Gå til innhold

Hvor i Oslo kan jeg bo om jeg har dyr og spiller musikkintrument?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et sted å bo i Oslo, men jeg har to katter og 1 piano, og jeg vet ikke om jeg får leiet noen steder ...?

Det er viktig at det er muligheter for å spille piano på dag og ettermiddagstid, og at det er natur utenfor så kattene kan komme å gå som de vil, så bør gjerne leie i kjeller/1.etg.



Anonymous poster hash: b2e7a...d5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?location=0%2F20061&FLOOR_NAVIGATOR=1&ANIMALS_ALLOWED=1&sort=1

Vet ikke hvilke andre krav du har, men på finn kan man krysse av på både første etasje og at dyrehold skal være tillatt :)

Har aldri sett noe forbud mot musikkinstrumenter noe sted. Bør jo greit, så lenge man ikke dundrer løs til alle døgnets tider.



Anonymous poster hash: 807a6...a43
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?location=0%2F20061&FLOOR_NAVIGATOR=1&ANIMALS_ALLOWED=1&sort=1

Vet ikke hvilke andre krav du har, men på finn kan man krysse av på både første etasje og at dyrehold skal være tillatt :)

Har aldri sett noe forbud mot musikkinstrumenter noe sted. Bør jo greit, så lenge man ikke dundrer løs til alle døgnets tider.

Anonymous poster hash: 807a6...a43

Åja, jeg glemte at det kan ikke være for dyrt ... har ikke så god råd, så vil gjerne leie så billig som mulig. Da gjerne hybel, men trenger et skikkelig kjøkken.

Ikke røyk.

Haha, nå ble det mange krav.

Ser du fant mye bra, men mye dyrt... :)

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg glemte at det kan ikke være for dyrt ... har ikke så god råd, så vil gjerne leie så billig som mulig. Da gjerne hybel, men trenger et skikkelig kjøkken.

Ikke røyk.

Haha, nå ble det mange krav.

Ser du fant mye bra, men mye dyrt... :)

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Hvis du ikke har så god råd, så må du kvitte deg med en av delene.

Jeg personlig har ingen betenkeligheter med å leie ut til noen med hunder. Katter klarer jeg bare ikke. Piano er bare bonus for min del, men jeg leien er på 12k.

Er det en med dårlig råd, men er ordentlige går kutter jeg ned på leien :)

Anonymous poster hash: 4e443...c95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har så god råd, så må du kvitte deg med en av delene.

Jeg personlig har ingen betenkeligheter med å leie ut til noen med hunder. Katter klarer jeg bare ikke. Piano er bare bonus for min del, men jeg leien er på 12k.

Er det en med dårlig råd, men er ordentlige går kutter jeg ned på leien :)

Anonymous poster hash: 4e443...c95

Hva mener du, må jeg kvitte meg med piano og kattene??

Hva er det du ikke klarer med katter, de er jo så søte. ;)

Så du liker piano? Så bra! Er så redd det er noen som skal bli skremt om jeg kommer meg flygelet mitt.

Er fleksibel i forhold til spilling, så lenge jeg får spilt en gang iløpet av døgnet.

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enebolig hvor som helst



Anonymous poster hash: 96c19...94a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygel tror det jeg blir veldig vanskelig å få plass til i en hybel.

Det går bra. Jeg bruker flygelet som seng om natten. ;)

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebolig hvor som helst

Anonymous poster hash: 96c19...94a

Må bo i Oslo, eller i veldig nærhet til Oslo.

Bruker kollektiv.

Kattene er forresten kastrert og sterilisert (guttog jente).

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygel tror det jeg blir veldig vanskelig å få plass til i en hybel.

Dobbeltseng ;)

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sjekke husordensreglene. De fleste steder er det fullt mulig å spille, men noen har restriksjoner på øving på max 1 time om dagen.

Kan ikke skjønne at noen skulle nekte noen med katter og piano å leie.



Anonymous poster hash: e48cb...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sjekke husordensreglene. De fleste steder er det fullt mulig å spille, men noen har restriksjoner på øving på max 1 time om dagen.

Kan ikke skjønne at noen skulle nekte noen med katter og piano å leie.

Anonymous poster hash: e48cb...9ee

Har du dyr er du automatisk hatobjekt for 90% av huseiere. Mange steder med studentboliger f.eks. som nekter alt av dyrehold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sjekke husordensreglene. De fleste steder er det fullt mulig å spille, men noen har restriksjoner på øving på max 1 time om dagen.

Kan ikke skjønne at noen skulle nekte noen med katter og piano å leie.

Anonymous poster hash: e48cb...9ee

Det fins folk som nekter småbarnsforeldre å leie, så ja, man kan nekte dyr og bråkete instrument også.

Jeg ville f.eks ikke leid ut til noen som hadde et kjempestereoanlegg ... med mindre de skrev under på at de brukte øreplugger.

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal leie kun du.. og trenger leilighet så må du vel opp i minimum 8000 omtrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du, må jeg kvitte meg med piano og kattene??

Hva er det du ikke klarer med katter, de er jo så søte. ;)

Så du liker piano? Så bra! Er så redd det er noen som skal bli skremt om jeg kommer meg flygelet mitt.

Er fleksibel i forhold til spilling, så lenge jeg får spilt en gang iløpet av døgnet.

