Gå til innhold

Hatske, uansvarlige folk som blender deg med lys fordi de mener du kjører for sakte! Må være ulovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke opplevd det veldig mange ganger, men nok til å irriteres over det. Jeg har aldri kjørt under fartsgrensen engang, så det er farsgalninger det er snakk om. Siste gangen jeg opplevde at en psycho blinket med lysene bak meg var i fjor vinter, og jeg kjørte faktisk i 95-96 i en 90-sone.

Håper å anmelde slike som deg en dag.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Bare så det er sagt, jeg er overhodet ingen fartsgalning! Men å konstant ligge under fartsgrensen er forferdelig irriterende, da bør personen gå inn i seg selv og se i speilet om det er mange biler bak som vil fordi. Sjekk speedometeret ditt, er ikke sikkert det er rett vet du. Og i stedet for å irrtere seg, hvorfor ikke bare slippe forbi?!

Anonymous poster hash: 948df...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold jevn fart, ikke kjør fortere enn hva du er komfortabel med selv etter de rådende forhold, MEN....slipp forbi de som er bak!!!

TS har tydeligvis ikke fulgt godt nok med bakover, og de blir utolmodige og vil forbi uten at det er tegn til å vill slippe de forbi. Slik blir det trøbbel ut av som du selv er skyld i.

Kjører selv konsekvent på fartsgrensen, veit nøyaktig hvor mye misvisning speedometer har, og kjører deretter. Men enkelte skal forbi, koste hva det koste vil!!!

Tror neppe du vet det. Uten å ha gjort nøyaktige målinger og innberegnet alt.

Anonymous poster hash: 0b4fb...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du vet det. Uten å ha gjort nøyaktige målinger og innberegnet alt.

Anonymous poster hash: 0b4fb...f38

Tror neppe jeg ikke vet....hva da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden jeg tok førerkortet for få år siden, irritert meg over et vanvittig sykt og totalt uansvarlig, hatsk og aggressivt fenomen:Folk som blinker med lyset til meg og nærmest blender meg, fordi de bak mener jeg kjører for sakte - selv om jeg så og si alltid kjører på fartsgrensen eller bittelitt over. Synes det er så utrolig aggressivt. Ble satt ut de første gangene, og nevnte det for noen jeg kjenner. De sa at jeg burde bare ignorere det, snu speilet slik at jeg ikke blir blendet og late som ingenting. Er dette jeg har begynt å gjøre. Likevel, om det er noen her som gjør dette: SKAM DERE. Det er sykt, og det er vel ulovlig? Altså, å blende noen fordi DU vil være en fartsidiot og irriterer deg over folk som faktisk respekterer fartsgrensene! Anonymous poster hash: c13ac...4fd

Har du sjekket at har lys bak på bilen, det er forholdsvis ofte at folk blinker for gjøre

andre oppmerksomme på at de mangler baklys.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det står i veitrafikkloven at du ikke skal være et unødig hinder for andre. Ligger du først av to biler kan det hende de bak grisekjører, men ligger du alltid først i køen er du et unødig hinder.

Anonymous poster hash: 27968...f50

Men de bak kan jo bare la vær å grisekjøre. Mange veier i norge er dårlige og for smale og da er det farlig å kjøre for fort. Hvorfor skal en som holder fartsgrensen måtte bryte fartsgrensen fordi de bak absolutt må grisekjøre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du vet det. Uten å ha gjort nøyaktige målinger og innberegnet alt. Anonymous poster hash: 0b4fb...f38

Hvis man har en GPS så viser jo den nøyaktig fart og da er det jo bare å sammenligne med speedometeret. Man trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn det er.

Viktigper! ;)

Anonymous poster hash: ef278...333

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har siden jeg tok førerkortet for få år siden, irritert meg over et vanvittig sykt og totalt uansvarlig, hatsk og aggressivt fenomen:

Folk som blinker med lyset til meg og nærmest blender meg, fordi de bak mener jeg kjører for sakte - selv om jeg så og si alltid kjører på fartsgrensen eller bittelitt over.

Anonymous poster hash: c13ac...4fd

Jeg håper virkelig ikke du mener det tallet som står i speedometeret ditt. Det er garantert MINST 5% feil. (dog ikke alltid)

Få deg en GPS; mest sannsynlig ligger du 5km/t under fartsgrensen når du tror du ligger 2 over.

