Gå til innhold

Hatske, uansvarlige folk som blender deg med lys fordi de mener du kjører for sakte! Må være ulovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettopp!! Dette er poenget mitt. Jeg følger fartsgrensen, jeg er faktisk ikke interessert i å kjøre i 120 når grensen er 90, og da får de psychoene som blinker på meg bare vente til de kan kjøre forbi. For jeg vrir speilet så de idiotene kan blinke så mye de vil, de må bare vente. :)

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Man er ikke psycho fordi man holder 120 i 90'n.. Hva faen er galt med deg? (Spørsmål, ikke påstand, og absolutt ikke personangrep)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk enormt irriterende ved lang pendlervei hvis bilen forann ikke holder fartsgrensa. Grunnet ofte mye møtende traffik er det vanskelig å kjøre forbi. Da blir køen bak uendelig glad hvis den forann kjører av og slipper biler forbi - men det skjer da altfor sjeldent. Enormt irriterende å måtte stresse for å nå jobb fordi noen ikke greier å følge fartsgrensa. Nei, skjønner at det blinkes da, ja.

En forskjell fra 70-80 utgjør ca 1min og 4 sekunder per mil. Om man da skal kjøre 4 mil til jobb, så er forskjellen 4 minutter og 43 sekunder.

Ganger vi dette med ca 22 arbeidsdager ser vi at vi får 1 time og 43 minutter på 1 mnd. På et helt år blir dette 20 timer og 45 minutter.

La oss si at man kunne fakturert en kunde for denne tiden istedet, dersom man hadde kommet på jobb til riktig tid. (Altså kunne holde 80).

La oss si 895 kroner, ganger 21 timer. .. Hvem skal betale de 18795 kronene man taper fordi en FUCKTARD (Yes I said it...) skulle ligge i 70 i 80'n ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forskjell fra 70-80 utgjør ca 1min og 4 sekunder per mil. Om man da skal kjøre 4 mil til jobb, så er forskjellen 4 minutter og 43 sekunder.

Ganger vi dette med ca 22 arbeidsdager ser vi at vi får 1 time og 43 minutter på 1 mnd. På et helt år blir dette 20 timer og 45 minutter.

La oss si at man kunne fakturert en kunde for denne tiden istedet, dersom man hadde kommet på jobb til riktig tid. (Altså kunne holde 80).

La oss si 895 kroner, ganger 21 timer. .. Hvem skal betale de 18795 kronene man taper fordi en FUCKTARD (Yes I said it...) skulle ligge i 70 i 80'n ??

For å gjøre et helt reelt regnestykke ut av det (min stuasjon);

140 km pendling hver dag. Bilen forann ligger 10 km/t under fartsgrensen i (eksempel) 100 km av de. Det er 7 minutter tapt tid hver dag. 5 Dager i uken betyr da 35 minutt i uka og 2 t 20 minutt i mnd. Det er 45 arb.uker i året ganget med 2 t 20 min - det gir et anslagsvis tap på 105 timer eller 2,87 arbeidsuker.

Selv om man sier at bilen forann bare holder 5 km for lav fart, så utgir det fortsatt enormt med tapt fritid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre et helt reelt regnestykke ut av det (min stuasjon);

140 km pendling hver dag. Bilen forann ligger 10 km/t under fartsgrensen i (eksempel) 100 km av de. Det er 7 minutter tapt tid hver dag. 5 Dager i uken betyr da 35 minutt i uka og 2 t 20 minutt i mnd. Det er 45 arb.uker i året ganget med 2 t 20 min - det gir et anslagsvis tap på 105 timer eller 2,87 arbeidsuker.

Selv om man sier at bilen forann bare holder 5 km for lav fart, så utgir det fortsatt enormt med tapt fritid!

Eller fakturerbare timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke psycho fordi man holder 120 i 90'n.. Hva faen er galt med deg? (Spørsmål, ikke påstand, og absolutt ikke personangrep)

Hva faen er galt med DEG?

Håper politiet stopper deg når du kjører i 120 i en 90-sone, så kan du jo prøve deg med det latterlige "hva faen er galt med deg?" til politiet.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er galt med DEG?

Håper politiet stopper deg når du kjører i 120 i en 90-sone, så kan du jo prøve deg med det latterlige "hva faen er galt med deg?" til politiet.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Hvem har sagt jeg holder 120 i 90'n?? Når det er sagt, de fleste veier med 90 kunne man lett kjørt 120 i, hadde det ikke vært mulig hadde veien hatt 70 eller 80 grense.

