Gå til innhold

wicca


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen av dere har prøvd trylleformler, spådom etc...og om det har funket?

Tror for min del at magi og sånt er bare tull, men det er flere som påstår at det har virket på dem?

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ærlig innrømme at jeg praktiserte wicca en stund og også prøvde et par trylleformler. Jeg bruker fremdeles én av dem, selv om jeg ikke lenger har noe med Wicca å gjøre, og det er en veldig enkel penge-formel. Grunnen til at jeg fremdeles bruker denne er nettopp det at jeg har hatt positive resultater med den. Jeg har vært blakk og ikke visst hvordan regninger skal betales, og etter denne enkel overtroen har penger kommet inn på konto på den ene eller andre måten den neste uken. Jeg kan ikke forklare det, og jeg tror faktisk ikke på det heller, jeg regner det som tilfeldigheter. Hvorfor gjøre det da? Fordi det gir meg følelsen av nettopp å gjøre noe.

Dessuten gir det kaffen min en god smak. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg praktiserte wicca en stund og også prøvde et par trylleformler. Jeg bruker fremdeles én av dem, selv om jeg ikke lenger har noe med Wicca å gjøre, og det er en veldig enkel penge-formel. Grunnen til at jeg fremdeles bruker denne er nettopp det at jeg har hatt positive resultater med den. Jeg har vært blakk og ikke visst hvordan regninger skal betales, og etter denne enkel overtroen har penger kommet inn på konto på den ene eller andre måten den neste uken. Jeg kan ikke forklare det, og jeg tror faktisk ikke på det heller, jeg regner det som tilfeldigheter. Hvorfor gjøre det da? Fordi det gir meg følelsen av nettopp å gjøre noe.

Dessuten gir det kaffen min en god smak.  ;)

kan du lære meg denne formelen? :sjenert: En spådame (som jeg absolutt ikke tror på) sier at det ligger en forbannelse over meg som gjør at alt går i dass hele tiden... og for en nett sum på noen hundrelapper her og der kan hun fjerne denne forbannelsen ved å utføre okkulte ritualer... DEN tror jeg ikke på... jeg tror det må være mer personlig enn en dame som plutselig kommer dumpende ned i mailboksen min fra ingen steder....

Eller anbefal meg noen bøker om emnet - jeg elsker alt sånt... spennende, spennende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spådame (som jeg absolutt ikke tror på) sier at det ligger en forbannelse over meg som gjør at alt går i dass hele tiden... og for en nett sum på noen hundrelapper her og der kan hun fjerne denne forbannelsen ved å utføre okkulte ritualer...

Men mysan, har du vært borti Sara Freder eller Frieder eller noe sånt? :ler:

(Unnskyld at jeg sporet av tråden et øyeblikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men mysan, har du vært borti Sara Freder eller Frieder eller noe sånt? :ler:

(Unnskyld at jeg sporet av tråden et øyeblikk).

Jaaaaaaaaa... det kommer mail på mail fra henne, og har gjort det i tre år nå tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke være en troende innen Wicca for at spådommene skal virke?

Det vil jeg anta - og jeg tror forsåvidt på alt som folk sier virker jeg...

Ser nemlig ingen grunn til at folk skal juge om alt mulig...

Jeg er også sikker på at det er mye mellom himmel og jord som vi vet pøck om... og at enkelte har evner vi andre ikke skjønner noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Det vil jeg anta - og jeg tror forsåvidt på alt som folk sier virker jeg...

Ser nemlig ingen grunn til at folk skal juge om alt mulig...

Jeg er også sikker på at det er mye mellom himmel og jord som vi vet pøck om... og at enkelte har evner vi andre ikke skjønner noe av.

Det var bare et spørsmål. Og ellers så er jeg enig med deg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Jeg skal ærlig innrømme at jeg praktiserte wicca en stund og også prøvde et par trylleformler. Jeg bruker fremdeles én av dem, selv om jeg ikke lenger har noe med Wicca å gjøre, og det er en veldig enkel penge-formel. Grunnen til at jeg fremdeles bruker denne er nettopp det at jeg har hatt positive resultater med den. Jeg har vært blakk og ikke visst hvordan regninger skal betales, og etter denne enkel overtroen har penger kommet inn på konto på den ene eller andre måten den neste uken. Jeg kan ikke forklare det, og jeg tror faktisk ikke på det heller, jeg regner det som tilfeldigheter. Hvorfor gjøre det da? Fordi det gir meg følelsen av nettopp å gjøre noe.

