Gå til innhold

Slutte å spise sjokolade!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente som har hatt et ekstremt forbruk av sjokolade over flere år. Jeg spiser ca 2-300 gram om dagen, og er avhengig i den grad at jeg føler meg fysisk dårlig om jeg ikke har tilgang på sjokalade.

Jeg har prøvd å slutte flere ganger, men klarer det bare i en ukes tid, så er det rett tilbake på kjøret igjen - er det noen som har vært gjennom det samme og som har noen gode tips til hvordan man kan gå frem for å bli kvitt dette ekstreme suget?



Anonymous poster hash: d86f2...28d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det ikke funker for deg å slutte med sjokoladebrått så prøv å trappe ned gradvis og samtidig erstatte den sjokoladen du spiser med sukkerfri sjokolade. Kan også værr greit å ta noe for å dempesøtsuget, som f.eks kromtabletter og eplecidereddik.

Jeg er glad i sjokolade/kakaosmaken men lager heller sunne alternativer til fordel for usunn melkesjokolade. Prøv å søk på "chocolate smoothie" for eksempel. Jeg pleier å lage en med kakao, kokosmelk, steviosa, isbiter og evt noe frukt/bær som banan, blåbær eller bringebær :)

Anonymous poster hash: 2bd0d...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avhengig av sjokolade sånn som du. Hadde aldri lyst på middag eller vanlig mat så det ble 100-200 g sjokolade til dagen omtrent. noen ganger mye mer, andre mindre. Jeg bestemte meg for å kutte ut, så jeg begynte å lage mye med falsk søtning, og fikk dermed litt bukt med søtsuget, og tok litt mørk sjokolade hvis det ikke var nok. Men jeg følte jeg ble veldig deprimert mens jeg skulle "avennes", og faktisk er det et vanlig symprom for avenning av sukker. så for meg var det det vanskeligste å ikke føle seg like glad... Det tok vell nermere 2 måneder før jeg ikke var like avhengig fysisk lengre, og nå spiser jeg gjerne middager og kan synes at det er like godt. Samtidig gikk vell 5-6 kilo i avvenningen uten at jegprøvde... nå spiser jeg fremdeles en del sjokolade men det er mer en bar (25g) til dagen + - ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...