Gå til innhold

Hvorfor respekteres ikke kristne?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter

Fy f. Det verste er at du ikke akkurat er alene om å mene det du mener, RPM. At du som tror på Jesus er sikret en plass i paradis uansett hvor jævlig du oppfører deg mot alle rundt deg, mens en ateist som ikke gjør annet enn godt kommer til helvete.

Trodde kristendommen liksom skulle være nestekjærlighetens religion, jeg. Ikke selvhøytidelighetens og skinnhellighetens.

Jeg mener at man bruker for mye tid på å "sikre seg" etter døden, og for lite på å være et godt menneske mens man faktisk lever. Men, det spiller jo tydeligvis ingen rolle for deg, for Jesus han tilgir jo alt han, bare du tror på'n. Og han som har gjort alt det du burde ha gjort, og unngått alt det du burde ha unngått, han var ren bare på utsiden og ikke på innsiden (hva er DET for slags bullshit??). I've got news for you: Du er ikke ren noe sted. Du utnytter tvert imot "reglene" i religionen, og hvis det nå stemmer at Jesus sitter og venter ved perleporten etter døden, da tror jeg du får deg en overraskelse.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f. Det verste er at du ikke akkurat er alene om å mene det du mener, RPM. At du som tror på Jesus er sikret en plass i paradis uansett hvor jævlig du oppfører deg mot alle rundt deg, mens en ateist som ikke gjør annet enn godt kommer til helvete.

Trodde kristendommen liksom skulle være nestekjærlighetens religion, jeg. Ikke selvhøytidelighetens og skinnhellighetens.

Jeg mener at man bruker for mye tid på å "sikre seg" etter døden, og for lite på å være et godt menneske mens man faktisk lever. Men, det spiller jo tydeligvis ingen rolle for deg, for Jesus han tilgir jo alt han, bare du tror på'n. Og han som har gjort alt det du burde ha gjort, og unngått alt det du burde ha unngått, han var ren bare på utsiden og ikke på innsiden (hva er DET for slags bullshit??). I've got news for you: Du er ikke ren noe sted. Du utnytter tvert imot "reglene" i religionen, og hvis det nå stemmer at Jesus sitter og venter ved perleporten etter døden, da tror jeg du får deg en overraskelse.

God tur.

Jeg tror faktisk at du har et riktigere Gudsbilde og mening om kristendommen enn RPM viser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Gud er mer nådefull enn vi noen gang kan forstå. For å forsvare RPM litt, så er det ikke sikkert at han tenker at han kan oppføre stygt mot andre fordi han likevel vil få tilgivelse. Han skrev jo om å røyke og drikke f.eks. Men kjære RPM. Jeg synes du bruker sterke ord når du kaller vennen din en fariseer. Det han har sagt er at han ikke liker at du sier at Jesus har tatt alle syndene dine. Og det er ikke så rart. Jeg skjønner ham godt. Mange mange tenker sånn, at hvis noen tror at alle syndene er tilgitt uansett, så betyr det at en vil gjøre en masse ondt. Siden en likevel får tilgivelse. Det er menneskelig å tenke sånn. Og jeg vil ikke dømme ham for det. Jeg vet ikke hva som bor i hjertet hans. Kanskje vet han at han ikke har et perfekt liv. Kanskje går han med dårlig samvittighet for ting han har gjort, eller kanskje går han med et håp til Gud om at han elsker på tross av alt. Tro som et sennepsfrø. Det er alt som skal til. Og et sennepsfrø er ikke særlig stort. Gud er god. Han er så uendelig mye mer enn vi kan forstå. Han kjenner da oss. Han vet hva vi tenker og hvorfor. Han er den som skapte oss. Han er kjærlighet, står det i ei gammel bok som inneholder mye visdom. Gud er kjærlighet. Gud er sannhet. Gud er lys, og det er ikke noe mørke i ham. Jeg skjønner tankegangen din, RPM. Det skal du vite. Selv om vi kanskje ikke er enige i alt. Jeg hater forresten båssetting jeg også. Var derfor jeg skrev "såkalte ikke-kristne".

Bjørnsdatter, du skriver mye klokt og rett og sant. Du vet sikkert også at Jesus snakket om kjærlighet. Han sa at han ga oss et nytt bud. At vi skulle elske andre mennesker slik han har elsket oss. Kanskje er det sånn at kristne som har og viser lite kjærlighet til andre, egentlig ikke har forstått at Gud virkelig elsker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke jeg utnytter noen "regler" i religionen, kall det gjerne en religion. Jeg tror Jesus var et sant menneske sendt fra Gud til å forkynne om vår skaper akkurat sånn Gud vil være mot oss. Han var Guds Sønn som Faderen hadde lært opp. Og Han hadde Faderens Ånd, Den Hellige Ånd.

Når budskapet finner oss, kan man enten ydmyke seg for at det finnes en Gud som troner over oss for evig og alltid. Og for å komme til Ham, må man tro på Hans Sønn. Da blir man født på ny i Ånden. Den Hellige Ånd tar bolig i oss, og vil dermed lære oss hvem Gud er. Bibelen er til hjelp, men kjærligheten i Jesu død for våres synder er mye herligere enn å holde bud som vi ikke klare å holde.

Men kjærligheten vi får, renser våre hjerter. Vi fyller hjertet med ren kjærlighet. Gud har større nåde enn mennesker tror, det kjennes ved tilgivelse for det onde du gjør. Man kan vel ikke unngå det onde i verden. Derfor synder vi hver dag uten å vite det. Men Jesus har tatt ALLE synder. Man skal ikke lenger dømme andre, men vandre i kjærlighet.

Ja, jeg dømte min venn ja i innlegget. Men skal ikke gå bak hans rygg, det ville jeg ikke gjort mot meg selv. Når det gjelder mine svakheter, som f.eks drikking og røyking. Er ikke den slags straff nok i seg selv? Men synder som dreping, vet jeg ikke. Men det er kjærlighet å angre synd. Jeg lærer fortsatt fra Gud, så om jeg talte når jeg burde ha tiet vet jeg ikke.

Det hjertet er fullt av taler munnen :forvirret:

Og så vet jeg, i verden finnes det mange guder og tro på. Kall da det jeg tror på en religion. Men av erfaringer, ikke skrifter og lovbud. Så tror jeg Jesu Fader er vår Fader, og Jesus er slik vi skal kjenne Gud.

Så må Gud velsigne meg og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jubel Idioten
hvorfor respekteres ikke kristne?

fordi dere er noen fordømte krek av noen fanatiske sionist-lakeier og som må bruke jesus som ei krykke fordi dere ikke takler livet

Og du kjenner alle kristne??? :frustrert: Snakk om å være fordømmende.

:fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jubel Idioten

Hvis paven latterliggjøres på tv-en, skift kanal. Selv skifter jeg kanal hvis en svovelpredikant predikerer om helvete.

Hadde jeg hørt forkynnelse om helvete hadde jegh begynt å lure på hvor den predikeren hadde sitt fokus :overrasket:

Jeg ville ikke gitt djevelen mere oppmerksomhet en det han allerede får ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...