Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Hvor har dere sett den nye episoden?



Anonymous poster hash: be612...ea8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes dere om sesongfinalen? Synes ærlig talt den var litt døll, lite action og lite dramatikk/spenning. Var jo ingen som døde jo :fnise: Eller jo han mannen til lederen i Alexandria og han konebankeren, men var liksom ikke noe big woop. Også blir liksom alle venner igjen? Tenker på Glenn/Nicholas og presten/de andre liksom. Men var jo spennende å få se The Wolves da :) OG MORGAN :bolledeig: Rene kungfukongen! Tror han er min nye favorittkarakter! Jaja til neste gang ;)



Anonymous poster hash: 1b909...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Men fy søren, de burde vite bedre... Banke litt på konteineren før de åpner den, f.eks?

Jeg satt på nåler. Jeg var sikker på at det var noe faenskap med de trailerne. TRE trailere utenfor et lager som tilsynelatende var uplyndrede, og "voktet" av bare en liten håndfull zombier? Når det ser for godt ut til å være sant, så er det vanligvis det.

Og Morgan Jones for the win! Det er en person jeg er veldig spent på å se igjen. Han var jo sprøyte gal sist vi så ham, men han har tydeligvis finni seg sjæl.

Sikkert et sjokk for ham å se Rick skyte en ubevæpnet mann uten et sekunds nøling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes episoden var spennende nok, jeg! Disse W-menneskene gir meg frysninger. Hvordan tror dere at dette utspiller seg videre? Og dere som leser tegneserien, hvordan sier den at det går herfra?

Tror jeg må kjøpe tegneseriene selv nå. Kjenner at det er litt lenge å vente til neste sesong!



Anonymous poster hash: be612...ea8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes episoden var spennende nok, jeg! Disse W-menneskene gir meg frysninger. Hvordan tror dere at dette utspiller seg videre? Og dere som leser tegneserien, hvordan sier den at det går herfra?

Tror jeg må kjøpe tegneseriene selv nå. Kjenner at det er litt lenge å vente til neste sesong!

Anonymous poster hash: be612...ea8

Tegneserien sier ingenting om hva som skjer videre, rent konkret. Dvs, Alexandria blir angrepet i tegneserien, men da er det slækk sikkerhet som fører til at zombiene kommer seg inn.

Som flere i gruppen til Rick har påpekt gjentatte ganger: Alexandrittene har hatt det for enkelt, for lenge. De forstår ikke hva som skjer i verden. De kom til dette stedet i en sone som hadde blitt evakuert i de tidlige dagene av sammenbruddet. Derfor var det få av både mennesker og zombier. De hadde flaks og fant materialer til å bygge gjerdet sitt, og de hadde teknologisk savvy til å utnytte det nøkkelklare off grid-samfunnet. Så langt en solskinnshistorie. Men nå begynner vandrende zombier og banditter å sive inn fra alle kanter, og den nye verden trenger seg på med all sin tyngde.

Og de er befolket med idioter som lar porten stå åpen og ubevoktet. Mannen med hagla tuslet fra posten sin fordi han ville gå på et møte, og den halvgale presten bare gikk fordi han driter i alt og alle inkludert seg selv. Det er ingen patruljer på gjerdet, så ffolk kan klatre inn og ut som det passer dem, noe Ricks gruppe påpekte den første dagen de var innenfor porten.

I tegneserien går alt til helvete pga zombier. Noe lignende som da de brøt seg gjennom gjerdet i fengselet ganske enkelt med å presse seg mot det.

I neste sesong tror jeg det vil være et angrep fra Wolves, og jeg tror at det vil være en fin anledning for Morgan Jones til å revurdere sin læresetning om at alt liv er verdifullt. Noen mennesker er best døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gla' for at siste episode var litt kjedelig, nå slipper jeg å gå å vente i flere måneder på fortsettelsen.

Morgan er kul da, Rick trenger litt Morgan i livet sitt. Han er så hissig og sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gla' for at siste episode var litt kjedelig, nå slipper jeg å gå å vente i flere måneder på fortsettelsen.

Morgan er kul da, Rick trenger litt Morgan i livet sitt. Han er så hissig og sur.

Ja, Morgan har utviklet seg til rene kriger-munken. Farlig som en klapperslange, men pasifistisk innerst inne. Han drepte ikke engang de to "Ulvene" som angrep ham. Han buntet dem bare sammen og la dem i baksetet på bilen han hadde overnattet i. Rick ville lobotomert dem uten noe mer om og men.

