Gå til innhold

Ville dere trodd Jesus


Gjest King James

Anbefalte innlegg

Du er faktisk den første her som har forstått spørsmålet slik jeg faktisk mente det.

Jeg forstår hva du mener. Men jeg har et helt aent syn på bibelen. Så det ville ikke vert noe problem for meg.

Neimen, så bra da! :)

Hva slags syn har du på Bibelen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James
Neimen, så bra da!  :)

Hva slags syn har du på Bibelen da?

Jeg tror at det finnes sannheter i bibelen. Men ikke all sannhet er i bibelen.

Bibelen kan tolkes på millioner av måter og jeg tror at alle disse tolkninger kan ha sannheter. At bibelen er en hellig bok er det ingentvil om. Men jeg tror nå som sakt at den fulle og helle sannheten ligger ikke i bibelen. Og det er heller ingenting som tyder på det. Men jeg vet at kristne er uenige med meg.

Som jeg ser det så er bibelen menneskeskapt og skrevet lenge etter det ble sakt.

Jeg tror at Gud er en insperasjon til Bibelen. Men den er skrevet av mennesker. Og mennesker gjør feil.

Sannhaten finnes etter mitt eget syn både i Bibelen. Koranen. Thoraen. Baghavan Gita og Buddas ord..Samt mange andre skrifter. Jeg tror ikke at all sannhet er sammlet på et sted.

Vet ikke om det var noe bra forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener det slik jeg forstår det, tror jeg at jeg deler mesteparten av synet ditt.

Angående det at mange kristne er uenige med deg, så synes jeg ikke det er rart. Kristne er ofte uenige med hverandre. Er jo en grunn til at det finnes så mange grener/menigheter som det gjør.

Selv velger jeg ikke å si at det ene eller det andre er galt, nettopp fordi jeg ikke har noe svar på det, nettopp på grunn av mitt syn på Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet...Vel jeg skal ikke motsi deg. Men jeg må spør.  Siden jeg shar aldri funnet noe bevis på bibelens ufelbarher.

Så hvor er disse bevisene finnes det kilder som beviser at den er ufeilbar ?.

Jo da, det finnes beviser for dette.

Den russiske matematikeren Dr. Ivan Panin forsket på Bibelens matematiske oppbygging i 50 år, og fant bl.a at ved å ta hver 26 bokstav i hele første Mosebok fikk han fram ordet ELOHIM i en lang rekke gjennom hele boken. 26 er et spesielt tall for jødene. Dette var altså på originalspråket hebraisk.

I dag bruker de datamaskiner i den samme forskningen, og er kommet fram til masse forbløffende ting i Bibelen.

I et hefte som heter GUDS SEGL står følgende:

De nylig oppdagede fakta er blitt oppdaget under overflaten til den opprinnelige Bibelteksten. De er blitt åpenbart, ikke bare for to eller tre, men for hundrevis og tusener. De forbløffer og gjør ateister og agnostikere til skamme- fakta som ingen levende person har vært i stand til å mistro eller motbevise. De er fakta som har fått skeptiske og modernistiske tenkere til å akseptere Bibelen som en overnaturlig Gud-inspirert bok.

Heftet er fylt med massevis av lignende eksempler som jeg nevnte.

Dette heftet får du neppe tak i i Norge i dag, men hvis du vil lese om dette så anbefaler jeg deg å lese boka GUDS EGEN SIGNATUR av Grant R Jeffrey på Hermon forlag.

Der står det mye om dette.

Mange har prøvd å gjøre samme forsøkene med andre bøker, men har ikke lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan du vise til kilder...Bøker...Blader...innternett sider ?

Siden sånne beviser at man tar flere bokstaver nedover er ikke et holdbart bevis...

Og jeg vet også at mange av disse bevisene er feil. F.eks Newton regnet ut at Armagedon skulle komme i 2005. Han regnet ut at den kristne dominans skulle gå slutt på 1700 tallet.

Dette er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det finnes beviser for dette.

Den russiske matematikeren Dr. Ivan Panin forsket på Bibelens matematiske oppbygging i 50 år, og fant bl.a at ved å ta hver 26 bokstav i hele første Mosebok fikk han fram ordet ELOHIM i en lang rekke gjennom hele boken. 26 er et spesielt tall for jødene. Dette var altså på originalspråket hebraisk.

