Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neinei, du får leve i din egen lille boble og dø brått uten behov for noen form for ytelse fra velferdsstaten etter pensjonsalder, hvis du ikke vil at velferdsstaten skal fortsette etter din yrkesaktive periode.

Vi andre ikkeegoister bør ta hensyn til gravide og små barn, selv om graviditet er selvforskyldt.

Anonymous poster hash: 125c9...799

Hva får deg til å tro at det ikke har vært planen?

Jeg har absolutt ingen planer om å fylle 35.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, i verste tilfellet, om du nekter en høygravid dame plassen din og noe skjer så hun faller og ungen dør, så ville du ikke følt at det var ditt problem?

Jeg tror i hvert fall de fleste andre ville tenkt sitt.

Anonymous poster hash: 6ff73...54f

HAHA! Det skulle hu faenmeg tenkt på før hun gikk og ble gravid... Eventuelt før hun gikk på en smellfull buss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyser meg for alle jeg tror trenger plassen mer enn meg.

Et unntak, er overvektige mennesker. De blir pent nødt til å stå, om ikke noen andre vil gi vekk setet sitt.



Anonymous poster hash: 2c165...dba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser meg for alle som ser ut til å trenge det, men ofte sitter jeg langt bak slik at det ikke blir naturlig å rope til en gammel dame at hun kan sitte :P

Jeg husker da jeg var 21, hadde ligget på stranden hele dagen, var smellrød i trynet og utslitt av solen - en dame som jeg tror måtte være nærmere 95-100 år reiste seg og sa "Sit down, my dear, you need it more than I do."

Da følte jeg meg fresh :fnise: (takket selvfølgelig nei).

Edit: Har også sett at det har kommet inn folk på krykker på stappfull buss og folk reiser seg ikke. Ofte sier da bussjåføren ifra, men er ganske flaut for personen på krykker. Så en som satte seg ned i midtgangen en gang, da var det et par-tre stk som hoppet til og unnskyldte seg fordi de ikke hadde reist seg.

Endret av Poppie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyser meg for alle jeg tror trenger plassen mer enn meg.

Et unntak, er overvektige mennesker. De blir pent nødt til å stå, om ikke noen andre vil gi vekk setet sitt.

Anonymous poster hash: 2c165...dba

Ein reiser seg vel ikkje for overvektige?? Det måtte i såfall vore heilt ekstrem fedme, men spørs om dei kjem seg på bussen... Eg ville i alle fall sett det som eit stort varselteikn om nokon sa ditt her du tjukka...

Blir veldig glad når folk flyttar seg frå barnevognplassen når eg kjem med vogn, eller lar teeåringen min sitte. Dette gjer eg sjølvdagt for andre om eg ikkje har med borna mine. Tykte det var skummelt å stå på full buss som høggravid, så reiser meg for dei, gamle og andre som ser ut til at dei treng det. Har opplevd å fornærme eldre, men tenkjer at det får vere deira problem.

Anonymous poster hash: 22291...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er prinsipielt motstander av å sykeliggjøre andre borgere, av den enkle grunn reiser jeg meg for ingen.

Om vedkommende er så skrøplig til bens at de ikke greier stå på bena etter egen maskin i et par minutter så burde de gå til anskaffelse av en rullator eller rullestol.

Og sånn er det med den saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er prinsipielt motstander av å sykeliggjøre andre borgere, av den enkle grunn reiser jeg meg for ingen.

Om vedkommende er så skrøplig til bens at de ikke greier stå på bena etter egen maskin i et par minutter så burde de gå til anskaffelse av en rullator eller rullestol.

Og sånn er det med den saken.

Det er ganske enkelt.

Jeg satt der først. (Med unntak av eldre mennesker som ser ut til å trenge sitteplassen)

Feite folk og gravide har satt seg i den situasjonen selv.

Endret av AndreasBR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt.

Jeg satt der først. (Med unntak av eldre mennesker som ser ut til å trenge sitteplassen)

Feite folk og gravide har satt seg i den situasjonen selv.

Haha. Enig.

Anonymous poster hash: c3b9c...d64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt.

Jeg satt der først. (Med unntak av eldre mennesker som ser ut til å trenge sitteplassen)

Feite folk og gravide har satt seg i den situasjonen selv.

Synd folk var høflige mot moren din, og lot henne sitte på bussen, slik at hun ikke falt på bussen og mistet deg.

Det var å sette det på spissen - men det er mer farlig for en gravid dame, eller små barn, å måtte stå på bussen, enn det er for en ung person i 20årene med ypperlig reflekser og som ikke er i noen "situasjoner", selvforskyldt eller ei.

Hva om du er ute og sykler en dag, og tryner og brekker beinet, og må ta bussen. Balansere der på ett bein, i brå svinger og skarpe stopp. Det er jo du som valgte å sykle og ta risikoen med å tryne. Det er selvforskyldt det og.

