Gå til innhold

Frikjent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke søsken er det som har to forskjellige dialekter?

Anonymous poster hash: 3ac3f...7dc

Det lurer jeg og på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som tror det er Tonje, kan jo ikke ha fulgt særlig med? Tonje vitnet sånn at Aksel ble frikjent, der hun har fortalt at hun hadde sex med Rassmus (ordføreren, som da var gift) da hun var 16år. for at Aksel skulle bli frikjentcmåtte vel dette ha blitt bekreftet at hun var med Rasmus når hun så Aksel. Det vil uansett komme frem i løpet av serien hvem som drepte. Det sa Nicolai Cleve Broch på P3 morgen. :-)

Er det bare jeg som ser at det må være han der Per-Olav (typen til dama som broren til Aksel roter med) I første episode ble jo han helt rar når Aksel dukka opp.

Anonymous poster hash: 13bf7...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Aksel vet ikke selv om han har gjort det, interessant utvikling. Men da tviler jeg enda mer på at det var han, siden det nesten vil være for opplagt.



Anonymous poster hash: bf66a...d1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting når det gjelder språk/dialekter.
Er det flere enn meg som reagerer på at Tim, sønnen til Aksel, snakker perfekt norsk?
Han har vokst opp i Malaysia med en far som man knapt vet kommer fra Norge, hva er grunnen til at han i det hele tatt snakker så godt norsk?
Det virker jo som om Angie også forstår norsk.....merkelig at det språket i det hele tatt har vært i bruk hjemme hos dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke søsken er det som har to forskjellige dialekter?

Anonymous poster hash: 3ac3f...7dc

Jeg og mine søsken har ulik dialekt.

Anonymous poster hash: 62c49...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine søsken har ulik dialekt.

Anonymous poster hash: 62c49...085

Er du en av hovedpersonene i Frikjent?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting når det gjelder språk/dialekter.

Er det flere enn meg som reagerer på at Tim, sønnen til Aksel, snakker perfekt norsk?

Han har vokst opp i Malaysia med en far som man knapt vet kommer fra Norge, hva er grunnen til at han i det hele tatt snakker så godt norsk?

Det virker jo som om Angie også forstår norsk.....merkelig at det språket i det hele tatt har vært i bruk hjemme hos dem.

Jeg vet om noen som bodde i tyskland med en norsk forelder og en tysk. Barna på 3-4 år snakket flytende norsk og flytende tysk alt etter som hvilken forelder de snakket med. Tviler ikke på dette i serien for barn har en veldig god evne til og lære seg språk, så om han har blitt snakket til kun på norsk av faren er ikke det noe rart. Og hvorfor skulle han ikke ønske og snakke morsmål med sin egen sønn?

Anonymous poster hash: 38ec4...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av hovedpersonene i Frikjent?

Litt usikker på hvordan jeg skal respondere på dette.

Poenget er at det finnes mange søsken rundt omkring i dette landet som har ulike dialekter. Serien får noe kritikk på grunn av det, men det er ikke uvanlig at familier har ulike dialekter.



Anonymous poster hash: 62c49...085
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som bodde i tyskland med en norsk forelder og en tysk. Barna på 3-4 år snakket flytende norsk og flytende tysk alt etter som hvilken forelder de snakket med. Tviler ikke på dette i serien for barn har en veldig god evne til og lære seg språk, så om han har blitt snakket til kun på norsk av faren er ikke det noe rart. Og hvorfor skulle han ikke ønske og snakke morsmål med sin egen sønn?

Anonymous poster hash: 38ec4...a07

Poenget var vel bare at Aksel ikke har noe kontakt med sitt hjemland, han forsøker å komme seg vekk fra det. Arbeidskollegaene visste jo ikke at han var norsk engang, langt mindre at han snakket skandinavisk. Ser det som veldig urealistisk at han skulle ville snakke norsk hjemme med sønnen.

Jeg skjønner at familier i utlandet, der de fortsatt har god kontakt med Norge, ønsker å lære barna norsk, men det virket ikke helt som tilfelle her.

Men nå er det jo så masse andre urealistiske språkevner i denne serien, så det føyer seg bare inn i rekken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av hovedpersonene i Frikjent?

Litt usikker på hvordan jeg skal respondere på dette.

Poenget er at det finnes mange søsken rundt omkring i dette landet som har ulike dialekter. Serien får noe kritikk på grunn av det, men det er ikke uvanlig at familier har ulike dialekter.

Anonymous poster hash: 62c49...085

Det AB som du siterer, og meg selv litt lenge oppe her lurer på er hvem det snakkes om i tråden her som spiller søsken i Frikjent og har forskjellige dialekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reagert på sønnens norskkunnskaper, særlig at han har kjennskap til moderne slanguttrykk.

Anonymous poster hash: 66722...d15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller blir serien dårligere og dårligere? :murvegg:



Anonymous poster hash: f5b02...ba7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at Aksel (Nikolai) hele tiden går i mørk dress... Selv i et hageselskap;-)

Og hva er det med hun Tonje? Virker litt rar...



Anonymous poster hash: bd1a3...3ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg, eller blir serien dårligere og dårligere? :murvegg:

Anonymous poster hash: f5b02...ba7

Helt enig. Den er nesten som en såpeopera, handlingen går treeegt, mye som ikke henger på greip, allikevel følger man med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg tror at morderen er Tonje. Hun har kanskje alltid vært betatt av Aksel, og var sjalu på Karine. Eller så tror jeg faktisk Erik, broren til Aksel kan ha gjort det. Kanskje han også var forelska i Karine f.eks.

Slik jeg har forstått det, jamfør tidligere innlegg jeg har skrevet i denne tråden, var nok langt flere personer enn bare Tonje sjalu på relasjonen mellom Aksel og Karine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mine søsken har det.

Spørsmålet var hvem det er i Frikjent som har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige episode sa moren til Aksel at han og Erik var så like da de var yngre... Kanskje det var Erik Tonje så den natten mordet skjedde? Og ikke Aksel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller blir serien dårligere og dårligere? :murvegg:

Anonymous poster hash: f5b02...ba7

Jeg synes den er kjempebra, er blitt helt hekta. Heller bedre spør du meg :)

Anonymous poster hash: b0df1...f6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...