Gå til innhold

Har jeg rett på støtte gjennom sommerferien?


Fame

Anbefalte innlegg

Det er som sagt ikke så enkelt å få seg en jobb....

Skjønner at det må være vanskelig for en med en slik holdning du har, ja.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare lar være å svare deg etter dette innlegget for du vet som sagt ikke en jævla dritt. Jeg dro forøvrig ikke på den turen, noe du hadde visst hvis du kjente meg. Forrige tur ble spandert på at typen. Så hva med å svare ordentlig eller dra deg til helvetet av denne tråden? Takk

Jeg vet nok om deg til å vite at du kunne trengt å lære deg litt planlegging. Ikke spydig ment, du kommer garantert til å ta det ille opp, men jeg har nok av folk i omgangskretsen min som bruker en krone her og en krone der, og så er kontoen tom når de store regningene kommer. Du later til å være en sånn.

Jeg har helt grei råd, inntekta er ganske lav men nettopp fordi jeg er påpasselig med hvor pengene går hen har jeg alltid penger i bakhånd når det trengs. Jeg skrver det ikke for å skryte, men fordi du trenger å bli mer bevisst på pengebruken din før du flyr i strupen på folk som svarer deg.

Anonymous poster hash: a0682...130

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så typisk dagens unge. Med en gang er det NAV som skal forsørge en stakkarslig student, som av ulike grunner ikke jobber.

Det er det ikke.

Spør foreldrene dine om et lån/bidrag istedet. Skaff deg en jobb. Du har flere måneder igjen, søk på alt du kan, gå innom butikker og lever søknader overalt. Før eller siden får du napp, hvis du bare gidder å stå på.

Siden du i tråden antyder så finurlig at du overhodet ikke sløste bort noen penger på den ferieturen med typen, men antyder at det derimot ble betalt av han, så kan han kanskje hjelpe deg økonomisk i juli også da? Siden han er så raus, mener jeg. Men det er kanskje bedre om NAV punger ut, syns du?

Hvilken by bor du i, siden det iflg deg er så umulig å få jobb?

Anonymous poster hash: 6787e...cb3

Han er eksen min nå, gitt. Jeg bor i Telemark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om man er frisk og fin og helt good for å jobbe. De gir ikke oss unge studenter penger å kaste bort i sommerferier, de gir penger til de som ikke kan jobbe/trenger støtte pga xx grunner. Hadde tatt seg ut om vi kunne få litt pocket moneyz fra nav om vi var slække og ikke orka å jobbe om sommeren!

Du har ikke skjønt hva sosialhjelp er? Syke mennesker får ikke sosialhjelp, de kan få annen støtte. Sosialhjelp er til friske mennesker som av en eller annen grunn ikke har jobb, ikke får dagpenger eller som sliter veldig økonomisk en kort periode til tross for en jobb/annen støtte fra nav.

Anonymous poster hash: 2d7de...ac1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det må være vanskelig for en med en slik holdning du har, ja.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

At jeg blir litt irritert når folk tror de kan alt om min økonomi? Kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg blir litt irritert når folk tror de kan alt om min økonomi? Kanskje ikke så rart.

Kanskje ikke så rart at folk reagerer når du ikke kan alt om din egen økonomi?

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og begynn å spare litt nå. Kjøp den billigste pastaen, kjøttet osv. Dropp fester ol. Lev litt trangere nå. Betaler du mye i husleie? Vet at det er ekkelt å tigge av sine foreldre men spør om et lån. Kanskje du er heldig og de vil gi deg pengene.

Anonymous poster hash: 2d7de...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart at folk reagerer når du ikke kan alt om din egen økonomi?

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

Hva vet du om det? Helt ærlig, hva kan du om min økonomi I det hele tatt? Annet enn at jeg sliter I sommerferien selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og begynn å spare litt nå. Kjøp den billigste pastaen, kjøttet osv. Dropp fester ol. Lev litt trangere nå. Betaler du mye i husleie? Vet at det er ekkelt å tigge av sine foreldre men spør om et lån. Kanskje du er heldig og de vil gi deg pengene.

Anonymous poster hash: 2d7de...ac1

Jeg lever som regel på 10 kroners fiskegrateng hver dag, men har en husleie på 6000 ikke inkludert noen ting. Og ja, jeg kan flytte, men har en oppsigelsestid på 3 måneder så det hjelper ikke veldig tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sier opp før 1. april så , å du betale husleie tom. juni. Det hjelper litt. Men det må du kjenne på selv, kanskje du ikke kan finne noe billigere å leie der.

Anonymous poster hash: 2d7de...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billigere, men det blir bofellesskap. Og jeg får sikkert mye pes nå, men jeg har katter som har vært med meg i mange år som jeg ikke ønsker å gi opp uansett hvor mye jeg sliter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør i overskriften om noe som er så irriternde og dumt at du egentlig fortjener de svarene du får. Hvis det var sånn at studenter hadde "krav på støtte gjennom sommerferien"...tenk deg om. Hvorfor tror du egentlig studenter generelt jobber i det hele tatt? Du har ikke tenkt på dette her i det hele tatt. Du bare tenker med en gang at her skal felleskassa melkes, "NAV må vel betale meg?".

Til info:
Studenter jobber fordi de må, fordi de må tjene til livets opphold i tillegg til studielånet. Studenter har ikke "krav på støtte i ferien", sånn som du later til å tro. Det skulle tatt seg ut om NAV betalte studenter for å dra på fylleturer til Kypros i sommermånedene.....