Spørsmålet mitt er, og jeg mener det genuint; hvorfor tenker du kun på deg selv?

Anonymous poster hash: c5c5d...995

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd folk var høflige mot moren din, og lot henne sitte på bussen, slik at hun ikke falt på bussen og mistet deg.

Det var å sette det på spissen - men det er mer farlig for en gravid dame, eller små barn, å måtte stå på bussen, enn det er for en ung person i 20årene med ypperlig reflekser og som ikke er i noen "situasjoner", selvforskyldt eller ei.

Hva om du er ute og sykler en dag, og tryner og brekker beinet, og må ta bussen. Balansere der på ett bein, i brå svinger og skarpe stopp. Det er jo du som valgte å sykle og ta risikoen med å tryne. Det er selvforskyldt det og.

Spørsmålet mitt er, og jeg mener det genuint; hvorfor tenker du kun på deg selv?

Anonymous poster hash: c5c5d...995

Hun hadde aldri behov for å sitte på bussen, hva får deg til å tro det? heh.

Jeg sykler omtrent ikke. Om jeg sykler så skjer det i en passende fart for å sykle på fortau, da en sykkel ikke har en dritt i veien å gjøre. Om jeg tryner er det nok mer at en ambulanse må komme til stedet..

Tenker ikke kun på meg selv, kan godt gi plassen til eldre som trenger den.(Dog kun norske)(Les etnisk norsk.. ) De har ikke satt seg selv i den posisjonen at de har blitt gamle.

Hvorfor skal jeg tenke på alle andre? Har mer enn nok med å tenke på meg selv.

Om det er så farlig får hu vel holde seg hjemme da, der hu kan sitte akkurat så mye hu vil, hvor hu vil.

På kollektiven må hun innrette seg etter at det ikke kan være plass. Kan da virkelig ikke forvente at noen skal gi fra seg plassen sin. Eller... hu kan ta en TAXI! Garantert sitteplass, HVER gang! Bedre odds for sitteplass får man faktisk ikke.. (Vel jo, egen bil..)

Små barn skal sitte i barnevogn de... Og klarer de ikke stå, vel.. Det burde foreldrene tenkt på før de tok banen/bussen.

Å bli gravid og å være feit er et valg. Klarer man å ta et slikt valg antar jeg at man klarer å gjøre valg som gjør at man slipper å ta kollektivt.

Plager det deg så utrolig at alle ikke er ute etter å redde verden?

Synd så mange skriver som AB... (NEI mods, det er ikke hetsing av AB; det er en enkel ytring om at jeg skulle ønske flere skrev som seg selv.. )

Endret av AndreasBR
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde aldri behov for å sitte på bussen, hva får deg til å tro det? heh.

Jeg sykler omtrent ikke. Om jeg sykler så skjer det i en passende fart for å sykle på fortau, da en sykkel ikke har en dritt i veien å gjøre. Om jeg tryner er det nok mer at en ambulanse må komme til stedet..

Tenker ikke kun på meg selv, kan godt gi plassen til eldre som trenger den.(Dog kun norske)(Les etnisk norsk.. ) De har ikke satt seg selv i den posisjonen at de har blitt gamle.

Hvorfor skal jeg tenke på alle andre? Har mer enn nok med å tenke på meg selv.

Om det er så farlig får hu vel holde seg hjemme da, der hu kan sitte akkurat så mye hu vil, hvor hu vil.

På kollektiven må hun innrette seg etter at det ikke kan være plass. Kan da virkelig ikke forvente at noen skal gi fra seg plassen sin. Eller... hu kan ta en TAXI! Garantert sitteplass, HVER gang! Bedre odds for sitteplass får man faktisk ikke.. (Vel jo, egen bil..)

Små barn skal sitte i barnevogn de... Og klarer de ikke stå, vel.. Det burde foreldrene tenkt på før de tok banen/bussen.

Å bli gravid og å være feit er et valg. Klarer man å ta et slikt valg antar jeg at man klarer å gjøre valg som gjør at man slipper å ta kollektivt.

Plager det deg så utrolig at alle ikke er ute etter å redde verden?

Jøss da må du være et mirakuløst foster som kunne vite det om moren din!

Du må tenke på andre - fordi vi lever i et samfunn. Det vil si at vi gjør ting for hverandre. Det er slik et samfunn går rundt. Gi litt, ta litt. Tydeligvis er du en som bare tar. Men du må være en skrøpelig ung person. Sikkert curlinggenerasjonen. Så du har vel ikke lært foleskikk heller.

Anonymous poster hash: c5c5d...995

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss da må du være et mirakuløst foster som kunne vite det om moren din!

Du må tenke på andre - fordi vi lever i et samfunn. Det vil si at vi gjør ting for hverandre. Det er slik et samfunn går rundt. Gi litt, ta litt. Tydeligvis er du en som bare tar. Men du må være en skrøpelig ung person. Sikkert curlinggenerasjonen. Så du har vel ikke lært foleskikk heller.

