Gå til innhold

Kan du anbefale en bruktbil til familie på (snart) tre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi blir tre til sommeren, og har behov for bil. Lite peiling, både jeg og han jeg bor med. Han vil dog gjerne ha stasjonsvogn. Kravene mine er at den skal være sikker, ha plass til barnesete og barnevogn, og ikke være på den verste "utgiftslista".

I utgangspunktet har vi tenkt å legge oss på rundt 100.000 kr.

Setter stor pris på tips!



Anonymous poster hash: 34c5f...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste "fluktbil" og måtte selvfølgelig klikke meg innpå... :blink:

Vet ikke om jeg har noe vettugt tips, men kjører selv en BMW 3-serie stasjonsvogn, og er helt greit fornøyd med den :) Ikke store utgifter til vedlikehold, og relativt billig i drift.

Jaggu godt det ikke var fluktbil, for der hadde nok BMW'en vært for treg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en så ny bil dere klarer i C-segmentet fremfor å forsøke å finne en eldre i D-segmentet. Og husk at det kun er i Norge folk tror de trenger stasjonsvogn. Nedover i Europa klarer småbarnsforeldre seg med selv så små biler som B-segmentet.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste "fluktbil" og måtte selvfølgelig klikke meg innpå... :blink:

Vet ikke om jeg har noe vettugt tips, men kjører selv en BMW 3-serie stasjonsvogn, og er helt greit fornøyd med den :) Ikke store utgifter til vedlikehold, og relativt billig i drift.

Jaggu godt det ikke var fluktbil, for der hadde nok BMW'en vært for treg!

Haha, det er notert :)

Kjøp en så ny bil dere klarer i C-segmentet fremfor å forsøke å finne en eldre i D-segmentet. Og husk at det kun er i Norge folk tror de trenger stasjonsvogn. Nedover i Europa klarer småbarnsforeldre seg med selv så små biler som B-segmentet.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

Her kommer kunnskapsnivået mitt til kort, gitt.. Vil du utdype hva C-segmentet betyr..?

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er et godt valg, Volvo V50 er mye det samme. Gode alternativer finnerdu også hos Honda og Toyota.

Anonymous poster hash: 68cd9...c7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det er notert :)

Her kommer kunnskapsnivået mitt til kort, gitt.. Vil du utdype hva C-segmentet betyr..?

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Eksempler:

B = Fiesta

C = Focus

D = Mondeo

Det er rett og slett størrelsen på bilen.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er et godt valg, Volvo V50 er mye det samme. Gode alternativer finnerdu også hos Honda og Toyota.

Anonymous poster hash: 68cd9...c7a

Notert :)

Eksempler:

B = Fiesta

C = Focus

D = Mondeo

Det er rett og slett størrelsen på bilen.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

Aha, så vet jeg det også. Takk!

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focus funker ok, men man får Mondeo mk4 (fra 2007-) til samme prisene, og Mondeo har ekstremt god plass både til folk og bagasje. Er vel bare MB E-klasse som matcher størrelsen.

VW er jeg ikke så begeistret for. Hvis du skal kjøpe Golf/Passat velg en 1.9TDi med manuell fremfor 2.0TDi. Og unngå DSG-automat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus eller Ford Mondeo, som det blir nevnt her. Vi har selv Ford Focus, og er veldig fornøyd. Faren min har i mange år hatt Ford Focus som de aldri har hatt noe problemer med. Nå har de Ford Mondeo og er også veldig fornøyd :).



Anonymous poster hash: a6e16...af2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er ikke så barnevennlig. Mrk 3 (fra 2011) er i hvert fall helt ubrukelig til bilstoler, vi måtte bytte ut vår pga dette.

Etter å ha hatt Ford i åtte år, er vi heller ikke helt fornøyde med driftsikkerheten. Vi har opplevd mye rare problemer med tre ulike Focuser. Utenom vanlig slitasjedeler altså.

Hva med Skoda Oktavia?

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er ikke så barnevennlig. Mrk 3 (fra 2011) er i hvert fall helt ubrukelig til bilstoler, vi måtte bytte ut vår pga dette.

Etter å ha hatt Ford i åtte år, er vi heller ikke helt fornøyde med driftsikkerheten. Vi har opplevd mye rare problemer med tre ulike Focuser. Utenom vanlig slitasjedeler altså.

Hva med Skoda Oktavia?

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

Mao er du helt uenig i omtrent samtlige tester av Focus? Senest testen mellom Focus og 308 på Dinside.no. Javel ...

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mange tipser om Focus, og så kommer det en misfornøyd som har hatt det i flere år. Jeg får lese disse testene da. Skoda Oktavia er notert :)

Hvor ny bør bilen være i.f.t. sikkerhet da? Er det sånn at biler nyere enn xxxx er bedre enn andre?



Anonymous poster hash: 34c5f...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefalte akkurat en Ford Focus stasjonsvogn til min onkel, de 3 og nylig fått en unge til. Passer perfekt.



Anonymous poster hash: 85fa6...036
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhet: Jo nyere, jo bedre. Det er statistikken helt klar på. Er dette veldig viktig for deg, kommer du ikke utenom Volvo.

Ford Focus er en ganske driftssikker bil av et billig merke. Det er klart at Honda og Toyota lager mer pålitelige biler, men markedet vet det - de koster mer også, holder seg mye bedre i verdi.

Og så vil det selvsagt alltid være folk som er misfornøyde med en bil. Det fins ingen perfekte valg, og statistikk er ingen garanti for at akkurat din bil er like bra som fabrikkantens gjennomsnitt. ;)

Anonymous poster hash: 68cd9...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er ikke så barnevennlig. Mrk 3 (fra 2011) er i hvert fall helt ubrukelig til bilstoler, vi måtte bytte ut vår pga dette.

Etter å ha hatt Ford i åtte år, er vi heller ikke helt fornøyde med driftsikkerheten. Vi har opplevd mye rare problemer med tre ulike Focuser. Utenom vanlig slitasjedeler altså.

Hva med Skoda Oktavia?

Anonymous poster hash: 06e4c...8d6

Er det sånn at at det ikke er plass til en bakovervendt bilstol? Og er det plass til det i Oktaviaen?

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det sånn at at det ikke er plass til en bakovervendt bilstol? Og er det plass til det i Oktaviaen?

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Det kommer helt an på stolen. Alle bilene i denne størrelsen har mindre plass enn en større fullvoksen modell (Mondeo/Passat). Men det er langt i fra noen problem for personer som er av nogenlunde normal høyde. Isofix-festene til Focus er kjempeenkle.

Anonymous poster hash: e1e8e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia er er veldig utsatt for rust og osv. Kommer rare problemer på skodar har jeg merket, kjæresten min jobber som mekaniker på skoda.. :)



Anonymous poster hash: 85fa6...036
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia er er veldig utsatt for rust og osv. Kommer rare problemer på skodar har jeg merket, kjæresten min jobber som mekaniker på skoda.. :)

Anonymous poster hash: 85fa6...036

Ok, mener å ha hørt det samme om Focus og Mondeo(?)

Andre forslag da? Finnes sikkert ingen som er lite utsatt for rust. :vetikke:

Anonymous poster hash: 34c5f...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...