Gå til innhold

Har jeg rett på støtte gjennom sommerferien?


Fame

Anbefalte innlegg

Har du jobbet noe i fjor? Får du feriepenger og skattepenger?

Skjønner deg godt jeg. Jeg har heldigvis deltidsjobb og får spart penger men jeg skal jobbe ganske mye for å dekke de 7300kr man får fra lånekassen. I tillegg regner jeg med at du bruker mer enn det og så det er kjipt å ikke få den hjelpen.

Jeg tror ikke du kan få noe via nav men det går ann å spørre dem. Si du har vært jobbsøker siden august osv.

Ellers så ligger det masse småjobber ute på finn. Tilby deg å gjøre forskjellige ting feks dyrepasser i ferien, male hus osv så kan du få tjent litt hvis du ikke får en normal jobb :) Lylle til!

Jeg får rundt 5000 på skatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skrev i en annen tråd her i vinter at du fikk sjokk hver gang mobilregningen kom og at den var på over 800 kr i måneden og du skjønte ikke hvorfor. Du må få grep om økonomien din og lære deg å planlegge. Oppdaget du først nå at siste utbetaling er i mai?



Anonymous poster hash: 40558...00f
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev i en annen tråd her i vinter at du fikk sjokk hver gang mobilregningen kom og at den var på over 800 kr i måneden og du skjønte ikke hvorfor. Du må få grep om økonomien din og lære deg å planlegge. Oppdaget du først nå at siste utbetaling er i mai?

Anonymous poster hash: 40558...00f

Kan ikke gjøre noe med regningen før mobilen er nedbetalt og nei, jeg har visst det lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går I 10 krones grateng hver dag ja.

På rema selges 4-pakk osteschnitzel til 25 kr, en schnitzel er for meg stor nok til en middag, det er billig og raskt.

Har du ica der du bor selges det av og til laksefilet til 10 pr stk, hvis du vil ha litt forandring på omtrent samme prisnivå.

Anonymous poster hash: a0682...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg vet hvorfor den er på 800

Men du fikk sjokk hver gang den kom så da har du vel oppdaget at du ikke får studielån i sommer nå nettopp. Man må lese gjennom alle papirer, både når man kjøper telefon og tar opp lån, ellers kan man få sjokk.

Anonymous poster hash: 40558...00f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Fikk ikke feriepenger i fjor

Du får ikke igjen på skatten uten å jobbe. Hvis du ikke fikk feriepengene når du sluttet så skal du få de nå i juni (som regel). Finn fram den siste lønnslippen, se etter feriepengegrunnlag og regn ca 10%. Det får du igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du fikk sjokk hver gang den kom så da har du vel oppdaget at du ikke får studielån i sommer nå nettopp. Man må lese gjennom alle papirer, både når man kjøper telefon og tar opp lån, ellers kan man få sjokk.

Anonymous poster hash: 40558...00f

Det med sjokket var egentlig bare tull noe du igjen hadde visst hvis du kjente meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du fikk sjokk hver gang den kom så da har du vel oppdaget at du ikke får studielån i sommer nå nettopp. Man må lese gjennom alle papirer, både når man kjøper telefon og tar opp lån, ellers kan man få sjokk.

Anonymous poster hash: 40558...00f

Og jeg har visst jeg ikke får penger til sommeren siden 2012, men det er sunt med antakelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du mye grønnsaker/frukt?

Undersøk i så fall om du kan gjøre det billigere på noe vis. Kjøp frukt og grønt i løsvekt, og ikke kast mer enn nødvendig. Det er så mange som kaster altfor mye. Har du marked i nærheten, kan det være verdt et besøk både pris- og kvalitetsmessig.

http://www.bama.no/lisesblogg/de-sunneste/blogginnlegg-gunn-helene-bruk-hele-gronnsaken



Anonymous poster hash: a0682...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lett, jeg forstår det. Jeg var ferdig utdannet ifjor. Jeg er ikke spessiellt flink med penger for å være helt ærlig. Men jeg jobbet ved siden av studiet, både kvelder, helger og ferier. Satt 500kr inn på sparekonto hver mnd. Jeg gikk ofte tom for penger og måtte da leve på de der kjipe 6 kroners nudlene. Jobbet selvfølgelig i ferier. Jeg forstår at det ikke alltid er så lett å få jobb, men jeg har aldri hatt oroblemer med det. Veninnene mine som klagde på at de ikke fikk seg jobb, var svært kresne. Det er ikke alltid man liker jobben, man bare må. Jeg har jobbet som vaskehjelp, på lager, på sykehjem, i barnehage, kantine osv som sommerjobb. Dersom du ikke har en deltidsjobb må du planlegge litt, spare litt hver måned itilfelle du ikke cår sommerjobb. Jeg har selv dyr, og hadde selvsagt aldri droppet de. Men du bør nok leve litt mer sparsommelig fremover.

Anonymous poster hash: 476f7...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Du har fortsatt god tid på å få sommerjobb, mange får ikke sommerjobb før i mai/juni.

Så søk på alt du kan, lever åpne søknader til ALT - sykehjem, barnehager, butikker, kafeer, barer, bemanningsbyrå, bedrifter - ALT. Følg med på finn.no, kommunen sine hjemmesider, nav.no og jucan.no hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår å spise frukt fordi det er altfor dyrt

Rema har halvannenliterskartonger med juice til en tier om du er interessert. Vet ikke om de er tilbud eller fastpris. Nevner det bare i tilfelle du vil høre om billige vitaminkilder.

Bønner er forresten ypperlig. Billig, mettende, fullt av alt som er sunt. Du kan forsøke å spire dem, spirene er fulle av næringsstoffer.

Du får store poser med diverse tokede belgfrukter I innVandrerbutikker, de holder LENGE.

Anonymous poster hash: a0682...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har garantert krav på feriepenger? Jeg kan ikke så mye om akkurat det så må bare spørre :P Jeg jobbet i hele fjor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Du kan ikke bo i kollektiv pga kattene dine?

Du har ikke planlagt økonomien mtp 2 store utbetalinger fra lånekassen?

Du er nabo med moren din? Hvorfor bor du da på hybel/leilighet?

Og du har ennå ikke sagt opp der du bor nå, siden "du må betale 3 mnd"?

Ingen sympati herfra.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garantert krav på feriepenger? Jeg kan ikke så mye om akkurat det så må bare spørre :P Jeg jobbet i hele fjor

da får du feriepenger:)

Anonymous poster hash: 476f7...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garantert krav på feriepenger? Jeg kan ikke så mye om akkurat det så må bare spørre :P Jeg jobbet i hele fjor

Alle har krav på feriepenger.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...