I dag bruker de datamaskiner i den samme forskningen, og er kommet fram til masse forbløffende ting i Bibelen.

I et hefte som heter GUDS SEGL står følgende:

De nylig oppdagede fakta er blitt oppdaget under overflaten til den opprinnelige Bibelteksten. De er blitt åpenbart, ikke bare for to eller tre, men for hundrevis og tusener. De forbløffer og gjør ateister og agnostikere til skamme- fakta som ingen levende person har vært i stand til å mistro eller motbevise. De er fakta som har fått skeptiske og modernistiske tenkere til å akseptere Bibelen som en overnaturlig Gud-inspirert bok.

Heftet er fylt med massevis av lignende eksempler som jeg nevnte.

Dette heftet får du neppe tak i i Norge i dag, men hvis du vil lese om dette så anbefaler jeg deg å lese boka GUDS EGEN SIGNATUR av Grant R Jeffrey på Hermon forlag.

Der står det mye om dette.

Mange har prøvd å gjøre samme forsøkene med andre bøker, men har ikke lykkes.

Ehem, hvis det hadde vært bevist at Bibelen var ufeilbarlig og "magisk" så hadde det vel kanskje vakt litt mer oppsikt? Da tror jeg nok vi hadde visst om det alle sammen....

For å svare på spørsmålet ditt King James så ville jeg definitivt tro mer på Jesus enn på Bibelen, hvis han henvendte seg til meg. Bibelen er jo menneskers tolkning, samme hvordan vi vrir og vender på det.

Endret av Mummitrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du vise til kilder...Bøker...Blader...innternett sider ?

Siden sånne beviser at man tar flere bokstaver nedover er ikke et holdbart bevis...

Og jeg vet også at mange av disse bevisene er feil. F.eks Newton regnet ut at Armagedon skulle komme i 2005. Han regnet ut at den kristne dominans skulle gå slutt på 1700 tallet.

Dette er feil.

Nå nevnte jeg faktisk en bok i mitt siste innlegg.

Om du tviler på det med bokstavene, så prøv gjerne med en hvilken som helst bok.

Det Newton drev med var noe helt annet.

Tallet 7 er blitt kalt det perfekte tall. Det er i virkeligheten Guds garanti om hans skaperverk. Gjemt under overflaten på tekstene i den greske og hebraiske Bibel finnes det samme segl, ikke bare noen steder, men litterært hvor som helst i Bibelen. Guds handlemåte når det gjelder menneskene er hele veien merket med 7 og tall multiplisert med 7. Et hvert menneskes psykologi er konstruert på en lov av 7.

Vitenskapen fastslår at det menneskelige legeme består av de samme 14 (2x7) elementer som støvet på bakken, som Gud skapte mennesket av, i følge Bibelen.

Og de fleste har vel hørt at vårt legeme blir fornyet hvert 7 år, og at pulsen slår langsommere hver 7 dag. Det er altså ingen tilfeldighet at vi skal ha en hviledag hver 7 dag.

Når det gjelder Bibelens skrifter, så er hele Bibelen oppbygd på et system med 7-tallsmønster. Ikke bare i en rekke som nevnt tidligere, men også i hverandre på forskjellig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom spørsmålsstillinga er at menneske si tolking av Bibelen er gal, og ikkje Bibelen i seg sjølv, så har jo Jesus allereie sagt og åtvara oss mot det ;)

Altså, at andre skal koma i Hans namn og spre falsk lære: Bibelen blir tolka feil, og ein gal kristendom blir forkynt.

Ei følge av dette er jo at det vil vera mange påstandar om kristendomen som kristne ikkje kjenner seg att i, fordommar mot kristne på feil grunnlag (men for all del, gjerne òg fordommar fordi den ekte læra ikkje er "spiseleg nok" for ikkje-truande) osv.

Men dette forutset jo at Bibelen i seg sjølv er korrekt, og at Jesus er den Bibelen fortel Han er. Om utgangspunktet er at Bibelen er feil, så blir spørsmålet slik: Ein guddom som Bibelen ikkje fortel om seier at Bibelen er feil fordi denne guddomen ikkje er Jesus. Kven skulle ein då tru på?

Ei problemstilling oppstår derved:

- Dersom denne guddommen har rett, og seier at han er einaste veien til frelse, så er Bibelen - ve - eit djevelsk verk.