Hvis jeg legger meg i 70 på cruisekontrollen (Ekte 70, ikke speedo 70) og gjentatte ganger må stille på crusiekontrollen fordi du går opp og ned i hastighet, så får du MINIMUM et par blink.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg følger fartsgrensen må de bak meg altså gjøre det samme, jeg skaper ikke farlige situasjoner ved at de prøver å komme forbi meg.

Anonymous poster hash: 330a6...191

Du bryter faktisk loven om de tydelig viser at de vil forbi, og du sperer dem fra å passere deg.

Da får du stoppe, slippe de fram, og så kan du ligge akkurat så sakte du vil så lenge du ikke har noen bak deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold jevn fart, ikke kjør fortere enn hva du er komfortabel med selv etter de rådende forhold, MEN....slipp forbi de som er bak!!!

TS har tydeligvis ikke fulgt godt nok med bakover, og de blir utolmodige og vil forbi uten at det er tegn til å vill slippe de forbi. Slik blir det trøbbel ut av som du selv er skyld i.

Kjører selv konsekvent på fartsgrensen, veit nøyaktig hvor mye misvisning speedometer har, og kjører deretter. Men enkelte skal forbi, koste hva det koste vil!!!

Hadde kjørt forbi deg på første egnede sted om du lå akkurat på fartsgrensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du vet det. Uten å ha gjort nøyaktige målinger og innberegnet alt.

Anonymous poster hash: 0b4fb...f38

GPS:.. Hørt om deT? : >

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryter faktisk loven om de tydelig viser at de vil forbi, og du sperer dem fra å passere deg.

Da får du stoppe, slippe de fram, og så kan du ligge akkurat så sakte du vil så lenge du ikke har noen bak deg.

Når hun følger fartsgrensen??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun følger fartsgrensen??

Rimelig sikker på at loven ikke tar hensyn til hastighet på akkurat den paragrafen.. Om h*n tviholder på sin rett til å følge fartsgrensen brytes faktisk §3. Det er ikke hans/hennes jobb å gjøre politiets jobb.

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at loven ikke tar hensyn til hastighet på akkurat den paragrafen.. Om h*n tviholder på sin rett til å følge fartsgrensen brytes faktisk §3. Det er ikke hans/hennes jobb å gjøre politiets jobb.

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Men hvirfor kan ikke alle bare holde fartsgrensen? Ødelegger jo ikke flyten om folk kjører i 90 når det er 90. Man må jo ikke kjøre i 120. Om det er at man har det travelt så får man kjøre tidligere

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke alle bare begynne å følge fartskiltene da?
de er idioter de som ikke gjør det...

skal alle følge en viss fart, så får dere i alle fall følge skiltningen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryter faktisk loven om de tydelig viser at de vil forbi, og du sperer dem fra å passere deg.

Da får du stoppe, slippe de fram, og så kan du ligge akkurat så sakte du vil så lenge du ikke har noen bak deg.

ligge så sakte du vil?? det heter ikke sakte når henne faktisk følger fartsgrensa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvirfor kan ikke alle bare holde fartsgrensen? Ødelegger jo ikke flyten om folk kjører i 90 når det er 90. Man må jo ikke kjøre i 120. Om det er at man har det travelt så får man kjøre tidligere

Hmm, jeg vet ikke.

Det har vel mere å gjøre med at folk flest er uenige i fartsgrensen.

80 på E6 nordover f.eks er helt latterlig. Burde vært 110-120.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ligge så sakte du vil?? det heter ikke sakte når henne faktisk følger fartsgrensa!

Beklager, jeg forventet at folk skulle forstå at jeg mente den hastigheten folk selv vil.. Noen ligger jo 60 i 80'n som er helt greit........... Så lenge ingen ligger bak dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle bare begynne å følge fartskiltene da?

de er idioter de som ikke gjør det...

skal alle følge en viss fart, så får dere i alle fall følge skiltningen

HAHA, følge skiltingen? Jaha...

80+80 (Et skilt på hver side) ... 160 der da.. Greit det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 nordover med fartsgrense på over 100 km/t? Hvor langt nord snakker vi?

Anonymous poster hash: b11ee...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E6 nordover med fartsgrense på over 100 km/t? Hvor langt nord snakker vi?

Anonymous poster hash: b11ee...284

Tja... Rett nord for Jessheim ? (Der 4 felten blir til 2 felt)

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...