Gå til innhold

Kjæreste som ikke tar kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre med en kjæreste som ikke tar kontakt? Han jobber i Forsvaret, og er ute på øvelser LENGE om gangen (er ofte ”utilgjengelig” i 6 uker av gangen). Han har lange vakter, og jobber mye på nattestid. Problemet mitt er at han aldri ringer meg, sender aldri sms… Jeg må alltid ringe om jeg vil ha kontakt, og det er jo selvsagt helt greit, men jeg synes han kunne ha kontaktet meg litt innimellom også.

Vi har vært sammen i 1 ½ år, kjent hverandre leeeenge. I tjueårene. Vi har det veldig bra sammen, med unntak av at han aldri kontakter meg som beskrevet overfor. Han sier ofte han er glad i meg, og er enkel å snakke med når vi er sammen.

I dag snakket jeg med faren, og han hadde fått sms og mms flere ganger den siste uken. Jeg kjente en liten klump i halsen da – er ikke jeg viktig nok til en liten sms da?

Jeg skjønner selvsagt at foreldrene er viktigere enn meg, men når jeg snakker med han, så sier han at han aldri bruker telefon. Men han tar alltid telefonen ganske kjapt når jeg ringer, så han må jo ha den i nærheten. Og det koster ikke mye tid å svare på en sms fra meg, eller sende en dagligdags sms selv. Jeg krever ikke mye, og jeg maser heller ikke. Sendt en sms den siste uken, der jeg bare spurte et spørsmål og skrev at jeg savnet han. Fikk aldri svar.

Jeg må understreke at jeg overlever helt fint med ordningen vi har nå, at jeg ringer når jeg vil ha kontakt, men jeg HAR behov for kontakt, og synes det er sårt at han ikke tar kontakt med meg. Han mener jeg overanalyserer og overreagerer, og jeg er dels enig med han – men jeg synes fremdeles det er litt sårt.

Andre som har kjærester som er på samme måte? Tips til å takle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår deg veldig godt. Du hverken overanalyserer eller overreagerer mener jeg, men reagerer på en helt naturlig måte når du blir avvist. For det er det du blir.

Det er så mye jeg kunne skrevet og fortalt deg, men konklusjonen er den samme: han er sannsynligvis ikke mannen i ditt liv. Du er absolutt verdt en sms, en mms, og mange fine ord. At han sender til faren sin og ikke deg burde være beviset på at han ikke synes du er så viktig. Å legge til en ekstra mottaker på mms'en foreksempel, det er en enkel jobb. Dette handler ikke om at han ikke har tid, men hva han prioriterer. Hadde han prioritert deg, ville han sneket inn en sms når han lå og skulle sove, når han var på do, når han så sin mulighet. Han er ikke verdt deg hvis han oppfører seg slik. Du overlever sier du, og det tror jeg på, men trives du? Er du lykkelig? Det tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg hadde aldri godtatt dette. Man skal gi og ta i et forhold.. Dette går også på oppmerksomhet, som da kontakt er en STOR del av!

Etter mine mange år i Forsvaret selv, så ser jeg på det som en litt dårlig forklaring at han jobber mye sent, og har lange vakter... Tilgang til mobil har ALLE uansett. Om han så jobber innerst inne i det hemmeligste av det hemmelige, så fins det både kaffepauser og andre ting. Men dette er vel kanskje en digresjon... I allefall siden du sier han tar telefonen om du ringer.

Sett deg ned sammen med han og forklar han at du ville satt stor pris på å høre fra han oftere, og at du savner det..?

Hvis dette ikke funker, så får du rettogslett bare ta litt oftere kontakt med han, og gå fra å ha et sms-kontaktforhold til et bareringe-forhold. Noe som hørtes litt slitsomt ut for meg i allefall.

Lykke til i allefall. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har voksne barn. Der er samboer viktigere enn meg. Jeg skjønner godt at du reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn person selv... og grunnen er at jeg enten er lei av personen eller at jeg har opplevd å få feil respons litt for mange ganger.