Så det ligger vel an til at neste sesong kommer til å handle en del om etiske problemstillinger, og at det blir mye "To be or not to be"-diskusjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Morgan har utviklet seg til rene kriger-munken. Farlig som en klapperslange, men pasifistisk innerst inne. Han drepte ikke engang de to "Ulvene" som angrep ham. Han buntet dem bare sammen og la dem i baksetet på bilen han hadde overnattet i. Rick ville lobotomert dem uten noe mer om og men.

Så det ligger vel an til at neste sesong kommer til å handle en del om etiske problemstillinger, og at det blir mye "To be or not to be"-diskusjoner.

Rick er bare blitt verre og verre. Jeg sluttet faktisk å se på walking dead i en lang periode fordi jeg ikke kunne utstå Rick. Så begynte jeg å se igjen, og da hadde han funnet seg til rette i fengselet og ble en 'bedre' person. Da ble jeg hekta igjen. Nå i det siste er han tilbake til det samme gamle. Men jeg er er blitt bitt av zombie basillen og klarer ikke slutte å se..

Det er jo en zombie-apokalypse, skal vel egentlig ikke forvente at folk er snille. Men han bare irriterer meg. :P

Morgan kommer inn, dette blir -bra- !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick er bare blitt verre og verre. Jeg sluttet faktisk å se på walking dead i en lang periode fordi jeg ikke kunne utstå Rick. Så begynte jeg å se igjen, og da hadde han funnet seg til rette i fengselet og ble en 'bedre' person. Da ble jeg hekta igjen. Nå i det siste er han tilbake til det samme gamle. Men jeg er er blitt bitt av zombie basillen og klarer ikke slutte å se..

Det er jo en zombie-apokalypse, skal vel egentlig ikke forvente at folk er snille. Men han bare irriterer meg. :P

Morgan kommer inn, dette blir -bra- !!

Men Morgan gikk også gjennom sitt eget private helvete før han kom ut på den andre siden. Da Rick traff Morgan sist, så forsøkte jo Morgan først å drepe ham, og deretter ble det veldig klart at mannen var fullstendig sinnsyk av sorg over sønnen og sannsynligvis også over kona, som han nok hadde drept på det tidspunktet. Han hadde forskanset seg i hjembyen til Rick og hadde iverksatt en enmanns dezombiefiseringsaksjon med feller over alt og krematorium i et utbrent murhus.

Og Rick tiltet jo for alvor da han mistet Lori i fengselet.

Jeg mener at dette er de mest interessante sidene ved serien, både som tegneserie og TV-serie. De transformasjonene folk gjennomgår når de gjennomlever et sånt helvete. Rick har kanskje vært der ute litt for lenge. Men han skjønner jo mye av det selv. Kanskje han kan komme tilbake. Det blir spennende å se, iallfall.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å falle ned fra sofaen her når han konebankeren svingte med sverdet og halvt halshugget mannen til hun ledere, jeg hadde IKKE sett den komme! Jeg kjente rett og slett ikke igjen Morgan med en gang, er jo en god stund siden vi har sett han. De Wolves tror jeg kommer til å skape store problemer for Rick og gjengen, de virker helt sinnsyke!! Og det er rimelig teit at de ikke banka på de trailerne før de åpna den, var jo to obvious at det var walkers på innsiden :P Men herrefred å han presten irriterer meg!!!!! Han gjør så mye dumt! Håper han er neste mann som forsvinner fra serien! Han er bare mega dust! Og hvor har det blirr av kamp spiriten til Michonne? Virker som hu har lagt sverdetpå hylla for godt, skikkelig skuffa over hun! Ser for meg hun og Morgan blir Alexandrias nye Ninjas ;)



Anonymous poster hash: 80d1d...321
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktober som vanlig, tipper jeg.

Anonymous poster hash: 56867...9e1

omg det er aaaaaaltfor lenge til.... omg... dør inni meg!!!

