Gå til innhold

Sprutorgasme hos kvinner.


Gjest Armule

Anbefalte innlegg

Hva er det som spruter? Vi kvinner har jo ingenting som faktisk kan sprute, bortsett fra urin da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd det med en jente. Det var ikke planlagt, hun viste sikkert at hun kunne komme slik. Jeg synes bare det var utrolig herlig å kjenne at hun kom så sterkt og ble veldig opphiset av det :)

Andelen som kommer slik er svært liten etter det jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de fleste sikkert vet, finnes det verken sprutorgasme, kvinnelig ejakulsjon eller gpunkt. Noen kvinner har trøbbel med å holde tilbake urin når orgamsen kommer. At urinen er fargeløs og lukter lite har sin naturlige biologiske forklaring. Og det finnes neppe noen seriøse forskere innen sexologi som fortsatt mener at det finnes en egen vaginal, anal eller gpunkt-orgasme. Alt basererer seg på ulike måter å stimulere klitoris på. Men det gjør jo ikke orgasmen mindre intens og fantastisk ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som spruter? Vi kvinner har jo ingenting som faktisk kan sprute, bortsett fra urin da.

det som spruter er urin - en form for inkontinens som inntreffer under orgasme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt finnes det sprutorgasme, og det som kommer ut er IKKE urin... Trodde folk var litt mer opplyst i dagens samfunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får veldig lett sprutorgasme hvis jeg stimuleres rett eller kuken har en spesiell form. Andre kvinner igjen har vanskelig for å få det eller har aldri hatt det eller hørt om det.

Det jeg lurer på er: hvor mange menn har opplevd at ei jente spruter? Planla dere det, eller bare skjedde det?

Og det jeg lurer mest på:

Hvor stor andel av antallet partnere dere har hatt, har spruta (enten med en annen partner eller sammen med deg)?

a) har opplevd det

b) absolutt ikke planlagt (en av dem satt faktisk på ansikte mitt når det skjedde)

c) ca 5 % tipper jeg ( med langt over gjennomsnittelig trygghet på egen kropp og seksualitet...om det skulle være en interessant korelasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Wikipedia er det tiss.

Tisser dere mens dere har sex? :|

tror du tok litt feil der ja

wiki

* Hos kvinner: En klar væske støtes ut av Skenes kjertler og/eller urinrøret i forbindelse med sterke orgasmer. Kvinnelig ejakulasjon har i motsetning til mannens ingen biologisk funksjon som kan forstås med dagens viten, og forklares fysiologisk delvis med G-punktet, og delvis med Skenes kjertler. Oppfatningene om hvor mange kvinner som ejakulerer er sprikende, det samme gjelder hvorvidt dette er noe man kan «trene opp».

Kvinnelig ejakulasjon, populært også kalt sprutorgasme, står sentralt som mål eller formål med en sentralafrikansk elskovskultur, kalt kunyaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert bare ikke merket " spruten " hos damer - forde mengdene væske er jo mye mindre enn hos en mann og du var opptatt med deg selv og andre ting , da hun " flommet over " vil jeg heller kalle det - enn " sprut " .

Har aldri opplevd å ha orgasmer UTEN at kjønnet flommer over av masse extra glatt væske / glidemiddel . Kjenner det faktisk selv - at jeg flommer over - men min partner merker ikke mye til dette - da han er inni meg - når det skjer : ) Er bare jeg som merker det . Men han merker det under eks fingring , når jeg får orgasme. Er nok mange kvinner som har hatt sprut orgasme - uten at mannen merker noe til det : ) Annet enn at det blir extra vått på laknet etterpå . Og det er ikke mannens væske - for han benytter kondom .

Hvis det er dette TS mener så blir mine svar feil. Siste spørsmål om antall blir da faktisk 80-90 % og ikke 5. Men hvis det menes ordentlig sprutorgasme så er det noe helt annet enn det du beskriver her. Det handler ikke om å bli ekstra glatt og våt, det spruter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du tok litt feil der ja

wiki

* Hos kvinner: En klar væske støtes ut av Skenes kjertler og/eller urinrøret i forbindelse med sterke orgasmer. Kvinnelig ejakulasjon har i motsetning til mannens ingen biologisk funksjon som kan forstås med dagens viten, og forklares fysiologisk delvis med G-punktet, og delvis med Skenes kjertler. Oppfatningene om hvor mange kvinner som ejakulerer er sprikende, det samme gjelder hvorvidt dette er noe man kan «trene opp».

Kvinnelig ejakulasjon, populært også kalt sprutorgasme, står sentralt som mål eller formål med en sentralafrikansk elskovskultur, kalt kunyaza.

Og kildene til det utsnittet var Mozon.no og Cupido.dk. Prøv deg på den engelske wikipedia, og les hva faktisk forskning har kommet frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kildene til det utsnittet var Mozon.no og Cupido.dk. Prøv deg på den engelske wikipedia, og les hva faktisk forskning har kommet frem til.

