Gå til innhold

Søte skrivefeil! (og morsomme autokorrekter?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagens to mest ufrivillige, og artige skrivefeil jeg har sett:

Påskeskyllinger.

Ble ekstra søtt når noen etterlyste hvor man kan få tak i små påskeskyllinger og fikk til svar "I springen" og vedkommede ikke skjønte noe.

Også følgende facebookstatus: "I dag har jeg fått fjern healing!"

...for meg som ikke tror på healing eller fjernhealing, så ble jeg plutselig enig.. :P

Sett noen søte, hvor stavefeil (eller autokorrekt) endrer meningen av budskapet totalt?



Anonymous poster hash: 781c8...dd1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bekjent med dysleksi, og nå skal man jo ikke mobbe folk med dysleksi men h*n har en skrivefeil som alltid går igjen når vedkommende skriver engelsk, jeg antar det er en autokorrektur. Når vedkommende skal skrive "important" blir det uten unntak "impotent" :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjent med dysleksi, og nå skal man jo ikke mobbe folk med dysleksi men h*n har en skrivefeil som alltid går igjen når vedkommende skriver engelsk, jeg antar det er en autokorrektur. Når vedkommende skal skrive "important" blir det uten unntak "impotent" :fnise:

Har en lignende, men unte dysleksi inne i bildet. En kompis ville si at han var litt tilbakeholdende med tanke på sosiale situasjoner kom ut som "tilbakestående".

Litt feil bruk av ordet, men ganske morsom SMS å ta vare på til senere.

Anonymous poster hash: 253a3...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende, men unte dysleksi inne i bildet. En kompis ville si at han var litt tilbakeholdende med tanke på sosiale situasjoner kom ut som "tilbakestående".

Litt feil bruk av ordet, men ganske morsom SMS å ta vare på til senere.

Anonymous poster hash: 253a3...e02

Akkurat dette fikk jeg også høre en gang. En venn (ikke norsk) omtalte sin kone som ganske tilbakestående den dagen de møtt hverandre. Han mente nok tilbakeholdende, viste det seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Har baby i hus og skulle skrive en melding til mannen hvor ordet magevondt skulle brukes. Dette var ikke ordboken enig i så meldingen ble sånn: " Jeg har ikke fått inntrykk av marsvinet i dag :)".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyndre ble til plyndre.



Anonymous poster hash: 98292...013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...