Anonymous poster hash: 80d1d...321

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt på å falle ned fra sofaen her når han konebankeren svingte med sverdet og halvt halshugget mannen til hun ledere, jeg hadde IKKE sett den komme! Jeg kjente rett og slett ikke igjen Morgan med en gang, er jo en god stund siden vi har sett han. De Wolves tror jeg kommer til å skape store problemer for Rick og gjengen, de virker helt sinnsyke!! Og det er rimelig teit at de ikke banka på de trailerne før de åpna den, var jo to obvious at det var walkers på innsiden :P Men herrefred å han presten irriterer meg!!!!! Han gjør så mye dumt! Håper han er neste mann som forsvinner fra serien! Han er bare mega dust! Og hvor har det blirr av kamp spiriten til Michonne? Virker som hu har lagt sverdetpå hylla for godt, skikkelig skuffa over hun! Ser for meg hun og Morgan blir Alexandrias nye Ninjas ;)

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Presten blir sikkert helt OK nå som han og Sasha og Maggie holder hender og ber sammen. Nå som han har bekjent sine synder og alt.

Michonne kommer nok sterkt tilbake. Hun fant frem sverdet sitt i en liten scene etter rulleteksten. Så litt resignert ut, men Michonne kødder ikke. Det var et sånt "Once more into the breach!"-øyeblikk. Jeg tipper at hodene kommer til å rulle igjen i neste sesong.

Men så blir alt bra igjen, og kanskje noen føler for å sitere Shakespeare.

"To be or not to be, that is the question!" er selvsagt en sterk kandidat.

Men "Now is the winter of our discontent made glorious summer by this son of York" kunne også fungere. All hail Rick Grimes, som nok kommer til å berge dagen atter en gang. Avstumpet eller ikke. Men det hadde vært kjekt om han kunne komme inn fra kulden snart.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presten blir sikkert helt OK nå som han og Sasha og Maggie holder hender og ber sammen. Nå som han har bekjent sine synder og alt.

Michonne kommer nok sterkt tilbake. Hun fant frem sverdet sitt i en liten scene etter rulleteksten. Så litt resignert ut, men Michonne kødder ikke. Det var et sånt "Once more into the breach!"-øyeblikk. Jeg tipper at hodene kommer til å rulle igjen i neste sesong.

Men så blir alt bra igjen, og kanskje noen føler for å sitere Shakespeare.

"To be or not to be, that is the question!" er selvsagt en sterk kandidat.

Men "Now is the winter of our discontent made glorious summer by this son of York" kunne også fungere. All hail Rick Grimes, som nok kommer til å berge dagen atter en gang. Avstumpet eller ikke. Men det hadde vært kjekt om han kunne komme inn fra kulden snart.

Får virkelig håpe han presten blir "normal" igjen, han er veeeldig irriterende for tiden! Men tipper han ryker fort uansett. Så vil jeg tro det skjer noe forferdelig, at en viktig person i gruppa dør, eller flere blir lemlestet. i de første sesongene så døde jo viktige personer i gruppen hele tiden. I de to siste sesongene har det vært lite med det. Da det som oftest er nykommere i gruppa som ryker. Flere som har lagt merke til det? Godt å høre Michonne finner kamp spiriten igjen, serien er ikke det samme uten ninja attituden hennes. Carole føler jeg er på god vei til å tippe over, om det ikke allerede har skjedd, det er rimelig mørkt oppi topplokket hennes for tiden. Liker veldig godt hvordan du skildrer og beskriver serien, hendelsene og personene Mann42, det gjør at jeg synes serien bare er enda mer spennende. :)

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får virkelig håpe han presten blir "normal" igjen, han er veeeldig irriterende for tiden! Men tipper han ryker fort uansett. Så vil jeg tro det skjer noe forferdelig, at en viktig person i gruppa dør, eller flere blir lemlestet. i de første sesongene så døde jo viktige personer i gruppen hele tiden. I de to siste sesongene har det vært lite med det. Da det som oftest er nykommere i gruppa som ryker. Flere som har lagt merke til det? Godt å høre Michonne finner kamp spiriten igjen, serien er ikke det samme uten ninja attituden hennes. Carole føler jeg er på god vei til å tippe over, om det ikke allerede har skjedd, det er rimelig mørkt oppi topplokket hennes for tiden. Liker veldig godt hvordan du skildrer og beskriver serien, hendelsene og personene Mann42, det gjør at jeg synes serien bare er enda mer spennende. :)

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Carol er ikke helt god, det er jeg enig i. Faktisk så tror jeg at hun må bære mye av ansvaret for at legen tiltet fullstendig og kom på møtet med en machete. Jeg har aldri sett noen bli så ettertrykkelig ydmyket som han ble da Carol gjorde det klart for ham at han var hennes bitch. Hvis jeg skulle leke psykolog her, så tror jeg nok mye av det gamle sinnet hennes mot ektemannen Ed kom til overflaten i den scenen. Og hadde han beveget så mye som en finger, ville hun drept ham på stedet.

