktisk like mye rett på hele bredden som biler har.

Det er jo forskjell på å vise hensyn, og å sette seg selv i fare, noe du gjør om du legger deg helt ut på kanten med en knallert. Mange bilister viser så lite hensyn for mopeder, at jeg synes det er veldig rart du tør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at veier er lagd for at man skal kunne ligge inntil den hvite stripen uten problemer?

Utenfor derimot, det har jeg aldri bedt noen om å gjøre.

Dessverre er det ingen bombe at du er ei jente som skriver dette heller. Om du er så usikker på kjøringen din foreslår jeg at du lar en gutt kjøre, eller holder deg hjemme. (Eller bruker kollektivt)

Haha! Det er ikke min kjøring jeg er usikker på, det er dere motorsyklister. Jeg er kvinne, men jeg har mer kjøreerfaring og førerkort enn deg, det er jeg nesten sikker på.

Det er så typisk motorsyklister å tru de eier veien og kan gjøre som de vil og alle skal føye seg etter dem bare fordi de har masse hestekrefter og heftig akselerasjon. Patetisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd jeg kun var ute etter å irritere akkurat der, beklager det.

Jeg er glad jeg er langt fra et "glimrende eksempel" på det. Du kan absolutt ikke dømme min kjøring utifra hva jeg skriver på internett.

Bilister må begynne å vise respekt, ikke bare kreve det slik de fleste gjør idag.

Du forstår at det å slippe denne verdenen ikke er en straff ?

Jeg har ikke annet å dømme deg etter enn det du skriver på nettet. Og det du skriver i denne tråden, som MC-fører, er skremmende holdning. Enda mer skremmende blir det når du skriver den siste linja der.

Da du startet denne tråden ville du jo at andre skal ta hensyn til deg og andre MC-førere. Hva med at du som MC-fører også tar litt hensyn til de andre som ferdes i trafikken?

Det er fryktelig egoistisk å sette andre i fare for å havne i en alvorlig ulykke, fordi du vil rase fra deg på offentlig vei.

Det er mulig du "slipper unna" (ti fot under), men det er sikkert ikke hyggelig å være den du har kjørt i heller...

:)

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke en del av køen. (Som regel)

Noenganger er vi låst til køen vi også, men ofte er det bare pga rasshøl bak rattet i bilen foran som skal ligge så langt de kan til venstre.. HOLD TIL HØYRE!

Jeg husker den gangen dere var en del av køen, sikkert ikke så mange ulykker da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører trailer og fikk en motorsykkelist rett i fronten for snart to år siden og selv om det ikke var min skyld (han foretok en vannvittig forbikjøring) så er det noe som kommer til å plage meg resten av livet.

Den følelsen når man forstår hva som hender og man ikke får gjort noe for å forhindre det, er helt forferdelig og kan egentlig ikke beskrives.

På bakgrunn av dette så blir jeg sjokkert over AndreasBR sine holdninger her inne.

Husk at motorsykkelister er de minste og svakeste og at de må beskytte seg selv og tenke på konsekvensene av kjøreatferden sin.

Ikke bare de konsekvensene som går ut over dem selv, men nesten enda mer for de uskyldige som blir rammet.

Familie, andre trafikanter m.fl.

Anonymous poster hash: 533dc...632

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører trailer og fikk en motorsykkelist rett i fronten for snart to år siden og selv om det ikke var min skyld (han foretok en vannvittig forbikjøring) så er det noe som kommer til å plage meg resten av livet.

Den følelsen når man forstår hva som hender og man ikke får gjort noe for å forhindre det, er helt forferdelig og kan egentlig ikke beskrives.

På bakgrunn av dette så blir jeg sjokkert over AndreasBR sine holdninger her inne.

Husk at motorsykkelister er de minste og svakeste og at de må beskytte seg selv og tenke på konsekvensene av kjøreatferden sin.

Ikke bare de konsekvensene som går ut over dem selv, men nesten enda mer for de uskyldige som blir rammet.

Familie, andre trafikanter m.fl.

Anonymous poster hash: 533dc...632

Nettopp på grunn av sånne holdninger det skulle vært 25 årsgrense.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke noen vil slippe deg forbi, så venter du til det ikke er trafikk i motgående kjørefelt og så kjører du forbi.

Anonymous poster hash: 2983f...5b5

Du har ikke LOV til å hindre noen å kjøre forbi; du er FORPLIKTET til å lette en forbikjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker den gangen dere var en del av køen, sikkert ikke så mange ulykker da.

Det er statistisk færre ulykker nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er ikke min kjøring jeg er usikker på, det er dere motorsyklister. Jeg er kvinne, men jeg har mer kjøreerfaring og førerkort enn deg, det er jeg nesten sikker på.

Det er så typisk motorsyklister å tru de eier veien og kan gjøre som de vil og alle skal føye seg etter dem bare fordi de har masse hestekrefter og heftig akselerasjon. Patetisk.

Hmm, hva er det du er usikker på?