Jeg er glad i vennene mine, men det er ikke alle jeg tar jevnlig kontakt med av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal man gjøre med en kjæreste som ikke tar kontakt? Han jobber i Forsvaret, og er ute på øvelser LENGE om gangen (er ofte ”utilgjengelig” i 6 uker av gangen). Han har lange vakter, og jobber mye på nattestid. Problemet mitt er at han aldri ringer meg, sender aldri sms… Jeg må alltid ringe om jeg vil ha kontakt, og det er jo selvsagt helt greit, men jeg synes han kunne ha kontaktet meg litt innimellom også.

Vi har vært sammen i 1 ½ år, kjent hverandre leeeenge. I tjueårene. Vi har det veldig bra sammen, med unntak av at han aldri kontakter meg som beskrevet overfor. Han sier ofte han er glad i meg, og er enkel å snakke med når vi er sammen.

I dag snakket jeg med faren, og han hadde fått sms og mms flere ganger den siste uken. Jeg kjente en liten klump i halsen da – er ikke jeg viktig nok til en liten sms da?

Jeg skjønner selvsagt at foreldrene er viktigere enn meg, men når jeg snakker med han, så sier han at han aldri bruker telefon. Men han tar alltid telefonen ganske kjapt når jeg ringer, så han må jo ha den i nærheten. Og det koster ikke mye tid å svare på en sms fra meg, eller sende en dagligdags sms selv. Jeg krever ikke mye, og jeg maser heller ikke. Sendt en sms den siste uken, der jeg bare spurte et spørsmål og skrev at jeg savnet han. Fikk aldri svar.

Jeg må understreke at jeg overlever helt fint med ordningen vi har nå, at jeg ringer når jeg vil ha kontakt, men jeg HAR behov for kontakt, og synes det er sårt at han ikke tar kontakt med meg. Han mener jeg overanalyserer og overreagerer, og jeg er dels enig med han – men jeg synes fremdeles det er litt sårt.

Andre som har kjærester som er på samme måte? Tips til å takle det?

Helt enig med de andre her. Jeg synes detta er helt bedriten oppførsel, - når eksen min var sånn valgte jeg å gå fra han, - og ikke det at det trenger å være ditt tilfelle, men han var på vei ut av hele greia vi hadde..så jeg kom han i forkjøpet faktisk.

Lykke til da, - men jeg håper du finner deg en bedre (og du burde da være like viktig i hans liv som foreldre ettersom han faktisk ER i 20-åra...du burde få mer oppmerksomhet enn faren hans..bare så det er sagt!).. Det er min mening vaffal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende han har et veldig godt forhold til faren sin, og at han også føler at faren forventer at han skal gi han oppmerksomhet?

Kanskje han også tenker at han kan ha kontakt med faren når han er der, og at han kun er med deg når han er hjemme. .. vet ikke jeg :)

Det er jo ingen grunn til å slå opp, men det er noe som dere burde prate om.

Han må da ha en grunn til at han ikke gidder å sende deg sms/msm, men at han gjør det til faren.

Spør så får du svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du overreagerer, hadde syntes at det var sårt selv jeg! Det er utrolig slitsomt å være den som må ta initiativ først hele tiden i et forhold. Virker som han tar deg for gitt. Synes du bør snakke med han om dette, og si at du synes det er leit at han ikke tar mer kontakt. Selv om du får kontakt med han når du først tar insj, så er det sårt og slitsomt å være den som drar lasset hele tiden. Hvis det ikke blir bedre bør du kanskje vurdere å droppe han.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det virker som han tar deg litt for gitt? Han burde forstå at du også har behov for at han tar litt initiativ til kontakt og at det ikke bare går én vei.

Jeg har en kjæreste som er fryktlig dårlig på å ringe hvis vi ikke er sammen, selv om det ikke er snakk om så lang tid som i TS tilfelle.. Han sier han skal ringe da og da, men gjør det aldri. :sjenert: Jeg får ikke ringt han heller, fordi han har aldri batteri på mobilen sin. Han har aldri hatt noe problem med å få lånt telefon av noen venner, familie o.l. så skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å plukke opp en telefon å ringe meg? :sjenert: Virker ikke som han bryr seg så veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...