.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hvordan du kan bli blendet av at en bil blinker et par ganger, jeg? Altså, du sitter neppe og nistirrer i speilet ditt, og om du gjør det, bør du levere fra deg førerkortet. Når folk har blinket på meg i mørket (som jo er da man merker best at noen skrur på fjernlysene i et halv sekund), merker jeg det såvidt i sidesynet mitt. Og om det kommer noen bak meg med fjernlysene konstant på, så vrir jeg speilet bittelitt opp, slik at ikke lysene treffer speilet.



Anonymous poster hash: 5f349...4d6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pandabjørnen

Ts, det kan være flere årsaker til at noen blinker på deg enn at de synes du kjører for sakte. Flere av dem er nevnt her, men det virker ikke som du er interessert i å se det.

  • Moderne biler har ofte bare kjørelys foran, så enkelte vil da gjøre oppmerksom på at bilen foran dem kan være vanskelig å oppdage i enkelte situasjoner.
  • Om dette er noe du opplever ofte, så kan det godt være at speedometeret på din bil viser for mye, slik at faktisk fart blir for lav. Det er ikke noe som blir sjekket på service. Det kan rett og slett være en kalibreringsfeil, feil dimensjon på dekk
  • Andre ting det kan være er at tåkebaklyset står på, min far dro konsekvent ut lysbryteren når han satt på lysa, og da satt han også på tåkebaklyset. Det er jo et tegn for det i instrumentpanelet, men det lyset registrerte ikke han og visste heller ikke hva det betyr.....

Sier ikke at dette er noe som gjelder for deg, men det kan jo være en årsak. Det med misvisning på speedometer får du ikke svaret på før det blir tatt en skikkelig måling, og det gjøres ikke på en vanlig service. I 100 km/t er det for enkelte biler 10-15 km/t misvisning, og da hjelper det ikke at en følger sitt speedometer, da kjører en rett og slett for sakte.

Men selvfølgelig så er det også enkelte som kjører altfor fort, det er jeg veldig enig med deg i. Så det er selvfølgelig mulig at det er det som er årsaken også, men litt lurer en jo når du opplever dette til stadighet. Selv kjører jeg også etter fartsgrensene og har aldri opplevet det du beskriver, derfor kommer det også noen spørsmål om bilen din faktisk viser nøyaktig/reell hastighet. Hva en selv tror, og hva som er fakta kan være helt forskjellige ting, og det kan dermed skape reaksjoner hos andre bilister......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har aldri opplevd å bli blinket på, annet enn på motorveien når jeg kjører forbi en lastebil og bilen bak med mener det går for sakte, og jeg ligger alltid 10 km/t over på motorveien.

På vanlig veier så ligger jeg i fartsgrensen, men det er mange som ligger under og det er irriterende. Men jeg blinker ikke på dem, men kjører forbi når det er mulig.



Anonymous poster hash: 15d32...711
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det svaret gjorde meg rimlig sikker på at du vet minimalt om biler.

Lysene på biler sjekkes jevnlig uavhengig om du har bilen på service.

Dessuten er det mange nyere rimelige biler som har kjørelys kun foran.

Dette er biler typisk kjøpes av folk som er veldig ignorante både teknisk

og hvordan de ter seg i trafikken.

Hm. Trodde det ikke var noe krav om lysene bak. Faktisk så må nye biler følge eu krav om at de skal være avslått. Utenom bremselys da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Trodde det ikke var noe krav om lysene bak. Faktisk så må nye biler følge eu krav om at de skal være avslått. Utenom bremselys da.

Jeg formulerte meg ikke godt nok.

Poenget er at dyrere biler og bedre biler har sensorer som skrur på baklysene når det blir mørkt,

mens rimeligere biler må føreren selv skru på baklysene ved behov. Noe de ofte ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde dette for et år siden. Ganske irriterende, og ekstra blendende når man er inne i tunnel og blir blinket på. Ved første anledning brant han forbi meg, med hastighet langt over fartsgrensen. Rundt neste sving var det kontroll. Har sjelden ledd så godt som da.

..og ja, jeg vet at speedometeret ligger lavere enn reell hastighet, og dette tar jeg konsekvent hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...