Riktig påpekt. Kvinnelig sprutorgasme som ejakulasjon av en slags mystisk væske, er en populær myte - en såkalt "faktoide" som svært mange tror på, men som savner grunnlag i virkeligheten. Væsken som kommer ut er urin med innslag av skjedens naturlige "smørevæske".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd helt uten planlegging. Fikk det rett i munnen av ei dame da jeg hadde "vært der nede" en liten stund - uten forvarsel. Smakte Ikke urin. Smakte egentlig ikke noe særlig i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får slike selv uten stimulanse i skjeden ,kun klitoris stimulanse

Misliker den sterkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får slike selv uten stimulanse i skjeden ,kun klitoris stimulanse

Misliker den sterkt

Skjønner jeg godt - ikke særlkg gøy å pisse i senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig påpekt. Kvinnelig sprutorgasme som ejakulasjon av en slags mystisk væske, er en populær myte - en såkalt "faktoide" som svært mange tror på, men som savner grunnlag i virkeligheten. Væsken som kommer ut er urin med innslag av skjedens naturlige "smørevæske".

for noe tøys, urin ville gitt smak om det så bare var en cl i et glass vann. Dette hadde null og niks smak, og føltes, luktet og smakte som lunkent vann i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noe tøys, urin ville gitt smak om det så bare var en cl i et glass vann. Dette hadde null og niks smak, og føltes, luktet og smakte som lunkent vann i dusjen.

Tipper det bare er misunnelse ettersom de ikke har fått en kvinne til å sprute selv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

for noe tøys, urin ville gitt smak om det så bare var en cl i et glass vann. Dette hadde null og niks smak, og føltes, luktet og smakte som lunkent vann i dusjen.

Normal urin som ikke har ligget og "godgjort" seg over lenger tid har ingen spesiell farge, lukt eller smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lege 35

Hvis en kjertel som tømmer sitt sekret ut i et hulorgan (=exokrin kjertel) skal kunne produsere nok væske til å gi en "sprut" som står i veggen eller lager "halvmeter store" flekker evt dammer på gulvet måtte de også hatt en en egen blære som raskt kunne tømme ut større mengde væske på en gang. Kun urinblæren kan romme slike volum. For de med et minimum av anatomisk og fysiologisk kunnskap er det barnelærdom at ingen kjertler kan produsere en stor væskemengde på en gang..

Autopsi-studier, ultralyd hos friske fertile kvinner eller tusenvis av MR-undersøkelser (inkl en tysk forsker som har tatt MR av par som har samleie!) har tilgode å vise noen hemmelig lager for den mystiske sprutevæsken..

Skenes kjertler lager en lite mengde sekret omtrent tilsvarende "gledestårene" hos mannen, og fukter urethra (urinrøret) ifm sex.

"Sprutevæsken" består nesten kun av frisk urin, uten mye lukt eller farge. Har opplevd spruting mange ganger selv (like hyggelig hver gang:-), synes bare det er sexy at kvinnen får så kraftige orgasmer at hun mister litt kontroll over bekkenbunnsmuskulaturen og lekker litt steril væske. At ikke voksne mennesker kan akseptere dette uten å postulere en masse tull om kvinnelig ejakulasjon er helt utrolig. Interessant er også at f.eks. helsesøstere på f.eks klara-klok.no henger seg på trenden for å unngå at noen skal bli flaue eller ikke tørre slippe seg løs..

Kall en spade for en spade!

lege, 35.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noe tøys, urin ville gitt smak om det så bare var en cl i et glass vann. Dette hadde null og niks smak, og føltes, luktet og smakte som lunkent vann i dusjen.

Problemet med utsagnet ditt er bare at skenes kjertler som populært har fått æren av å stå bak kvinnelig ejakulasjon ikke skiller ut noen væske som føles som vann. Skenes kjertler skiller ut et tyktflytende sekret med lignende konsistens til mannelig ejakulasjon. I tillegg til dette skal det også sies at disse kjærtlene ikke har kapasitet til å skille ut mer væske enn du får plass til i en t-skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kjertel som tømmer sitt sekret ut i et hulorgan (=exokrin kjertel) skal kunne produsere nok væske til å gi en "sprut" som står i veggen eller lager "halvmeter store" flekker evt dammer på gulvet måtte de også hatt en en egen blære som raskt kunne tømme ut større mengde væske på en gang. Kun urinblæren kan romme slike volum. For de med et minimum av anatomisk og fysiologisk kunnskap er det barnelærdom at ingen kjertler kan produsere en stor væskemengde på en gang..

Autopsi-studier, ultralyd hos friske fertile kvinner eller tusenvis av MR-undersøkelser (inkl en tysk forsker som har tatt MR av par som har samleie!) har tilgode å vise noen hemmelig lager for den mystiske sprutevæsken..

Skenes kjertler lager en lite mengde sekret omtrent tilsvarende "gledestårene" hos mannen, og fukter urethra (urinrøret) ifm sex.

"Sprutevæsken" består nesten kun av frisk urin, uten mye lukt eller farge. Har opplevd spruting mange ganger selv (like hyggelig hver gang:-), synes bare det er sexy at kvinnen får så kraftige orgasmer at hun mister litt kontroll over bekkenbunnsmuskulaturen og lekker litt steril væske. At ikke voksne mennesker kan akseptere dette uten å postulere en masse tull om kvinnelig ejakulasjon er helt utrolig. Interessant er også at f.eks. helsesøstere på f.eks klara-klok.no henger seg på trenden for å unngå at noen skal bli flaue eller ikke tørre slippe seg løs..

Kall en spade for en spade!

lege, 35.

Ohhh... store lege som henger rundt på kvinneguiden... :fnise:

Selvsagt er det ikke urin. Det vet alle som har opplevd dette. Synd og skam du aldri har fått satt igang disse fantastiske gledene kvinner nå engang har, men det kan jo hende du fikser det en gang du ikke forsøker å se så klinisk på det. Det tenner ikke kvinner om du tror det er urin hun spruter.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...