Gå til innhold

Hemorider..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen flere enn meg som har vert/er plaget av hemorider etter fødselen??

Har prøvd alcos anal i over en måned, men har ikke hjulpet meg. Kan heller ikke prøve sheriproct da denne ikke kan brukes under amming.

Må jeg til legen? :roll: orker ikke gå slik å klø, og det gjør også veldig vondt å gå på toalettet... Noen som har vært til legen med dette problemet, og hva gjorde han?? Ellers andre tips? (vet at man ikke skal trykke på do, være ren osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke hatt det selv, men ei venninne var veldig plaget etter fødselen. Hun var mye hos legen, og fantes ikke flau om det er der du stopper opp. Hun opererte de vekk, og nå er alt veldig bra =) kom deg til legen du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte salve, og vasket med baby-våtservietter etter dobesøk. Utvendige hemorroider er det lurt å holde helt rene, da blir de mindre plagsomme (dopapir holder ofte ikke, det kan irritere mer om man gnir og gnir), de innvendige kan fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktiusk uanstendig av naturen å skape hemoroider. Den burde ha bestemt seg: enten er det plass til alt tullballet som skal komme ut o ginn derfra - eller ikke.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg til legen?  :roll: orker ikke gå slik å klø, og det gjør også veldig vondt å gå på toalettet... Noen som har vært til legen med dette problemet, og hva gjorde han?? Ellers andre tips? (vet at man ikke skal trykke på do, være ren osv..)

Hadde et tilfelle av dette for ett år siden. Vet ikke hvorfor. Det tok vel ca en dag fra jeg skjønte hva dette var for noe f***skap til jeg var hos legen. Klipp-klipp og så var det problemet historie (ok, trengte en uke på å gro ordentlig til).

Kom deg avsted til lege. Dersom du drar til et privat legesenter som er åpent i morgen (Lørdag) så fikser de det antagelig med en gang. Det gjorde jeg i Oslo. Kostet vel i overkant av 1000 kr. Det føltes som vel anvendte penger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres vondt ut vennen. Jeg tror det er lurt å gå til legen for det er ikke holdbart å gå sånn å klø og ha det vondt. Lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan gå vekk av seg selv, andre ikke.

Det er nok lurt å gå til legen, så får du riktig behandling som virker på DEG. Det er jo veldig vanlig å få hemoroider også, så det skal du ikke bekymre deg for.

Det viktigste er at du slipper dem! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget av hemorroider -2 år etter fødsel :forvirret:

Har prøvd alskens kremer uten hell.

Får bestille meg time hos lege og få de fjernet, før de ødelegger sexlivet mitt helt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært plaget av hemorider, og måtte operere tilslutt. Prøvde forskjellige salver, men det funket ikke.

Ble sykemeldt i 3 uker etter operasjonen. Var litt ubehag til og begynne med, men det gikk raskt over.

Ta deg en tur til legen, og be om å få operere de bort.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lita_*
Noen kan gå vekk av seg selv, andre ikke.

Er ikke det de utvendige som kommer og går,men s de innevendige hemoridene må man fjerne kirurgisk?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_Anonym_*

Hei har slitt med dette i over 3 år men tør ikke gå til legen, syntes det er kjempepinlig:(Men alle sier de gjør vondt det har jeg ikke vært plaget med men de er jo mange og ganske store, ødelegger mye for meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_MammaMia_*
Hmm...tror jeg vil adoptere framfor å føde egne barn jeg...dette høres jo groteskt forferdelig stygt og vondt ut. :frustrert:

Det er ikke noen automatikk i at man får hemorider av å føde. De fleste jeg kjenner som har født (både et og flere barn) har ikke fått hemorider etterpå!

Har selv født 3 stykker og det har aldri vært en hemoride i sikte

Den eneste jeg kjenner som har hemorider har aldri født barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Miss_*
Jeg er også plaget av hemorroider -2 år etter fødsel :forvirret:

Har prøvd alskens kremer uten hell.

Får bestille meg time hos lege og få de fjernet, før de ødelegger sexlivet mitt helt :tristbla:

Hei.

Hvordan kjennes det ut å ha hemorider?

Jeg har plagdes med smerter, øh.. hva skal jeg kalle det, veggen mellom vaginal og analinngang. Smertene blir strekere når det kommer mer blod nedentil, f.eks når jeg blir tent. Kan dette være hemorider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere som vegrer dere for et legebesøk prøvd stikkpillene?

Jeg har vært plaget av hemorider, ikke etter fødsel, prøvde med kremer, men de forsvant ikke.

Men de forsvant med stikkpillene.

Dessuten gjorde det ikke så vondt å være på do heller, for stikpillene "smører" bedre der bak. (sorry detaljer hvis noen er fintfølende på det).

:flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere som vegrer dere for et legebesøk prøvd stikkpillene?

Jeg har vært plaget av hemorider, ikke etter fødsel, prøvde med kremer, men de forsvant ikke.

Men de forsvant med stikkpillene.

Dessuten gjorde det ikke så vondt å være på do heller, for stikpillene "smører" bedre der bak. (sorry detaljer hvis noen er fintfølende på det).

:flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_goggen_*
Hei.

Hvordan kjennes det ut å ha hemorider?

Jeg har plagdes med smerter, øh.. hva skal jeg kalle det, veggen mellom vaginal og analinngang. Smertene blir strekere når det kommer mer blod nedentil, f.eks når jeg blir tent. Kan dette være hemorider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

For de av dere som ikke har født og har problemer med hemoroider kan dette være en allergisk reaksjon på mat. Fint brød er som regel hovedproblemet.

Av denne grunn kan jeg ikke spise hvetemel i noen særlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...