- Dersom guddomen har rett, men seier at det finst fleire vegar til frelsa, men òg at det er vegar til fortaping og Bibelens veg er ein av dei - så er Bibelen eit djevelsk verk.

- Dersom guddommen har rett, men seier at det er hipp som happ kva ein trur på, inkludert Bibelen, så - vel - har guddomen feil likevel, siden Bibelen ikkje handla om han

- Dersom guddomen tek feil, Bibelen er rett og Jesus er den Bibelen seier Han er, så er den guddommen av djevelen sjølv.

Personleg har eg ikkje sett noko som tyder på at Bibelen er feil, men at fleire tolkar han feil er opplagt, og mange som kallar seg sjølve kristne står langt i frå det Bibelen seier. Om ein som sa han var Jesus sa at eg tolkar Bibelen feil, så ville eg halde det han seier opp mot Bibelen, og stola på Bibelen (som fortel at sjølv djevelen kan framstå som ein lysets engel - ein utsending frå Gud.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Nå nevnte jeg faktisk en bok i mitt siste innlegg.

Om du tviler på det med bokstavene, så prøv gjerne med en hvilken som helst bok.

Det Newton drev med var noe helt annet.

Tallet 7 er blitt kalt det perfekte tall. Det er i virkeligheten Guds garanti om hans skaperverk. Gjemt under overflaten på tekstene i den greske og hebraiske Bibel finnes det samme segl, ikke bare noen steder, men litterært hvor som helst i Bibelen. Guds handlemåte når det gjelder menneskene er hele veien merket med 7 og tall multiplisert med 7. Et hvert menneskes psykologi er konstruert på en lov av 7.

Vitenskapen fastslår at det menneskelige legeme består av de samme 14 (2x7) elementer som støvet på bakken, som Gud skapte mennesket av, i følge Bibelen.

Og de fleste har vel hørt at vårt legeme blir fornyet hvert 7 år, og at pulsen slår langsommere hver 7 dag. Det er altså ingen tilfeldighet at vi skal ha en hviledag hver 7 dag.

Når det gjelder Bibelens skrifter, så er hele Bibelen oppbygd på et system med 7-tallsmønster. Ikke bare i en rekke som nevnt tidligere, men også i hverandre på forskjellig måte.

Det finnes tusen vis av tolkninger av bibelen og dens skrifter. Hva får deg til og tro at denne er mer rett en en aen. ?

Og jeg synnes det er viktig og huske på at bibelen ble skrevet lenge etter det som står der skal ha skjedd. Bibelen er en vandre fortelling.

Newton regnet ut at Jesus skulle komme tilbake i 1948.. Det finnes også beviser at Jesus har vert i tibet dette også skrevet av en Russer Nicolai Notovitj som under en reise i tibet fant mange sport etter Jesus. Samme spor som ja bibelen.

Spor som var identiske med de som Jesus har i midtøsten.

Dette er bare et av mange forskjellige bevis på ting. Dette kan sies og bevise at Jesus ikke bare var i midtøsten. Som bibelen vel mer eller mindre sier.

Så hvorfor skal Ivan Panin ha mer rett en Nikolai Notovitj ?

Og hvorfor skal Newton ha noe mer feil ?......Av så mange tolkinger så mange vitenskapelige bevis i så mange rettninger. Hvordan kan man si at Ivan Panins tolking og bevis er mer troverdige en de som Nikolai Notovitj ga

Boken han skrev..Jesus. Profeten fra Nazaret ( viser mange kilder som er identiske med den Jesus som du kjenenr så godt fra bibelen ),

Men er dette en løgn ?

og dette med talle syv....jeg tror det finnes et lignene på tallet 6..og tallet 3 så jeg vil si at det beviser ikke en ting. ( Altså et lignene regnestykke med tallet 6 og 3 )

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem, hvis det hadde vært bevist at Bibelen var ufeilbarlig og "magisk" så hadde det vel kanskje vakt litt mer oppsikt? Da tror jeg nok vi hadde visst om det alle sammen....

Da må jeg spørre deg: Hva leser du som vanligvis omtaler kristendom som noe positivt?

Mediene i dag er sjelden interessert i noe som er positivt, og slettes ikke noe som har med kristendommen å gjøre.

Hvor interessert tror du at de som tror på darwinismen og utviklingslæren er i å formidle dette?

