Gå til innhold

Er det mulig å falle for noen man ikke finner attraktiv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare begynner å miste troen, jeg føler jeg gikk inn i begge disse forholdene med godt mot, bra selvtillit og alt det der. I ettertid føles det som de kun tok initiativ fordi de hadde det vondt selv og brukte mitt selskap til å føle seg bedre. Ihvertfall hun siste behandlet meg bra ovenfor meg, var veldig forståelsesfull osv, men om man treffer noen og merker at dette er en person man ikke kan se for seg at det kan bli noe mer med, da er det dårlig gjort å fortsette å gi forhåpninger, kun fordi det føles bedre enn å være alene eller fordi man er den som er tilgjengelig der og da.

Jeg har vært i mange sosiale sammenkomster iløpet av de siste årene og har aldri opplevd at en dame jeg finner tiltrekkende har vist genuint interesse. De damene som tilsynelatende har ville hatt noe mer enn bare vennskap/vennskap+ har vært langt ifra det jeg finner attraktivt.

Jeg synes ikke selv at jeg er stygg, og på endel bilder synes jeg at jeg kan se grei/bra ut, men føles som jeg mangler det som appellerer til damer.

Derfor føler jeg at det kanskje hadde vært enklere å senke standarden og gå etter en dame jeg ikke finner attraktiv.

Skal sies at jeg nettopp har blitt avvist da, så tenker litt mørke tanker nå.

Anonymous poster hash: c6927...ba3

Nå blir bildet mer komplett..

Du får følelsen av at de tok initiativ og ble med deg fordi det fikk de sjøl til å føle seg bedre. Altså fikk de hos deg tryggheten, sikkerheten og støtten til å finne forfeste i livet sitt igjen.

- Det kan du innkassere som et kvalitetsmerke på deg sjøl.

men du skal holde deg til de som bærer sin egen vekt og drite i de som skal ha et støttehjul. Å støtte ei som du er ammen med når hun har det vanskelig, er helt greit, men å være tulling i aluminiumsfolie og rette opp livet til ei som har det kjipt når du møter henne, trenger du ikke å gjøre.

Kvinner du finner attraktive, viser deg ikke genuin interesse fordi de har for mange beilere. Derimot får du oppmerksomhet ut av tomme lufta fra andre kvinner. Det betyr at du har noe. De du finner interessante kan ha en dårlig dag, de kan være usingle, eller du klarer ikke å skille deg fra mengden. Det virker som du er kulere og tryggere, mer i orden enn gjennomsnittsmannen. De ser deg. Men de forventer at du kommer og selger deg.

Utseende er totalt villspor når det gjelder kvinner. Glem det. Noen av de største playerne jeg vet om, ser ikke ut i måneskinn. Det er deres fordel: "han er stygg som faen, og likevel omsvermet! Han er det noe med," tenker kvinnene.

Ja. Du henger med hodet nå, og det har med saka å gjøre. Men du får litt til. Det er som å hoppe over et juv, det der. Du greier det nesten, det kan være 5 meter fra å nå over første gang, og 10cm neste gang... Like vondt gjør det når du ligger på bunnen og har falt ned. Men der kan du ikke bli. Det er bare å slutte å sutre og komme seg videre.

Innvilg deg sjøl tre uker eller en måned å sture på, og så fokuserer du på at du er i nærheten av å oppnå det du vil. Og tenk litt på: hva er "avvisning" egentlig?

Endret av draug 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, har kommet i kontakt med noen flotte damer på nett nå. Har aldri prøvd det før, men tenkte det kunne vært gøy å prøve. Har ikke de store forventningene, men de fleste tar seg tid til å svare og er hyggelige ihvertfall.

Jeg skjønner at jeg ikke kan være noen støttespiller som hjelper å rette opp i livene til damer, men jeg merket ikke så mye til det mens vi holdt på. Vi hadde vår greie, som jeg synes var utrolig koselig, var ikke sånn at jeg trøstet henne, mens hun fikk utløp for alle sine negative følelser over på meg. Vi hadde det gøy og latteren satt løst, vi hadde dype samtaler om alt og ingenting og det var ganske fantastisk. Er mest i ettertid at jeg har tenkt på dette.

Jeg søker så mye svar, i det ene øyeblikket føler jeg meg bra og de neste føler jeg meg helt på bånn. Har til og med spurt venner jeg stoler på rett ut om hun var for pen for meg eller out of my league, og de mente at det var hun absolutt ikke, heller motsatt. Nå er kanskje ikke de helt nøytrale da men.



Anonymous poster hash: c6927...ba3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Vil du ha et godt råd TS?