Og hvem ville trodd noe annet enn at den ubeherskede mannen på 1.90 som sikkert veide nærmere 100 kilo og nesten klarte å ta Rick, hadde angrepet den spinkle lille damen som kom med kaserolle til ham? Rick og Carol er de mest skadede medlemmene av gruppen, og selv om Carol flyr under radaren og svinser rundt i bluse og cardigan og baker kjeks, så har hun ikke riktig kommet seg ut av Terminus, hun heller.

Men som det ser ut, så tror jeg nok at folk i Alexandria kommer til å se tingene på deres måte snart nok. Ulvene er jo på vei, bare 80 kilometer unna, og de vet at det er noen i området som leter etter forsyninger, og som var mannsterke nok til å ta seg ut av fella deres. De to drittsekkene som Morgan IKKE drepte, har kanskje noe å fortelle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns faktisk det var på sin plass at legen ble ydmyket av Carol. Jeg er ikke noen mannehater, men konebanker fortjener å bli ydmyket.

Jeg er bekymret for wolves som så på bilder av gjengen til Rick. Lett for de å kjenne igjen. Det jeg ikke skjønner er hva W egentlig driver med. Er de av samme sorten som Terminus gjengen, men bare dreper folk som trer inn i deres territorium? Er det de som har W på panna, eller ofrene deres? Hva er hensikten med å risse inn W?

Anonymous poster hash: a084d...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk det var på sin plass at legen ble ydmyket av Carol. Jeg er ikke noen mannehater, men konebanker fortjener å bli ydmyket.

Jeg er bekymret for wolves som så på bilder av gjengen til Rick. Lett for de å kjenne igjen. Det jeg ikke skjønner er hva W egentlig driver med. Er de av samme sorten som Terminus gjengen, men bare dreper folk som trer inn i deres territorium? Er det de som har W på panna, eller ofrene deres? Hva er hensikten med å risse inn W?

Anonymous poster hash: a084d...721

Wolves er den sorten folk som Rick advarte Deanna Monroe om under intervjuet sitt med henne. De er den sorten folk som vil ta det du har, og som vil forsøke å utnytte deg eller drepe deg. Kanskje fordi de ikke er i stand til å bygge noe samfunn selv.

Wolves er ikke som Terminus-gjengen. De er som de menneskene som inntok Terminus og begynte å drepe og voldta de som av ren idealisme hadde forsøkt å skape en trygg sone for alle som kunne klare å komme seg dit. Gareth, lederen for Terminus var ganske klar på det punktet. Det var først etter at folkene i Terminus hadde klart å overmanne plyndrerne at de gjorde stedet om til en menneskefelle og bestemte seg for å aldri mer stole på en fremmed, men tvert imot se på dem som bytte, akkurat som de selv hadde vært bytte for fremmede. De gjorde jo faktisk en religion ut av det.

Det er langt mer bekymringsfullt at Wolves har sett bilder av et sted med solcellepaneler og forsvarsverker og ressurser. De kommer til å lete etter det og de kommer til å finne det. De har en ganske klar ide om hvor langt unna det kan være, og siden de streifer rundt i området og myrder og plyndrer, så har de nok en ganske klar ide om hvor det IKKE befinner seg, også. Det vil ikke ta dem lang tid.

Wolves merker seg selv med å tegne eller tatovere en W i panna, og ofrene sine ved å skjære W i panna på dem. Og de har faktisk vært innenfor gangavstand fra Alexandria. Aaron og Daryl fant jo en nylig død kvinne med det merket bundet til et tre mens de var ute sammen. Dette var for et par episoder siden, og før Daryl hadde tatt mot tilbudet om å bli speider for Alexandria.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes episoden var spennende. Ble ganske satt ut av de Wolves folka, at de "lager" walkers, de kan man bare samle sammen uansett, det er nok å ta av. Når Daryl og han andre stod utenfor trailerene pratet se sammen og skrudde av et skilt, da burde zombia hørt det og begynne å banke for å komme seg ut! Syntes det var litt vel slapt. Var og usikker på om Rick skaut konebankeren eller han som fikk strupen kutta for å unngå at han ble zombie, men tenker og at Deanna ikke vet at de turner til zombier. Blir spennende å se, lenge og vente. Syntes veldig synd på han i rød poncho, veldig kjip måte å dø på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...