Gå til innhold

Har jeg rett på støtte gjennom sommerferien?


Fame

Anbefalte innlegg

Jeg går på skole og skal fortsette til høsten, men to måneder I sommeren får jeg ikke lån og jeg lurer derfor på om jeg kan få støtte av nav disse månedene. Jeg søker selvsagt jobb så det renner ut av ørene, men det er ikke lett. Noen som vet? Jeg bor alene og må betale til livsopphold på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på skole og skal fortsette til høsten, men to måneder I sommeren får jeg ikke lån og jeg lurer derfor på om jeg kan få støtte av nav disse månedene. Jeg søker selvsagt jobb så det renner ut av ørene, men det er ikke lett. Noen som vet? Jeg bor alene og må betale til livsopphold på en eller annen måte.

Nei, du får ikke støtte som student.

Anonymous poster hash: 61d1e...7e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lån og stipend fra lånekassen du snakker om..? Isåfall er det ingen som får utbetaling fra lånekassen i juni og juli.



Anonymous poster hash: fa30b...118
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lån og stipend fra lånekassen du snakker om..? Isåfall er det ingen som får utbetaling fra lånekassen i juni og juli.

Anonymous poster hash: fa30b...118

Ja. Hvordan skal liksom folk som ikke får jobb klare seg gjennom disse månedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor man må spare de store beløpene i August/Januar. Desverre :(



Anonymous poster hash: d133a...ccf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Hvordan skal liksom folk som ikke får jobb klare seg gjennom disse månedene?

De sparer pengene fra de store utbetalingene. Eller så kan man alltids få seg en liten jobb som barnevakt, hundemasker osv.

Anonymous poster hash: ad848...138

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvordan skal liksom folk som ikke får jobb klare seg gjennom disse månedene?

De planlegger på forhånd.

Anonymous poster hash: a0682...130

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvordan skal liksom folk som ikke får jobb klare seg gjennom disse månedene?

Det er noe alle studenter lurer på, og har vært tema for mange diskusjoner... Desverre har det ikke blitt noen endringer. Selv om mange må bruke de ekstra pengene man får i august og januar på skoleutstyr, er det fremdeles forventet at man skal spare disse pengene slik at man kan leve i sommermånedene.

Dersom det ikke er en mulighet må man nesten ta de jobbene man får...

Anonymous poster hash: fa30b...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan undersøke muligheten for fremleie, og bo midlertidig hos foreldrene dine.

Ett sted jeg bodde hadde hybelboerne mulighet til å si fra seg hybelen sin i sommermånedene ettersom samskipnaden da tjente gode penger på å leie ut til turister.



Anonymous poster hash: a0682...130
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De planlegger på forhånd.

Anonymous poster hash: a0682...130

For det har jeg ikke gjort. Jeg begynte nettopp med jobbsøking jeg fordi jeg er så dum.

Next

Endret av Fame
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det har jeg ikke gjort. Jeg begynte nettopp med jobbsøking jeg fordi jeg er så dum.

Next

Dumme spørsmål får dumme svar.

Planlegging innebærer ikke kun jobb. Penger jeg fikk til jul, bursdag, og konfirmasjon for den saks skyld puttet jeg inn i banken for å ha dem i bakhånd i tilfeller som det du beskriver.

Anonymous poster hash: a0682...130

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det har jeg ikke gjort. Jeg begynte nettopp med jobbsøking jeg fordi jeg er så dum.

Next

Ironisk?

Uansett; sjekk mulighetene du har til å feks framleie leiligheten/rommet ditt (om du har mulighet til å bo hos foreldrene dine). Kontakt vikarbyrå for å se om de har noen jobber til deg om det går trått med jobbsøkingen. Søk på alt av jobber. Eventuelt kan du ta småjobber via finn.no.

Anonymous poster hash: 61d1e...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme spørsmål får dumme svar.

Planlegging innebærer ikke kun jobb. Penger jeg fikk til jul, bursdag, og konfirmasjon for den saks skyld puttet jeg inn i banken for å ha dem i bakhånd i tilfeller som det du beskriver.

Anonymous poster hash: a0682...130

Har du tenkt på at kanskje ikke alle er som deg og ikke har mulighet til å spare på den måten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med den holdningen du har, så tok jeg meg friheten og sjekket hva det er du har brukt pengene dine på i den senere tid.

Det later til at du har katt? De koster penger. Neontetra? Koster penger, de også.

For ikke å snakke om ferieturer.

Jeg og typen skal dit om en uke. Noen som kan anbefale steder å dra på av sightseeing, utesteder,spisesteder, strender osv.? Har aldri vært der og gleder meg som en unge :jepp:

Det er DETTE jeg snakker om når jeg nevner planlegging. Ikke bare inntektene må planlegges, utgiftene er minst like viktige.



Anonymous poster hash: a0682...130
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med den holdningen du har, så tok jeg meg friheten og sjekket hva det er du har brukt pengene dine på i den senere tid.

Det later til at du har katt? De koster penger. Neontetra? Koster penger, de også.

For ikke å snakke om ferieturer.

Det er DETTE jeg snakker om når jeg nevner planlegging. Ikke bare inntektene må planlegges, utgiftene er minst like viktige.

Anonymous poster hash: a0682...130

Hva vet du om mine utgifter? Hva vet du om det er jeg eller typen som betalte den turen? Du vet ingenting du, nemlig. Glem at jeg spurte om hjelp.

For en jævlig sjarmerende gjeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du tenkt på at kanskje ikke alle er som deg og ikke har mulighet til å spare på den måten?

Nei, de er klart, man kunne jo ikke droppet å dra på ferie i fjor for å ha litt penger i bakhånd til senere. Gud forby.

Anonymous poster hash: a0682...130

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er klart, man kunne jo ikke droppet å dra på ferie i fjor for å ha litt penger i bakhånd til senere. Gud forby.

Anonymous poster hash: a0682...130

Igjen. Hva vet du om mitt pengebruk på den turen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Matbutikker, barnehage, flyplasser, kafeer, sykehjem, kommunen, ++++ MASSE sommerjobber ute og går. Du er absolutt ikke forsent ute med å søke. Men ikke klag på at lånekassen ikke betaler for måneder man ikke studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, så ville jeg fått meg en deltidsjobb hvor jeg kunne jobbet i helger eller et par dager i uken gjennom hele året. Kanskje det er det du prøver på nå, siden du søker jobber :) Eller sommerjobb.
Da har man en ekstra inntekt og forhåpenligvis kan man slippe å bruke så mye av lånet som ikke blir omgjort til stipend.
Men du får vel en høyere sum i juni? Da må du rett og slett lage deg et budsjett på de siste pengene du får inn og så får du jo (om du fortsatt holder på å utdanne deg) et større beløp i august.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...