Gå til innhold

Kan du anbefale en bruktbil til familie på (snart) tre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jøss, 180hk i en Focus høres sprekt ut! :) Enig i dette med førermiljøet. Onkelen til samboeren min har hatt flere Focus, kjøper alltid nytt, og jeg synes noen av de hadde et dashboard som liknet på 90-talls ghettoblastere. Det er faktisk min største innsigelse mot bilen.

Anonymous poster hash: 68cd9...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du utdype hvorfor DSG-automat bør unngåes?

Anonymous poster hash: f9d03...95c

DSG er lite holdbart og kan havarere selv etter bare 50000km. Vært mye feil i Sverige så jeg.

Og i Kina gikk VW ut offisielt og beklaget at kvaliteten på DSG hadde vært så dårlig. Dette kan bli veldig dyrt utenfor garantitiden....

Angående turboras på diesel, så har dette mye med kjøremønster å gjøre. Småkjøring dreper turboer, samme hvis man skrur av motoren fort etter kjøring. Hardkjøring på kald motor er også lite gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fronten ? http://www.imagebrowse.com/wp-content/uploads/2013/07/car-stunning-ford-focus-2012-desktop.jpg

Eller den gamle? Hvis det er den samme som bildet vil du få problemer med bilstolen. De første mrk3-modellene kom høsten 2011 nemlig.

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

Det er jeg jammen ikke sikker på! Må sjekke det ut. Har ikke bilde her og nå. Jeg vet de er gode å kjøre, da jeg har lånt en over lengre tid tidligere. Har dog aldri forsøkt å sette inn en bilstol..

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fronten ? http://www.imagebrowse.com/wp-content/uploads/2013/07/car-stunning-ford-focus-2012-desktop.jpg

Eller den gamle? Hvis det er den samme som bildet vil du få problemer med bilstolen. De første mrk3-modellene kom høsten 2011 nemlig.

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

Det var ikke den fronten, nei.

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående turboras på diesel, så har dette mye med kjøremønster å gjøre. Småkjøring dreper turboer, samme hvis man skrur av motoren fort etter kjøring. Hardkjøring på kald motor er også lite gunstig.

Akkurat den 1,6 TDCI-motoren som sitter i Focus Mrk2 (og en rekke andre Forder, Peugout'er og Citroen'er) er kjent for turboras. Bare å google Ford Focus 1,6 TDCI og se hvilke forslag Google kommer opp med (failure, problems), så ser man at det er en gjenganger i ørti forum.

Godt mulig at den er ekstra utsatt for småkjøring, men i vårt tilfelle hvor vi bodde milevis unna alt annet, kjørte vi aldri mindre enn 30 minutter når vi var ute med bilen.

Det var ikke den fronten, nei.

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Hvis det er en annen motor enn 1,6 TDCI ville jeg ha gått for den, men i og med at den motoren var den mest populære i versjon nr 2 (som den bilen dere ser på må være siden den ikke hadde fronten fra versjon 3), er vel sannsynligheten stor for at det ER 1,6 TDCI.

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke ta deg seriøst som ekspert når du skriver mrk 2. Forkortelsen til Ford er MK.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke ta deg seriøst som ekspert når du skriver mrk 2. Forkortelsen til Ford er MK.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

Jeg har aldri påstått å være en ekspert heller, i hvert fall ikke på biler (men jeg er en forbrukerjournalist med et annet ekspertfelt innen teknologi). Mk eller mrk, du skjønner at det er snakk om en forkortelse for mark.

TS avgjør selv hvilken bil de skal kjøpe. Mine råd er basert på egen erfaring med alle tre MK av Focus, gjennom 8 år. Jeg ser ikke hvordan det er mindre relevant enn råd andre gir om hvilke barnevogner de har hatt god erfaring med, eller hvilke butikker de har fått dårlig service i.

Jeg har ingen personlig interesse av om TS velger Focus eller ikke. Og om du velger å avfeie mine erfaringer fordi jeg skriver mrk istedenfor mk, så får det være din sak.

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bruktbil/her-er-de-mest-populaere-eldre-bruktbilene/a/23284183/

Her er en undersøkelse som sier hvor fornøyde folk er med bruktbilene sine, basert på spørreundersøkelser blant 60 000 nordiske bileiere. Det burde gi en god pekepinn på hvilke modeller som statistisk sett kommer godt ut.



Anonymous poster hash: 06e4c...8d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, mener å ha hørt det samme om Focus og Mondeo(?)

Andre forslag da? Finnes sikkert ingen som er lite utsatt for rust. :vetikke:

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Her snakker jeg om om helt nye Skoda'er 1-2 år gamle ?!

En i familien min har focus 2010 mod ,bitte ltt rust på bakluka. Ellers helt fin.

Anonymous poster hash: 85fa6...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvis du vil ha kvalitet velger du Subaru, Honda eller Toyota.Har selv legacy nå med bakovervendt sete.God plass,fremkommelighet og kvalitet. Har hatt toyota og honda tidligere og var veldig fornøyd men ønsket 4wd i stasjonsvogn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...