Gå til innhold

Kort skjørt - Fikk mange blikk


Persephone

Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg med et kort, tettsittende skjørt lik det på bildet. Det dekker jo alt og jeg syntes det var alstendig og greit, men det var utrolig mange som tydelig glodde på meg. Jeg var innom senteret der jeg bor og en mann på alder med faren min så tydelig på skrittet mitt da jeg gikk forbi og ned beina. Dette skjedde også et par ganger i byen. På Karl Johan var det til og med en mann som kom mot meg som holdt en hånd ved skrittet med langefingeren stående ut mens han glodde.

Må jeg virkelig finne meg i slik oppførsel bare fordi jeg velger å ha på meg et kort skjørt? Er det vanlig at voksne menn i Norge oppfører seg slik? Jeg gikk ofte med dette i England og fikk ingen spesiell oppmerksomhet for det.

post-75532-0-95088400-1408376628_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok heller du er ørlite paranoid.



Anonymous poster hash: 4b9bc...544
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greit men det er dessverre sånn det er. Jeg får også mye uønsket oppmerksomhet dersom jeg går i klær som viser hud eller kropp. Syns det er så tullete, men virker som om enkelte menn bare ikke tenker med noe annet enn pikken sin. Jeg får til og med reaksjoner (som som glor, snur seg, stopper opp for å glane) bare jeg bruker sko som lager lyd! Herrefred altså.



Anonymous poster hash: 6c5ad...10c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok heller du er ørlite paranoid.

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

Second that.

Anonymous poster hash: be3cc...e1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok heller du er ørlite paranoid.

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

Mulig det, men jeg er virkelig av den typen som ikke har menn som glor på meg noen gang. Han med fingeren var i hvert fall veldig tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men jeg er virkelig av den typen som ikke har menn som glor på meg noen gang. Han med fingeren var i hvert fall veldig tydelig.

Igjen, jeg tror du er litt paranoid. Jeg bor selv i Oslo og har ikke opplevd obskøne håndbevegelser eller blikk når jeg går kledd i skjørt. Er det noen spesiell grunn til at du glor på menn når du går rundt i byen?

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke greit men det er dessverre sånn det er. Jeg får også mye uønsket oppmerksomhet dersom jeg går i klær som viser hud eller kropp. Syns det er så tullete, men virker som om enkelte menn bare ikke tenker med noe annet enn pikken sin. Jeg får til og med reaksjoner (som som glor, snur seg, stopper opp for å glane) bare jeg bruker sko som lager lyd! Herrefred altså.

Anonymous poster hash: 6c5ad...10c

Det var direkte ubehagelig på slutten og jeg tok meg selv i å dra ned skjørtet hele tia. Det sitter ganske høyt oppe på meg siden jeg har litt størrelse på rumpa, men liten midje. Jeg var nok litt paranoid på slutten der, men etter å ha sett flere menn på alder med faren min og eldre tror jeg det er ganske normalt. Huff, får nesten lyst til å ta på meg Adidas-buksene mine i morgen bare for å slippe det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var direkte ubehagelig på slutten og jeg tok meg selv i å dra ned skjørtet hele tia. Det sitter ganske høyt oppe på meg siden jeg har litt størrelse på rumpa, men liten midje. Jeg var nok litt paranoid på slutten der, men etter å ha sett flere menn på alder med faren min og eldre tror jeg det er ganske normalt. Huff, får nesten lyst til å ta på meg Adidas-buksene mine i morgen bare for å slippe det.

Dette tror jeg sitter mest i hodet ditt.

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, jeg tror du er litt paranoid. Jeg bor selv i Oslo og har ikke opplevd obskøne håndbevegelser eller blikk når jeg går kledd i skjørt. Er det noen spesiell grunn til at du glor på menn når du går rundt i byen?

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

Jeg har virkelig aldri hatt noen før som har glodd på meg, så det er ikke noe annet jeg kan se var "problemet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig aldri hatt noen før som har glodd på meg, så det er ikke noe annet jeg kan se var "problemet".

Det jeg tror skjedde i dag var at du var ekstra oppmerksom på at du gikk med et kort skjørt og derfor innbilte deg at alle mannfolka du traff glodde på deg. :)

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skjørtet var kjempefint jeg ^^

Er jo mer tåpelig at det er så "normalt" å vise topper med dyp utringning, enn å vise at man har fine og lange ben :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror skjedde i dag var at du var ekstra oppmerksom på at du gikk med et kort skjørt og derfor innbilte deg at alle mannfolka du traff glodde på deg. :)

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

Jeg pleier å være ganske oppmerksom på sånn til vanlig. Og jeg pleide å gå sånn hele tiden i England, så jeg tenkte ikke på at jeg hadde det på før etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skjørtet var kjempefint jeg ^^

Er jo mer tåpelig at det er så "normalt" å vise topper med dyp utringning, enn å vise at man har fine og lange ben :fnise:

Det er da ingen som reagerer på at jenter går med korte skjørt?