Hvis det var slik at de kunne motbevise dette, da hadde du visst om det. Men dette har de altså ikke klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det finnes beviser for dette.

Den russiske matematikeren Dr. Ivan Panin forsket på Bibelens matematiske oppbygging i 50 år, og fant bl.a at ved å ta hver 26 bokstav i hele første Mosebok fikk han fram ordet ELOHIM i en lang rekke gjennom hele boken. 26 er et spesielt tall for jødene. Dette var altså på originalspråket hebraisk.

I dag bruker de datamaskiner i den samme forskningen, og er kommet fram til masse forbløffende ting i Bibelen.

I et hefte som heter GUDS SEGL står følgende:

De nylig oppdagede fakta er blitt oppdaget under overflaten til den opprinnelige Bibelteksten. De er blitt åpenbart, ikke bare for to eller tre, men for hundrevis og tusener. De forbløffer og gjør ateister og agnostikere til skamme- fakta som ingen levende person har vært i stand til å mistro eller motbevise. De er fakta som har fått skeptiske og modernistiske tenkere til å akseptere Bibelen som en overnaturlig Gud-inspirert bok.

Heftet er fylt med massevis av lignende eksempler som jeg nevnte.

Dette heftet får du neppe tak i i Norge i dag, men hvis du vil lese om dette så anbefaler jeg deg å lese boka GUDS EGEN SIGNATUR av Grant R Jeffrey på Hermon forlag.

Der står det mye om dette.

Mange har prøvd å gjøre samme forsøkene med andre bøker, men har ikke lykkes.

Hva så? Om de som skrev bibelen gjemte en liten matematisk gåte inni teksten så beviser jo dette ingenting om guds eksistens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Folk er veldig lettlurte i sårbare situasjoner tror nå jeg da...... Om Jesus hadde kommet til meg og sagt at bibelen ikke stemmer hadde jeg vel sagt at han må fortelle meg noe jeg ikke vet i stedet. For så å rive han i skjegget for å se om det var ekte. Deretter hadde jeg nok ringt nærmeste psykriatiske klinikk for frivillig innleggelse siden jeg MÅ ha hallusinert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tusen vis av tolkninger av bibelen og dens skrifter. Hva får deg til og tro at denne er mer rett en en aen. ?

Og jeg synnes det er viktig og huske på at bibelen ble skrevet lenge etter det som står der skal ha skjedd. Bibelen er en vandre fortelling.

Newton regnet ut at Jesus skulle komme tilbake i 1948..  Det finnes også beviser at Jesus har vert i tibet dette også skrevet av en Russer Nicolai Notovitj  som under en reise i tibet fant mange sport etter Jesus. Samme spor som ja bibelen.

Spor som var identiske med de som Jesus har i midtøsten.

Dette er bare et av mange forskjellige bevis på ting. Dette kan sies og bevise at Jesus ikke bare var i midtøsten. Som bibelen vel mer eller mindre sier.

Så hvorfor skal Ivan Panin ha mer rett en Nikolai Notovitj ?

Og hvorfor skal Newton ha noe mer feil ?......Av så mange tolkinger så mange vitenskapelige bevis i så mange rettninger. Hvordan kan man si at Ivan Panins tolking og bevis er mer troverdige en de som Nikolai Notovitj ga

Boken han skrev..Jesus. Profeten fra Nazaret ( viser mange kilder som er identiske med den Jesus som du kjenenr så godt fra bibelen ),

Men er dette en løgn ?

og dette med talle syv....jeg tror det finnes et lignene på tallet 6..og tallet 3 så jeg vil si at det beviser ikke en ting. ( Altså et lignene regnestykke med tallet 6 og 3 )

Du har tydeligvis misforstått det jeg har skrevet. Det er ikke snakk om noen tolkninger av Bibelen, men det er selve skriftens utførelse i originalteksten jeg omtalte.

Det tyske tidsskriftet ZEITSCHRIFT FUR PAPYROLOGIE skriver i januarnummeret 1995 om den tyske papyrusspesialisten Carsten Thiele, som hevder at han har oppdaget NT si eldste skrift. Dette fant han ved Magdalen College i Oxford, England.

Han mener at dette er det første historiske beviset ut fra håndskriftmaterialet som foreligger, at Matteusevangeliet er skrevet av øyenvitner som levde på samme tid som Jesus, og som kunne ha skrevet dette omkring midten av første århundre.

