Gå til innhold

Tv og internettet vi har er så sykt dyrt?


MammaMums

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg lurer på om det er noen som har tips til meg på hvordan jeg kan få ned utgiftene til tv og Internett?? Vi har RiksTV a 399,- Internett a 549,-

Syns dette er mye penger i måneden, noen som vet hva jeg skal gjøre hvor - om det er noen som er enige med meg? Setter skikkelig pris på svar folkens☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har internett fra Get (kun nett, ingen TV) til 399. Det fungerer jo bra.



Anonymous poster hash: 16091...d04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har det ja?? Da er jo internettet ditt billigere enn mitt i måneden ☺️ Er du fornøyd med Get? Kanskje jeg skal ringe de og bytte internettet dit da blir det jo litt mindre pr måned der i hvertfall, men er ikke sikker på om jeg ønsker å kutte tv helt... Er lissom en liten soffagris på kveldene jeg da, hehe . Men skulle gjerne hatt tv billigere også - noen som har tanker/erfaringer der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut TV-kanaler. Har Netflix i stedet. Fant ut at det var like greit da jeg ikke hadde skrudd på dekoderen på to uker, men bare brukt netflix likevel..

Internett har jeg til ca 400 i mnd (nextgentel), men det var fordi det var eneste alternativ her. Hvor dyr internett du velger å ha kommer jo an på hvor rask linje du vil ha/trenger. Surfer du bare og laster ikke ned/spiller mye online/streamer mye Så trenger du ikke så rask linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Hmm, kanskje på tide å tenke litt nøye gjennom om jeg trenger tv egentlig... Vi har 75/75 i størrelse på internettlinjen, men har svært beskjeden bruk i grunn. Er ikke sikkert vi trenger såpass engang. Jeg vet at det som er litt mindre koster litt mindre også, men er det mye forskjell på prisene der ute? Noen som vet? Hvilke leverandører er bra? Vi bor på sentrale østlandet vi da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare tv-signalene jeg får fra satelittuttaket i veggen :) Klarer meg fint med de kanalene! Da betaler man bare lisensen og ellers ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lettere å hjelpe hvis du sier hva dere har. Du bør også finne ut hvor mye det koster å legge inn alternativer.



Anonymous poster hash: 04bdf...1b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke laster ned enorme mengder med data trenger dere ikke så rask linje som 75/75 Mbit. Det er penger å spare ved å gå ned på lavere hastighet.

Hvilke levernadører som kan levere til dere avhenger av hvor dere bor. Det er ikke mulig å velge f.eks. Get dersom de ikke har bygd ut nettet sitt i deres område. Hvilken leverandør benytter dere i dag?

Når det gjelder TV har RiksTv en rimeligere pakke til 249 kr, men er da begrenset til 6 kanaler. Eller dere kan bytte til Canal Digital parabol og betale 249 kr og få de mest vanlige kanalene. Evt hvis dere kun trenger NRK-kanalene trenger dere ikke betale noe abonnement i det hele tatt. Det kommer helt ann på hvilke TV kanaler dere ønsker å se.



Anonymous poster hash: bd01d...b67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Hmm, kanskje på tide å tenke litt nøye gjennom om jeg trenger tv egentlig... Vi har 75/75 i størrelse på internettlinjen, men har svært beskjeden bruk i grunn. Er ikke sikkert vi trenger såpass engang. Jeg vet at det som er litt mindre koster litt mindre også, men er det mye forskjell på prisene der ute? Noen som vet? Hvilke leverandører er bra? Vi bor på sentrale østlandet vi da

75 er raskt. Jeg har 5mbit, og klarer meg med det (streamer mye, spiller litt, men laster ikke ned da), men det er klart jeg ville hatt mer, men sånn er det når man bor på bygda :ler:

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Sjekke ut diverse forhandlere. Trenger du virkelig så mange kanaler? Trenger du så rask Internett linje?