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo hende at du så veldig bra ut i skjørtet og derved tiltrakk deg mer oppmerksomhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skjørtet var kjempefint jeg ^^

Er jo mer tåpelig at det er så "normalt" å vise topper med dyp utringning, enn å vise at man har fine og lange ben :fnise:

Akkurat!

Ikke at jeg har hverken store pupper eller så fine ben da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å være ganske oppmerksom på sånn til vanlig. Og jeg pleide å gå sånn hele tiden i England, så jeg tenkte ikke på at jeg hadde det på før etter en stund.

Ok. Kanskje du var så flott og sexy at mannfolka ikke klarte å la være å glo? Uansett så er ikke dette en aktuell problemstilling for jenter i Oslo. Tro meg. Jeg farter over alle deler av byen i korte skjørt og jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver i åpningsinnlegget. Ikke noe sted har jeg opplevd dette i løpet av ganske mange år.

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uønsket oppmerksohet er ikke komplimenter, damer. Skjerpings!



Anonymous poster hash: 6c5ad...10c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Kanskje du var så flott og sexy at mannfolka ikke klarte å la være å glo? Uansett så er ikke dette en aktuell problemstilling for jenter i Oslo. Tro meg. Jeg farter over alle deler av byen i korte skjørt og jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver i åpningsinnlegget. Ikke noe sted har jeg opplevd dette i løpet av ganske mange år.

Anonymous poster hash: 4b9bc...544

Vel,mens jeg blir også beglodd til det ekstreme,direkte ubehagelig og ekkelt er det.

Ikke vær nedlatende og kom med "du er paranoid", hva er vitsen i det? Hva tror du mannen med fingeren gjorde da?

Noen opplever sånt. Vi skiller oss kanskje mer ut enn gjennomsnittet?

Jeg forstår deg i hvert fall,ts,og synes det er fryktelig ubehagelig selv.

Anonymous poster hash: 50be8...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg med et kort, tettsittende skjørt lik det på bildet. Det dekker jo alt og jeg syntes det var alstendig og greit, men det var utrolig mange som tydelig glodde på meg. Jeg var innom senteret der jeg bor og en mann på alder med faren min så tydelig på skrittet mitt da jeg gikk forbi og ned beina. Dette skjedde også et par ganger i byen. På Karl Johan var det til og med en mann som kom mot meg som holdt en hånd ved skrittet med langefingeren stående ut mens han glodde.

Må jeg virkelig finne meg i slik oppførsel bare fordi jeg velger å ha på meg et kort skjørt? Er det vanlig at voksne menn i Norge oppfører seg slik? Jeg gikk ofte med dette i England og fikk ingen spesiell oppmerksomhet for det.

Anstendig er det ikke - det er et miniskjørt som er ment å være sexy.

Når det er sagt er det ikke greit ed den håndbevegelsen, men jeg mener(ja, og jeg er feminist) at man må finne seg i at andre ser på en dersom man kler seg utfordrende og seksuelt tiltrekkende.

Det uttrykker at man ønsker seksuell oppmerksomhet, dog med respekt selvsagt.

Jeg kler meg ikke i utrigning for at ingen skal kunne se noe, eller i korte skjørt for at ingen skal legge merke til det. Jeg ønsker ikke ekle blikk og slike håndbevegelser, men jeg aksepterer(og det har skjedd) at jeg blir plystret etter på en positiv måte og at menn gir komplimenter på en positiv måte.

Ønsker du ikke oppmerksomhet for kropp så viser du ikke absolutt alt, det går an å ha et litt lengre skjørt uten at det blir kjerringaktig. Masse skjørt der ute, og fine strømpebukser som vil være litt mindre åpenbart eksponerende.

Jeg synes trange skjørt er kjempefine, korte også - men det du viser her er jo kombinasjonen, og da vil enkelte asosiale mennesker gi slik oppmerksomhet.

I England er jo stilen litt......trashy og ikke spesielt klassisk(miniskjørt uten strømpebukse samt magetopp midtvinters i høye hæler osv).

Pencil skjørt er eksempelvis sexy, men viser ikke hele underlivet når du sitter.

Det er og veldig fint og classy sexy på den type kropp du beskriver at du har - og du vil tiltrekke deg oppmerksomhet fra en litt annen type menn på en mer positiv måte.

Men nei, det var ikke OK. Jeg er blitt tatt på underlivet i vinterparkas, så du er ikke den eneste :P

Anonymous poster hash: 8f6eb...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen opplever sånt. Vi skiller oss kanskje mer ut enn gjennomsnittet?

Det jeg har merket er at menn som regel ikke glor med mindre man selv er litt ukomfortabel med det man går med. Hvis man drar i skjørtet og nesten blir flau så er det vel egentlig ikke rart i at folk glor. Det gjør jeg og, for jeg lurer på hvorfor man tar på skjørt når man er så usikker på seg selv. Mange går jo også med skjørt for at menn skal se på dem..spesielt hvis skjørtet er kort.

Jeg går med kort kjole eller skjørt og jeg har ikke en gang merket om menn ser på meg men det kan være fordi jeg ikke innbiller meg noe som helst når jeg går i Oslo.

Anonymous poster hash: a502f...731

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...