Joda, det finnes noe med tallet 6, f eks dyrets tall 666.

Ellers så finnes det mye om tallet 8, som betyr gjenoppstandelse eller nytt liv.

8 personer ble reddet i Noahs ark.

Alle guttebarn ble omskåret 8 dager gamle.

Jesu fødested er nevnt 8 ganger i NT.

Med gresk tallverdi kan vi se på følgende resultat:

JESUS gir tallverdi 888 = 111 x 8

KRISTUS gir tallverdi 1480 = 185 x 8

Frelseren gir tallverdi 1408 = 176 x 8

VÅRHERRE gir tallverdi 800 = 100 x 8

Messias gir tallverdi 656 = 82 x 8

Menneskesønnen gir tallverdi 2960 = 370 x 8

Sannheten gir tallverdi 64 = 8 x 8

Dette er bare en liten brøkdel av det stoffet jeg har om dette.

Jeg vet ikke om dette sier deg noe, men for meg så gjør det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder Bibelens skrifter, så er hele Bibelen oppbygd på et system med 7-tallsmønster. Ikke bare i en rekke som nevnt tidligere, men også i hverandre på forskjellig måte.

Hva så? Om de som skrev bibelen gjemte en liten matematisk gåte inni teksten så beviser jo dette ingenting om guds eksistens..

Tror ikke du leste det jeg skrev. Som du ser over her så dreier det seg ikke om EN LITEN MATEMATISK GÅTE inni teksten, men at hele Bibelen er oppbygd på denne måten.

Ingen har hittil klart å etterligne dette, selv med moderne datamaskiner.

Da er det iallfall bevis for at det er gjort av en som er overmenneskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Jeg har ingen tro på disse tall teoriene, Og regne sammen tall beviser ingenting...Vet du at i Brødrene Karamasov er Karamsov Nevnet 83 ganger og Alosja nevnet 92 deler man det på 2 så blir det 87,5 her ser vi at vi har 2 8 tall. Som blir 88 og 88 plusser vi 88 med 88 så får vi 176. Og deler vi 176 med 88. Og da har vi 888 tre åtte tall. Som jo uten tvil beviser at helle poenget i denne boken er tallet 8.

Når det gjelder dyrest tall så er dette også mennesket tall.

Dette står i Johannes Åpenbaring,

husker jeg ikke feil så står det.

For dette er sannheten. For menenskets tall er det som er dyrets tall. Og dets tall er Seks Hundre og Seksti seks 666.

ja kanskje jeg har misforstått deg....

Men disse tall spådommen. Er noe jeg aviser like kraftig. Som jeg tror du aviser at andre en Jesus kan frelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du leste det jeg skrev. Som du ser over her så dreier det seg ikke om EN LITEN MATEMATISK GÅTE inni teksten, men at hele Bibelen er oppbygd på denne måten.

Ingen har hittil klart å etterligne dette, selv med moderne datamaskiner.

Da er det iallfall bevis for at det er gjort av en som er overmenneskelig.

I midten av keopspyramiden er det en stor kiste av karbonisert glass som det viser seg er umulig å etterligne idag selv med laserkuttere. Beviser dette at det er gjort av noen som er overmennneskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest King James

Jeg har faktisk lest et sted. Jeg husker ikke hvor det ler en god stund siden. At vis man teller sammen alle S-ene så vil vi få ordet sssssssssssss som jo er det slangen høres ut som.

Og deremd har vi jo bevis på at djevelen er en slange.

dette her er er et like idiotisk bevis på noe som dette tall greiene eller det jeg skrev med brødrene karamsov.

At man regner sammen noen taller beviser ikke noe.

jeg er også klar over at ssssssssssss ikke egentlig er et ord

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I midten av keopspyramiden er det en stor kiste av karbonisert glass som det viser seg er umulig å etterligne idag selv med laserkuttere. Beviser dette at det er gjort av noen som er overmennneskelig?

Nei, jeg tror ikke noen i dag kunne etterligne pyramidene engang.

Men dette kan ikke sammenlignes.

Når det gjelder Bibelen, så har de det samme materialet i datamaskiner i dag som Bibelen er oppbygget av, nemlig bokstaver. Og de bør kunne ha all verdens muligheter og fordeler framfor de som skrev den. Det tror jeg faktisk også du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...