Dessuten gir det kaffen min en god smak.  ;)

Hva er den formelen? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om noen av dere har prøvd trylleformler, spådom etc...og om det har funket?

Tror for min del at magi og sånt er bare tull, men det er flere som påstår at det har virket på dem?

Noen som har erfaringer å dele?

Trylleformler har jeg aldri prøvd, men jeg har blitt spådd. En gang for ca. 20 år siden og det stemte definitivt ikke. Jeg var tenåring og ute sammen med en venninne da vi så det sto en campingvogn med "spådame" på torget i hjembyen. Vi bestemte oss for å prøve og jeg ble spådd at min drømmehelt og fremtidige kjæreste bodde like i nærheten av meg :ler: . I det strøket bodde det stort sett pensjonister, så jeg fant definitivt ikke drømmehelten der :ler: .

Ble også spådd sent i fjor høst, og aner ikke om de spådommene slår til. Det skulle i så fall skje utpå våren/sommeren i år. Selv synes jeg de virket temmelig usannsynlige - bortsett fra en spådom om jobbytte til sommeren. Det tror jeg faktisk kan komme til å skje. Men jeg opplevde at de fleste spådamene (ja, jeg prøvde flere) "traff" ganske godt på sin beskrivelse av nåtiden. Men det kan jo være almenn psykologi og at de sier ting som har stor sjanse for å passe på mange mennesker. Må imidlertid si at et par stykker "så" ting som jeg ikke kan skjønne kunne være bare "good guess". De kom med detaljer som stemte på en prikk etter det jeg kunne begripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaa... det kommer mail på mail fra henne, og har gjort det i tre år nå tror jeg....

Prøv spamfilter. Det gjorde jeg. Hihi, jeg prøvde den der gratisspådommen hennes en gang (dum som jeg var) og dermed hadde jeg det gående. Da jeg fikk gratisspådommen med tilbud om alle disse amulettene og dill og dall som skulle skaffe meg penger i kassa så var jeg kjapt ute med filtreringen. Noen uker senere kom jeg over en nettside med skrekkhistorier om (og av) folk som er blitt lurt opp i stry av denne "dama". Var rimelig godt fornøyd med at jeg gjennomskuet bløffen da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
Må man ikke være en troende innen Wicca for at spådommene skal virke?

Ikke alt innenfor Wicca er spesielt for Wicca, siden de bruker veldig mange elementer fra andre tradisjoner. Feks bruker mange wiccans verktøy som tarot, magiske formler, astrologi, urtemagi osv, men dette er også ting man holde på med, og få til å virke uten å være wiccan.

For de som er interessert i Wicca vil jeg anbefale denne nettsiden, som er den beste om temaet på norsk: http://idun.wicca.no

Og disse to bøkene:

Wicca: Den gamle religionen i det nye årtusen, av Vivianne Crowley

Magi & Heksekunst, redigert av Dalua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må man ikke være en troende innen Wicca for at spådommene skal virke?

Nei. Du må tro på spådommen, ikke på det wicca står for. Ikke ulikt placebo-effekten. Hjernen er en vidunderlig ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har regninger på 20 000 denne måneden, så nå har jeg forsøkt min vesle trylleformular igjen. Vanligvis skjer det noe etter et par-tre dager til en uke. Jeg skal la dere få vite hvordan det går denne gangen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spår..

Spår i tarot, men ikke på komando.

De jeg har spåd, sier att det er skremmende hvor rett jeg har.

De ringer meg og ber meg legge kort osv. men jeg klarer ikke spå på komando. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på internett om wicca. Hvor får man tak i ingrediensene til alle disse formlene/oppskriftene da?

Finnes det butikker som selger det eller må man bestille det på nettet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...