Gi nå F*n i alt det snakket dere driver med om 'nivå' meg her og 'nivå' meg der.

Om du slutter å putte jentene i 'nivå' kategorier, men derimot ser på dem som mennesker. Noen mennesker interesserer deg, andre interesserer deg ikke.

Noen mennesker faller du for, andre ikke, - da blir det så mye enklere å være deg.

Og så legger du mer innsats i de menneskene som interesserer deg, fordi noen av dem vil finne deg tilsvarende interessant også, uten at de har satt en 'nivåkategori'-lapp på deg.

I concur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har kommet i kontakt med noen flotte damer på nett nå. Har aldri prøvd det før, men tenkte det kunne vært gøy å prøve. Har ikke de store forventningene, men de fleste tar seg tid til å svare og er hyggelige ihvertfall.

Jeg skjønner at jeg ikke kan være noen støttespiller som hjelper å rette opp i livene til damer, men jeg merket ikke så mye til det mens vi holdt på. Vi hadde vår greie, som jeg synes var utrolig koselig, var ikke sånn at jeg trøstet henne, mens hun fikk utløp for alle sine negative følelser over på meg. Vi hadde det gøy og latteren satt løst, vi hadde dype samtaler om alt og ingenting og det var ganske fantastisk. Er mest i ettertid at jeg har tenkt på dette.

Jeg søker så mye svar, i det ene øyeblikket føler jeg meg bra og de neste føler jeg meg helt på bånn. Har til og med spurt venner jeg stoler på rett ut om hun var for pen for meg eller out of my league, og de mente at det var hun absolutt ikke, heller motsatt. Nå er kanskje ikke de helt nøytrale da men.

Anonymous poster hash: c6927...ba3

Du mener å være sammen med noen for å unngå og være ensom eller lignende. Noe bagasje slipper man jo ikke unna, men om de genuint likte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en del kjærester før i tiden som ikke var noe spesielt eyecandy. var aldri helt tiltrukket til dem men fortsatt glad i dem og forelsket så ja det er mulig



Anonymous poster hash: 44f5a...7b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mitt første seriøse forhold var med en mann jeg egentlig aldri ville snudd meg etter på gata. Vi begynte som bekjente, ble venner og vi hadde en enorm kjemi sammen. Jeg ble stormende forelsket i han.

Det var en del som faktisk nevnte det med utseendet, at de synes det var litt "rart" at jeg var sammen med en som ikke var på samme "penhetsskala" som meg selv. Jeg ble blodig fornærmet. For i mine øyne så var han utrolig sexy og digg fordi jeg hadde så god kjemi med han.

Det ble slutt av helt andre grunner, men utseende har ikke noe å si i det store og hele for min del iallefall. For meg så er det viktigere med kjemi, at vi har felles interesser, at han får meg til å le, har samme grunnleggende verdier og moraler etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et motsatt problem, som får meg til å føle meg usikker. Mine to siste menn (jeg er fortsatt sammen med den siste) har vært langt over meg i både utseende, sosial anseelse og intelligens. Jeg fatter ikke hvorfor jeg får så genuint bra menn, og det ender opp med at jeg blir usikker på meg selv heller enn at jeg lar dem løfte selvtilliten min. Det er noen ganger så ille at jeg tenker at jeg burde satse på noen som er mindre attraktiv slik at jeg kunne føle meg mer ovenpå i forholdet. Det er den komplette galskap, jeg ser det, men tankene er der like fullt.



Anonymous poster hash: f5bd1...ea8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt for en jeg syntes var så stygg første gangen jeg så han. Første gangen jeg snakket med han derimot ble jeg skikkelig intressert..vi fikk så god og lett kontakt, og jeg har slitt veldig med å få kontakt :P
Han hadde ikke draget i det hele tatt, noe derimot jeg hadde :P

Så har jeg falt for en jeg syntes virket skitten før... men andre jenter hadde tydeligvis lett for å like ham. Jeg skjønte ikke hva som var så bra med ham. Men han ble en veldig god venn og han ble det varkeste jeg visste om ;)



Anonymous poster hash: ac2a2...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager baserer du det på?

Om du synes en gutt er kjekk så er det hva du ser som er interessant, ikke hva en eller annen såkalt 'målestandard' forteller deg om tallverdi eller annet pjatt som gjelder.

Det er jeg helt enig i. Har ofte hørt at jeg er finere enn guttene jeg dater, av venner og bekjente. Det har jeg aldri brydd meg om selv. Det er jo egentlig veldig frekt å si, men det er altså det jeg baserer det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...