Gå til innhold

wicca


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tja, mye kan du få tak i rundt om kring i helt vanlige butikker. Stearinlys - hvor som helst. Eteriske oljer - f.eks. Body Shop, Saape eller hobbybutikker. Urter - mye kan du få tak i i litt større dagligvarebutikker, ellers er innvandrerbutikker et tips. Bor du i eller i nærheten av Oslo finnes det en butikk som heter Shangri La som har ganske mye sånt dilldall, og de har masse fine smykker! (Eller, de hadde det før... Jeg har ikke vært innom der på et par år.) Shangri La ligger ved hjørnet av Karl Johan og Fred Olsens gate (altså helt nede ved Jernbanetorget).

Mye utstyr kan du lage selv, men egentlig trenger du jo ingen ting annet enn deg selv. "Magien" i wicca handler mye om bevisstgjøring, og redskapene, formlene osv er i grunnen bare hjelpemidler for konsentrasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest litt på internett om wicca. Hvor får man tak i ingrediensene til alle disse formlene/oppskriftene da?

Finnes det butikker som selger det eller må man bestille det på nettet???

Da jeg drev på, fant jeg ting stort sett i skapene mine og ute. ;)

Det går mye i urter, lys, farger, naturgjenstander. Wicca er en naturhyllende religion, så det meste bør du få tak i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt en skinnende mynt i en skål/dyptallerken med vann og sett ut på verandarekkverket den natta i måneden det er fullmåne. Pass på at månen speiler seg i vannet.

Vips, en enkel hekseting å gjøre som visstnok skal tiltrekke seg penger til den som utfører den... ;)

Har ikke testet det ut, så ikke skyt budbringeren om noen prøver og det ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Nei. Du må tro på spådommen, ikke på det wicca står for. Ikke ulikt placebo-effekten. Hjernen er en vidunderlig ting.

Ah, thanks.

Får prøve en spådom da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Magica fra Tryll_*
Jeg skal la dere få vite hvordan det går denne gangen.  ;)

Halvannen uke er gått siden eksperimentet, og her er en liten oppdatering. Som nevnt hadde vi regninger for over 20 000 denne måneden (pluss forfall på Cresco-betalingsutsettelse på 35 000 kroner...), og det var grunnen til at jeg valgte å "trolle" litt igjen. ;)

Jeg har hatt 3 opplevelser denne halvannen uken:

- både mannen og jeg fikk ferdige to store prosjekter før tiden, noe som innebærer at vi får 50-60 000 kroner på konto neste uke. Dette var prosjekter som vi visste om før "trolldommen", så at de ble ferdig i tide til å betale regninger regner jeg ikke som annet enn en behagelig tilfeldighet.

- tidligere i uka fikk vi beskjed om at vi har betalt for høye renter på fellesgjelden til sameiet, og at denne blir redusert med 1500,- kroner måneden fra nå av.

- ei venninne som driver i samme bransje som meg har valgt å legge ned virksomheten sin da hun har fått seg fast stilling i en annen bransje. Hun har nå sendt to av sine klienter over til meg, noe som betyr mer penger i det lange løp.

Så enten det er tilfeldigheter eller ei, økonomien vår blir i alle fall litt lettere heretter. :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer på julenissen jeg, og synes "magi i denne tråden" er noe sprøyt. Den såkalte magien er nok grei i seg selv, men at folk tror på det i 2006 -

*riste på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Magica fra Tryll_*
Jeg tror mer på julenissen jeg, og synes "magi i denne tråden" er noe sprøyt. Den såkalte magien er nok grei i seg selv, men at folk tror på det i 2006 -

*riste på hodet*

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge ingen skader blir gjort, så er det vel ikke noe galt i å ha litt magi med i tråen. Det er jo tross alt både en religion og livsynstråd. Men hver sin mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Magica fra Tryll!

Har du delt din trylleformel med Mysan som så gjerne hadde trengt litt virksom magi, eller er du bare sær og skriver her for å få oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg mer tro på å sette sparepengene i fond...

:ler: Jeg også, men så lenge det er "uskadelig" magi så kan man jo prøve. I det minste har man det litt mer spennende. Det er ikke stor sjanse for å vinne i lotto heller, men av og til slenger man inn en kupong for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Magica fra Tryll!

Har du delt din trylleformel med Mysan som så gjerne hadde trengt litt virksom magi, eller er du bare sær og skriver her for å få oppmerksomhet?

Hahaha. Ingen av delene!

Som du ser er jeg gjest, og kan derfor ikke sende PM. Sær er jeg, men jeg skriver ikke her for å få oppmerksomhet, men fordi trådstarter (som altså ikke var meg) spurte om spådommer og magi. Og hvis du ser første innlegget mitt, så ser du også at jeg faktisk ikke tror på dette her.

Så hvorfor gjør jeg det? Jo, fordi det virker, men ikke nødvendigvis slik du tror jeg mener det virker. Se her, så skal jeg forklare:

Mannen og jeg har hatt lange perioder med dårlig råd, virkelig dårlig råd. Vi snakker pante-flaske-for-å-få-nok-til-et-kneippbrød dårlig råd. Og hvis du noensinne har vært i samme situasjon, så vet du at det tærer på humøret. Man bekymrer seg for regninger, for hvor man skal få penger fra og om det er nok osv osv.

Men når jeg gjør min lille "penge-magi", så skjer det noe. Nei, jeg vinner ikke i Lotto eller arver ei gammel tante, men jeg begynner å se etter tegn og resultater, selv om jeg vet det bare er tull, for håpet er der. Tenk om...? Hva hvis...? Isteder for å fokusere på regninger og bekymringer, begynner jeg å se etter det positive. Oi, der kom det jo penger inn på konto! Oi, jeg fikk tre nye oppdrag!

Er det et resultat av magien? Nei, det tviler jeg på. Men denne lille magien min, hjelper meg altså til å flytte fokuset, bort fra det som er negativt og over på det som er positivt. Jeg kunne selvsagt gjort dette på helt andre måter, men så er jeg slik anlagt at jeg alltid har vært fascinert av fantasi og magi, har alltid elsket å lese om det og se filmer om det. Og da er det et veldig uskyldig og enkelt hjelpemiddel å snu en fortvilet situasjon til noe mye mer håndterlig.

Som jeg nevnte tidligere: hjernen er en vidunderlig ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Magica fra Tryll_*

Hva er det som forvirrer deg?

At jeg "driver med magi" uten å tro på det? At et lite rituale kan forandre fokuset mitt? At jeg kaller meg opp etter en karakter i Donald Duck? At jeg mener hjernen er en vidunderlig ting?

Spør, og du skal få svar.

Klø deg i hodet, og du får bare flass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Magica fra Tryll_*

OK, her er min lille penge-magi-formel. Men ikke skyt meg om den ikke virker. ;)

Du trenger:

kaffe

kanel

håp og tro ;)

Jeg lager rett og slett kaffe med kanel! Jeg drysser litt kanel i hånden min, og mens jeg holder den i neven min, sier jeg min lille trylleformular og ser for meg det jeg ønsker å oppnå:

Gi meg det jeg trenger,

av rikdom og av penger,

og la det så være rett

det som jeg har bedt.

(OK, så skulle det være "bedt om", men det rimer jo ikke :sjenert: )

Deretter ånder jeg litt på kanelen (uten å puste så hardt at den blåser ut av neven...), før heg heller den ned i kaffepulveret. Så putrer kaffen, mens jeg gjentar det velse mantraet inni meg, bare sånn for sikkerhets skyld. Og så drikker jeg kaffe med en lett kanelsmak.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...