Kjøreerfaring er ikke alt.. Man kan gjøre en ting dag inn og dag ut, spiller ingen rolle dersom man har gjort den tingen feil. (Ja, det går begge veier, påstår ikke at det kun gjelder andre)

Hva mener du med "har mer førerkort enn deg" ? Jeg har ABMST, hva har du?

Jeg tror ikke jeg eier veien, kan selvføgelig ikke snakke for andre, men jeg synes utifra min erfaring at mange bilister viser lite hensyn til motorsykler. Om det er av uvitenhet eller med vilje vet jeg jo ikke.

Det er jo en generell misforståelse blant bilister at motorsykler ikke har lov å kjøre mellom feltene.

Dessverre er det mange motorsykler som kjører alt for aggressivt når de gjør dette, og det er ikke greit.

Jeg holder som regel litt høyere hastighet enn bilene når det er kø (5-10kmh) og synes jeg viser hensyn, og kjører på en forsvarlig måte. Har alltid fingre på både clutch og brems, og er jeg ikke 100% sikker på at jeg får plass mellom bilene er det bedre å vente litt, slik at de ser meg, og som regel gir meg mer plass.

La oss ikke glemme denne:

§12.4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.

Her er et utdrag fra et annet forum:

Å kjøre mellom bilkøene er smart og lovlig.

-Om flere ville valgt mc, så hadde det blitt færre biler på veien og bedre trafikkavvikling.
-Bilister er mest sannsynlig irritert på oss fordi vi kommer brått og uventet på dem (det går bra det, bare de holder plassen sin, og blinker FØR de vil skifte fil)
-Driver med "lane splitting" daglig, og det ER ytterst viktig å være topp konsentrert hele tiden og å lese trafikkbildet riktig.
-Lønner seg å ha to fingre på bremsen hele tiden.
-Se spesiellt opp for kvinnfolk som skravler i telefon.
-Har man en dårlig dag, velg heller å ligge i bilkøen.
-Å kjøre på veiskulderen (utenfor den hvite stripa) er ikke tillat ( er endel som jukser litt ved Lysaker i ettermiddagsrushen)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihugu motorsyklist, men forstår ikke hvor TS vil med innlegget sitt, det er litt sånn som syklistene som vil informere om sine rettigheter.

Ingen tar så store sjanser som motorsyklister, det vil si at når bestemor i løpet av sykkelsesongen møter én klovn på bakhjulet i kollektivfeltet ut av Oslo så skjærer hun alle under samme kam. Det viktigste vi motorsyklister kan gjøre er å kjøre defensivt og være forberedt på å tenke for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da du startet denne tråden ville du jo at andre skal ta hensyn til deg og andre MC-førere. Hva med at du som MC-fører også tar litt hensyn til de andre som ferdes i trafikken?

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

Jeg vil gjerne at du viser meg hvor i trafikken (Ikke på internett) jeg ikke har vist hensyn.

Jeg viser så mye hensyn at jeg fikk kjeft av gamlesjefen fordi jeg var for snill i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den gangen dere var en del av køen, sikkert ikke så mange ulykker da.

Eneste måten motorsyklister kan ta kontrollen over å ikke bli "rear-ended" er ved lane-splitting.

At en bilist får en annen bilist i baken er ikke så farlig, dere sitter inni et stålbur. Hva tror du skjer når vi får en bil i 30kmh i baken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihugu motorsyklist, men forstår ikke hvor TS vil med innlegget sitt, det er litt sånn som syklistene som vil informere om sine rettigheter.

Ingen tar så store sjanser som motorsyklister, det vil si at når bestemor i løpet av sykkelsesongen møter én klovn på bakhjulet i kollektivfeltet ut av Oslo så skjærer hun alle under samme kam. Det viktigste vi motorsyklister kan gjøre er å kjøre defensivt og være forberedt på å tenke for alle andre.

Jeg skal tenke for meg selv jeg, og forventer at bilister tenker for seg selv. Iblant må jeg selvfølgelig tenke for dem, og det er greit, men det skal ikke være noe jeg må gjøre hver gang.

De er ikke alene i trafikken, og det er ikke vi heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du TS... Har du lagt merke til at du ikke har fått én eneste pluss i denne tråden? Ingen har vært, eller kommer til å være, særlig enig med deg.

Du drar frem noen paragrafer her og der, kanskje i et forsøk på å være saklig. Men så kommer amøbespråket (jeg kommenterte det litt tidligere i tråden) med fucktardery og butthurt osv. Du kan ikke forvente å bli tatt seriøst her inne? Kanskje på 4chan eller spillforum, men i en "saklig" debatt om kjøreregler og skikk og bruk i trafikken kan det være en ide å skjerpe språket litt.

Noen få ting du kommer med er jeg faktisk enig i. Men så kommer de ekstreme meningene og skyller vekk troverdigheten din. Det er ofte slik at de som nettopp har kjørt opp er ganske selvgode - kanskje dette også gjelder deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...