Anonymous poster hash: c5c5d...995

Jeg gir mer enn du aner.

HVem faen er du til å bestemme hvem/hva jeg må tenke på? Det er da virkelig helt og holdent opp til meg.

Mente du kanskje at "Du bør tenke på andre" ? I så fall skal du få mene hva du vil, men jeg MÅ ikke en dritt.

Og jeg har garantert lært mer om folkeskikk enn 50% av folkene her inne. (Hvertfall om man skal ta utgangspunkt i hvordan folk "der ute" oppfører seg..)

Det er virkelig synd, at man blir utestengt så fort man skriver noe om AB... Ytringsfriheten knebles bra der ja.

Endret av AndreasBR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir mer enn du aner.

HVem faen er du til å bestemme hvem/hva jeg må tenke på? Det er da virkelig helt og holdent opp til meg.

Mente du kanskje at "Du bør tenke på andre" ? I så fall skal du få mene hva du vil, men jeg MÅ ikke en dritt.

Og jeg har garantert lært mer om folkeskikk enn 50% av folkene her inne. (Hvertfall om man skal ta utgangspunkt i hvordan folk "der ute" oppfører seg..)

Det er virkelig synd, at man blir utestengt så fort man skriver noe om AB... Ytringsfriheten knebles bra der ja.

Altså, jeg syns bare det er så synd at du virker så kynisk og arrogant overfor de som flesteparten er enig om at trenger den plassen på bussen mer enn deg. Megmegmeg.

Tenk så mye hyggeligere det hadde vært for en sliten, høygravid kvinne å få en "Her, sett deg ned og slapp litt av :)".

Men du skal få lov til å være et lite stabeist.

Anonymous poster hash: c5c5d...995

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg syns bare det er så synd at du virker så kynisk og arrogant overfor de som flesteparten er enig om at trenger den plassen på bussen mer enn deg. Megmegmeg.

Tenk så mye hyggeligere det hadde vært for en sliten, høygravid kvinne å få en "Her, sett deg ned og slapp litt av :)".

Men du skal få lov til å være et lite stabeist.

Anonymous poster hash: c5c5d...995

Da burde kanskje den damen ikke tatt bussen. Det er mange av oss som er slitne etter en lang dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg syns bare det er så synd at du virker så kynisk og arrogant overfor de som flesteparten er enig om at trenger den plassen på bussen mer enn deg. Megmegmeg.

Tenk så mye hyggeligere det hadde vært for en sliten, høygravid kvinne å få en "Her, sett deg ned og slapp litt av :)".

Men du skal få lov til å være et lite stabeist.

Anonymous poster hash: c5c5d...995

Som hun sagt, om hun vil være 100% sikker på å få sitte....

Bestill en taxi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da burde kanskje den damen ikke tatt bussen. Det er mange av oss som er slitne etter en lang dag.

Fremdeles stor forskjell på noe som potensielt kan være livstruende eller skadelig for gravide (ungen på innsiden) og eldre.

Det er en grunn til at det er egne seter på tog/buss til eldre/syke/gravide. De har et større behov for det enn at du er litt sliten etter jobb. Du kan jo bare jobbe litt mindre, så blir du ikke så sliten ;)

Anonymous poster hash: 6ff73...54f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles stor forskjell på noe som potensielt kan være livstruende eller skadelig for gravide (ungen på innsiden) og eldre.

Det er en grunn til at det er egne seter på tog/buss til eldre/syke/gravide. De har et større behov for det enn at du er litt sliten etter jobb. Du kan jo bare jobbe litt mindre, så blir du ikke så sliten ;)

Anonymous poster hash: 6ff73...54f

Og igjen, da får den gravide damen ta taxi, så er hun GARANTERT sitteplass.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir plassen min til gravide, de eldre, folk med handikap eller problemer med å stå, barn og kvinner som bærer på småbarn. Det skulle da bare mangle at yngre mennesker som er fullt i stand til å stå skal reise seg for de som faktisk trenger sitteplass. For gravide og eldre/skrøpelige kan det jo faktisk være ganske farlig å stå dersom de skulle miste balansen og falle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir plassen min til gravide, de eldre, folk med handikap eller problemer med å stå, barn og kvinner som bærer på småbarn. Det skulle da bare mangle at yngre mennesker som er fullt i stand til å stå skal reise seg for de som faktisk trenger sitteplass. For gravide og eldre/skrøpelige kan det jo faktisk være ganske farlig å stå dersom de skulle miste balansen og falle.

Jeg ville gitt plassen min til eldre (etnisk norske), men gravide har valgt det selv. Ta en taxi.

(Når det er sagt, hadde hun spurt hadde hun sikkert fått plassen, men jeg hadde ikke automatisk reist meg)

Endret av AndreasBR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...