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Jeg har ikke hatt noe problem med katter tidligere, men har hatt dårlig erfaring med de etter forrige leietaker. Tråkka i kattebæsj flere ganger i uka etter den jævla katta og eieren fulgte ikke opp. Da ble leieforholdet avsluttet og nå bor hun på sofa hos folk. Håper hun har lært.

Jeg foretrekker hunder, for de er lydige og kan holdes i bånd. Jeg elsker musikk og har ikke noe imot å høre. Ikke at det er så lytt her at det gjør noe.

Leiligheten står foreløpig tom til vi finner den perfekte leietaker ;kr

Anonymous poster hash: 4e443...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med katter tidligere, men har hatt dårlig erfaring med de etter forrige leietaker. Tråkka i kattebæsj flere ganger i uka etter den jævla katta og eieren fulgte ikke opp. Da ble leieforholdet avsluttet og nå bor hun på sofa hos folk. Håper hun har lært.

Jeg foretrekker hunder, for de er lydige og kan holdes i bånd. Jeg elsker musikk og har ikke noe imot å høre. Ikke at det er så lytt her at det gjør noe.

Leiligheten står foreløpig tom til vi finner den perfekte leietaker ;kr

Anonymous poster hash: 4e443...c95

Merkelig .. jeg har aldri opplevd å tråkke i kattebæsj med mine katter, og de er veldig renslige og rolige.

Hvordan de er når de er ute vet jeg ikke, men de bæsjer langt inni skogen. Jeg har aldri opplevd kattebæsj på eiendommen min iallfall.

Så syns det er merkelig at du tråkket i kattebæsj hele tiden ... husk at alle katteeiere ikke er sånn!

Hvor bor du da?

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oslo er vel verste byen man kan prøve å finne leilighet hvis man har slike behov. Har selv katt og skulle gjerne bodd i Oslo men ser for meg at det blir trangt for økonomien..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig .. jeg har aldri opplevd å tråkke i kattebæsj med mine katter, og de er veldig renslige og rolige.

Hvordan de er når de er ute vet jeg ikke, men de bæsjer langt inni skogen. Jeg har aldri opplevd kattebæsj på eiendommen min iallfall.

Så syns det er merkelig at du tråkket i kattebæsj hele tiden ... husk at alle katteeiere ikke er sånn!

Hvor bor du da?

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Oslo vest.

Og jo, kattene dreit midt i hagen. Prøvde ikke engang å grave ned. En periode sluttet den for da plasserte jeg kattesand rett utenfor døren hos leietakeren, men hun tømte den aldri. Da var det på'n igjen. Det var dessverre ikke bare vår hage som var problemet, men naboens også. Hvis du googler katter og hagen, så ser du at flere hageeiere er blitt kattehater. Det er visst ett stort problem dette.

Anonymous poster hash: 4e443...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På xxx og xxx er det mange muligheter! Er relativt mange katter her da så kan fort bli litt krangling, men er nærme skogen og grøntarealer.

I oppgangen der jeg bor har vi en sanger som også øver mye på piano og en bassist. Begge går utøvende så jeg hører det i gulvet for å si det sånn! :-)

Endret av Personenmeg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo vest.

Og jo, kattene dreit midt i hagen. Prøvde ikke engang å grave ned. En periode sluttet den for da plasserte jeg kattesand rett utenfor døren hos leietakeren, men hun tømte den aldri. Da var det på'n igjen. Det var dessverre ikke bare vår hage som var problemet, men naboens også. Hvis du googler katter og hagen, så ser du at flere hageeiere er blitt kattehater. Det er visst ett stort problem dette.

Anonymous poster hash: 4e443...c95

Syns dette hørtes merkelig ut. Katter liker å grave ned bæsjen sin, eller å bæsje bak ting,

men de liker iallfall ikke å bæsje midt i hagen.

Det er dumt du har fått dårlig erfaring, men vit at det er utrolig sjelden at katter gjør dette ...

Men siden katteeieren ikke fulgte opp kattene er det kanskje ikke så rart katten dreit midt i hagen - de prøvde jo å si ifra.

Om man ikke ønsker at katter skal drite i blomsterbedet, må man legge netting på jorda rundt blomstrene, så får ikke katten gravd.

Men katter flest liker best å bæsje i skogen og i kratt, eller på steder hvor de får bæsje i fred. Det er de færreste som liker å bæsje i hagen til folk, da katter ofte skyr mennesker.

Så håper du vil gi en ny katteeier en sjangse, men du kan jo fortelle om dårlige erfaringer tidligere, slik at de er obs på dette.

Jeg vet faktisk om noen som er litt sløve med å følge opp kattene sine, og jeg som er katteeier irriterer meg grønn på dette, fordi det er så uhygienisk og jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg.

De gidder ikke støvsuge og kattehåra og hundehåra flyr, og de gidder ikke vaske matskålene ofte nok. de gidder heller ikke tømme kattedoen hver dag ... hallo, man må tømme kattedoen hver dag!

Og det er normalt å skifte kattedoen minst 1 gang i uken om den brukes hver dag.

Nå går mine katter på do ute, men om de må være inne har de alltid kattedo tilgjengelig.

Det er dumt at sløve katteeiere skal ødelegge for andre katteeiere som ikke er sløve.

Anonymous poster hash: b2e7a...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...