Selv har jeg kun 20/5 eller noe. Jeg ser på film (streamet), spiller farmville på facebook, leser nettavis OG er på KG samtidig, ikke noe tregt i det hele tatt. Kan også ha to nettlesere oppe hvor jeg laster ned 3 filmer på den andre og bruker den andre mye (farmville, ser film, kg, nettavis osv samtidig)

Så du behøver sikkert ikke så rask Internett som du trur.
Jeg er bare en da, men så bruker jeg vell internettet som om jeg er 5stk :fnise:
Har get btw.

Finn en billig internettleverandør, nedgrader og prøv det ut i en måned eller to, så ser du om du overlever med tregere linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

As Distriktsnett 349kr/mnd, Betflix 79kr/mnd.

Ordinær TV ble avskaffet her i huset før årtusenskiftet. Men kjekt med Netflix og NRK er det jo, spesielt med unger i huset.

Radio går også via internett (internettradio kobla til serveren i huset vårt - der ligger også 85GB med selveid musikk).

Anonymous poster hash: 14ef8...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips og råd alle sammen Jeg skal sjekke ut alle tipsene og ser at vi kan spare noen hundrelapper i måneden her på å bytte tvpakke og å gå ned på hastigheten på fiberlinjen. Så det skal gjøres i løpet av dagen! Det blir gøy, har bestemt oss at ut året skal vi legge differansen i et glass merket tv/Internett på og på nyttårsaften telle opp og se hva det ble i reelle innsparinger Enkle sjeler, enkel moro -hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imperio

Takk for gode tips og råd alle sammen Jeg skal sjekke ut alle tipsene og ser at vi kan spare noen hundrelapper i måneden her på å bytte tvpakke og å gå ned på hastigheten på fiberlinjen. Så det skal gjøres i løpet av dagen! Det blir gøy, har bestemt oss at ut året skal vi legge differansen i et glass merket tv/Internett på og på nyttårsaften telle opp og se hva det ble i reelle innsparinger Enkle sjeler, enkel moro -hehe.

Har vurdert å gjøre det samme, bare når det kommer til snus/røyk. Legge de pengene jeg har tenkt å bruke på snus på sin egen konto, på slutten av året så ser jeg hvor mye jeg har spart. Har jo appen "slutta", men det blir ikke helt det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Canal Digital, vi betaler 199/mnd for internett som er kjapt og bra.

Såpass???? Da ringer jeg de på mandag den dag!!!! Hehe, er litt digg å få ned utgiftene og å være flink å spare pengene på glass .. Takk for tipset !!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vurdert å gjøre det samme, bare når det kommer til snus/røyk. Legge de pengene jeg har tenkt å bruke på snus på sin egen konto, på slutten av året så ser jeg hvor mye jeg har spart. Har jo appen "slutta", men det blir ikke helt det samme

. Å, det burde du prøve Det gir skikkelig kick å telle, å telle, å telle glasset etterkvart .. Hehe. Lykke til !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass???? Da ringer jeg de på mandag den dag!!!! Hehe, er litt digg å få ned utgiftene og å være flink å spare pengene på glass .. Takk for tipset !!

Er inne på sidene deres og kikker nå. Vi har TV i sameiet gjennom Canal Digital, så derfor får vi ekstra god pris på internett. Æsj, håpet jeg hadde gitt dere den gull-avtalen nå! Ellers ser det ut til at det billigste de har er 399,- :/ https://kabel.canaldigital.no/Produkter/Bredband/Produktsammenligning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne på sidene deres og kikker nå. Vi har TV i sameiet gjennom Canal Digital, så derfor får vi ekstra god pris på internett. Æsj, håpet jeg hadde gitt dere den gull-avtalen nå! Ellers ser det ut til at det billigste de har er 399,- :/ https://kabel.canaldigital.no/Produkter/Bredband/Produktsammenligning/

. Ja, tv til 199 i mnd hadde SERIØST vært perfekt, takk så masse-masse for tipset:) Kjempesnilt av deg å ville dele den:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...