Gå til innhold

så utrolig sliten av ordet 'spire'


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er litt fjernt å si babyen når embryoet bare er noen cm. Men jeg tenker at "spiren" er et forumuttrykk, man driver jo ikke å snakker om den i det virkelige liv, da er det mer "graviditeten"...

Et forumuttrykk det har gått inflasjon i.

Alternativer:

- rumpetrollet

- frøet

- viruset

- parasitten

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting som noensinne har vokst i meg, men jeg synes både spire og pode er søte ord. Frø og Bøllefrø likeså. Bolle og ovn syns jeg derimot er oppbrukt. Har hørt flere som kaller fosteret sitt for Smurf/Smurfen, men personlig assosierer jeg disse ordene med Downs syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Spire er greit, poden derimot...

Jeg hadde aldri hørt eller sett dette order før jeg fant det her på forumet for ikke så lenge siden.

Hvordan uttales det egentlig?

Tenker bare ipod, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Hvordan uttales det egentlig?

Tenker bare ipod, jeg :fnise:

Det rimer på "kloden". :fnise: Sorry, beste måten jeg kan forklare det på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Syns det er enda verre med de som MÅ ved ALLE anledninger kalle barna sin for prins og prinsesse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke det ene så er det jammen det andre.

Spire ,spire,spire.

jeg har en spire i magen...nei jeg har faktisk to spirer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

-Magetrollet

-Streken

-Knøttet

-Hybelboeren

-Reka

-Peanøtten

-Erten

:fnise:

på tide å legge seg tror jeg xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemor

Hvorfor kan dere ikke ganske enkelt skrive babyen, barnet, ungen eller fosteret? MÅ dere ha en eufemisme for barnet deres? Og om dere absolutt må det, kan dere ikke være mer kreative enn å kalle den spiren?

Mannen min kalte vårt første barn for "den kommende brødsnapper'n" før barnet ble født.

Det må da være kreativt nok? :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt fjernt å si babyen når embryoet bare er noen cm. Men jeg tenker at "spiren" er et forumuttrykk, man driver jo ikke å snakker om den i det virkelige liv, da er det mer "graviditeten"...

"Spiren er ikke et forumuttrykk. Jeg fikk barn før alle hev seg på nettet, og da brukte man også uttrykket :)

Endret av Knitcat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg et krek i magen. Denne gangen er det det nye kreket. :hjerte:

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg et krek i magen. Denne gangen er det det nye kreket. :hjerte:

:fnise:

Neste der igjen blir vel krekar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Neeeei ikke vi! Vi vi vi, jeg er gravid, ikke vi. Haha! :snurt:

(Nei jeg er ikke gravid).

Jeg tror Tirkes var ironisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min kalte sin nummer to for "parasitten". Ellers vet jeg også om et par som ventet på "Ostepopen". Kreativt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest "spire" er litt klisjé, men ikkje sånn at eg irriterar meg over det. Irriterar meg meir over "prinsen og prinsessa", og for ikkje å snakke om alle forkortingane; SA, MA, TR, IKM og gud veit kva. Spesielt dei to siste. Kvifor ikkje kalle ein spade for ein spade? Det heiter mensen! Og IKM - står visstnok for "ikke kommende mens", viss eg hugsar rett, kva slags språk/ordlegging er det (når folk snakkar om at dei "har IKM på mandag")? :klo: Etter fleire år på forumet og en del henging i graviditetsforumet skjøner eg framleis ikkje kva som eigentleg meinast med det uttrykket... Ei sak for språkpolitiet her inne, trur eg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...