Det er ikke fett å være student. Du bør planlegge litt mer og slutte med ferieturene dine. Spar året gjennom og jobb deltid året gjennom mens du studerer. Det er det beste rådet du kan få. Ta det til deg, og anstreng deg litt mer for å få jobb.



Anonymous poster hash: 6787e...cb3
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør i overskriften om noe som er så irriternde og dumt at du egentlig fortjener de svarene du får. Hvis det var sånn at studenter hadde "krav på støtte gjennom sommerferien"...tenk deg om. Hvorfor tror du egentlig studenter generelt jobber i det hele tatt? Du har ikke tenkt på dette her i det hele tatt. Du bare tenker med en gang at her skal felleskassa melkes, "NAV må vel betale meg?".

Til info:

Studenter jobber fordi de må, fordi de må tjene til livets opphold i tillegg til studielånet. Studenter har ikke "krav på støtte i ferien", sånn som du later til å tro. Det skulle tatt seg ut om NAV betalte studenter for å dra på fylleturer til Kypros i sommermånedene.....

Det er ikke fett å være student. Du bør planlegge litt mer og slutte med ferieturene dine. Spar året gjennom og jobb deltid året gjennom mens du studerer. Det er det beste rådet du kan få. Ta det til deg, og anstreng deg litt mer for å få jobb.

Anonymous poster hash: 6787e...cb3

Har som sagt ikke brukt penger på ferie, men takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, hvorfor har du ikke en vanlig deltidsjobb ved siden av studiene dine? Det er jo slik de aller fleste studenter gjør det. Jobber en, to, tre kvelder eller noe slikt i uken, kanskje litt helger og så jobber man ekstra i ferier. Hvor lenge har du forsøkt å få deg en jobb?



Anonymous poster hash: 8e639...f5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvorfor har du ikke en vanlig deltidsjobb ved siden av studiene dine? Det er jo slik de aller fleste studenter gjør det. Jobber en, to, tre kvelder eller noe slikt i uken, kanskje litt helger og så jobber man ekstra i ferier. Hvor lenge har du forsøkt å få deg en jobb?

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

Jeg har søkt siden august i fjor da kontrakten min gikk ut der jeg jobbet. Arbeidsgiver ville ikke ha studenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt siden august i fjor da kontrakten min gikk ut der jeg jobbet. Arbeidsgiver ville ikke ha studenter

Da en en strategi som noen benytter seg av, å flytte hjem om sommeren og skaffe seg en jobb der. Eller male huset til foreldrene eller naboen. Alt for å skaffe seg penger i kassa.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mat angår, så kan denne siden være svært nyttig. Har du fryser, så handle inn stort og frys ned.

Følg med på når Ica har 10-kronerstilbud, og hamstre det du trenger, men ikke fall for fristelsen til å kjøpe ting du ikke trenger. (Fristende, jeg vet, når sjokoladene koster en tier per stykk.)

Tro heller ikke at 10-kronerstilbud alltid er en god deal. Titt og ofte kan de samme varene kjøpes til en lavere fast pris i andre butikker.

Men er du bevisst på hva du kjøper kan 10-kronerstilbudene spare deg en god slump penger.

Blomkålsuppe er godt, og nå er det ikke lenge til blomkål er i sesong og blir billige. Se på kilopris, ikke enhetspris.

Bare noen små tips til å spare penger i hverdagen uten å gå på akkord med smak/kvalitet.

Eter du 10-kroners fiskegrateng bokstavelig talt så godt som hver dag, eller er det bare en overdrivelse brukt som språklig virkemiddel?



Anonymous poster hash: a0682...130
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da en en strategi som noen benytter seg av, å flytte hjem om sommeren og skaffe seg en jobb der. Eller male huset til foreldrene eller naboen. Alt for å skaffe seg penger i kassa.

Anonymous poster hash: 8e639...f5e

Jeg er nesten naboen til min mor så skal høre om det er noe ho trenger hjelp til. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mat angår, så kan denne siden være svært nyttig. Har du fryser, så handle inn stort og frys ned.

Følg med på når Ica har 10-kronerstilbud, og hamstre det du trenger, men ikke fall for fristelsen til å kjøpe ting du ikke trenger. (Fristende, jeg vet, når sjokoladene koster en tier per stykk.)

Tro heller ikke at 10-kronerstilbud alltid er en god deal. Titt og ofte kan de samme varene kjøpes til en lavere fast pris i andre butikker.

Men er du bevisst på hva du kjøper kan 10-kronerstilbudene spare deg en god slump penger.

Blomkålsuppe er godt, og nå er det ikke lenge til blomkål er i sesong og blir billige. Se på kilopris, ikke enhetspris.

Bare noen små tips til å spare penger i hverdagen uten å gå på akkord med smak/kvalitet.

Eter du 10-kroners fiskegrateng bokstavelig talt så godt som hver dag, eller er det bare en overdrivelse brukt som språklig virkemiddel?

Anonymous poster hash: a0682...130

Det går I 10 krones grateng hver dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Har du jobbet noe i fjor? Får du feriepenger og skattepenger?

Skjønner deg godt jeg. Jeg har heldigvis deltidsjobb og får spart penger men jeg skal jobbe ganske mye for å dekke de 7300kr man får fra lånekassen. I tillegg regner jeg med at du bruker mer enn det og så det er kjipt å ikke få den hjelpen.

Jeg tror ikke du kan få noe via nav men det går ann å spørre dem. Si du har vært jobbsøker siden august osv.

Ellers så ligger det masse småjobber ute på finn. Tilby deg å gjøre forskjellige ting feks dyrepasser i ferien, male hus osv så kan du få tjent litt hvis du ikke får en normal jobb :) Lylle til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...