Gå til innhold

Vil ikke gå opp i vekt igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har klart å gå ned fra 60 kg til 47 kg (er 167 cm høy), og jeg er kjempe fornøyd. Men greia er at jeg ønsker å holde meg her, hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt igjen?

Anonymous poster hash: 9eabb...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, siden din BMI nå er 16,9 som altså tilsier at du er undervektig, vil det være rimelig slitsomt å holde vekten nede. Jo lavere BMI, jo mindre forbrenner du, og kroppen kommer ikke til å trives med en så lav vekt over tid.

Er du sikker på at du har valgt et fornuftig mål? Jeg tviler nemlig sterkt på at undervekten er godt begrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker du å være undervektig om jeg tørr spørre?

Å ha en bmi på 16,9 er ikke sunt, så skjønner ikke hvorfor du ønsker det :(

Ut i fra det jeg leser virker det som du har en intens frykt for å gå opp i vekt, når du allerede er på en usunn vekt. Hvis du kjenner deg igjen i dette, samt at du ser deg selv som "stor", vennligst ta kontakt med en lege som kan gi deg kyndig hjelp og veiledning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan aldri noensinne kose deg igjen. Hvis du dropper alt som er digg og koselig holder nok vekta seg nede!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du kan aldri noensinne kose deg igjen. Hvis du dropper alt som er digg og koselig holder nok vekta seg nede!

Det er ikke alle som kun forbinder kos med mat, eller større mengder mat. Syntes det var en litt rar kommentar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som kun forbinder kos med mat, eller større mengder mat. Syntes det var en litt rar kommentar.

Hvorfor følte du at du trengte å påpeke det? Syntes det var en litt rar kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke er skrivefeil i innlegget ditt, er det nok best om du får deg en legetime og ber om henvisning til psykolog og ernæringsfysiolog - undervekt og spiseforstyrrelse er er ikke kult. Ønsker deg lykke til og god bedring :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følte du at du trengte å påpeke det? Syntes det var en litt rar kommentar.

Fordi å påstå at ts aldri kan kose seg pga hun veier en viss vekt er sært, og bare å forbinde kos med mat er en usunn tankemåte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Innlegget til TS bærer til en viss grad preg av spiseforstyrrelse.

Det vil være fornuftig og smart å ta kontakt med fastlegen for en samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Daenerys, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...