Gå til innhold

Hvor mange kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ned ca 20 kg og har BMI på 24. Jogger noen ganger i uka. Bør jeg ligge på rundt 1500-1600? Andre tips?



Anonymous poster hash: 1622b...5b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente, er 173 og veier 73 kg. Trener ikke styrke, men løper ute :)



Anonymous poster hash: 1622b...5b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente, er 173 og veier 73 kg. Trener ikke styrke, men løper ute :)

Anonymous poster hash: 1622b...5b0

20 kg er altfor mye for deg å gå ned. Dette vil gjøre deg undervektig.

Anonymous poster hash: 11c13...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er verken ernæringsfysiolog, ei heller har jeg veldig stor erfaring med hvordan man bør gå ned i vekt ift kondisjonstrening og styrketrening.. Men..

Jeg synes 20 kg høres mye ut til ei på din høyde ;) Jeg skjønner tanken din, men hvis du blir så tynn, så flyr du med vinden før du vet ordet av det :fnise:

Selv er jeg 1.64 og jeg har trent aktivt siden august i år. Musklene begynner å forme seg, og muskler veier jo også mer enn fett - så jeg har blåst i vekta og ser heller forandring i klærne :) Jeg veide 57,5 i våres og var i dårlig form og kroppen disset, men nå har jeg bikka 60kg tror jeg, og jeg er blitt strammere i kroppen. ( Har veiet meg hos mamma :fnise: )

Målet da jeg begynte å trene var å slippe å ha magen hengende utenfor buksene, og at jeg ville være sterk nok til å kunne løfte på sønnen min en god stund til! Jeg ville føle meg fin i en stram kjole, og jeg vil trene inn det som er igjen av magen som dessverre ble utrolig stor under graviditeten.

Du nevner ingenting om kostholdet ditt, men der har du jo kanskje den viktigste nøkkelen til forandringen.

Jeg har laget mat fra bunn av i mange år av rent kjøtt, fisk og kylling. Jeg har kuttet ned på pasta, potet og ris og spiser mer grønnsaker og kjøtt. Jeg er av familie som legger på seg FORT og MYE, så for min del hjalp det ikke kun å passe på hva jeg spiste. Så jeg måtte begynne å trene også.

Fortsett å jogge, og hvis du føler for det, så ta noen øvelser hjemme i stua med 30 Days Shred f.eks. Det finner du på youtube. Begynn med level 1 i 30 dager, så går du videre etc.

Jeg er på mølla ca annenhver dag, og trener styrke de andre dagene. Jeg trener ikke nødvendigvis hardt hver dag, det handler for min del om å oppnå god puls hver dag. For eks enkle styrkeøvelser hjemme. Når du pusser tennene eller skjærer opp grønnsaker, så kan du strekke deg opp på tærne, og ned igjen.. og opp og ned. Da får leggene kjørt seg littegranne. Stell deg inntil veggen i 90graders vinkel og ta 30 sekunder slik. Ta en pause, så gjør du det igjen.

GARANTERER at det er andre her som kan gi 1000 ganger bedre tips enn meg. Men ikke gjør treningen komplisert. Sett deg små mål hver uke/måned. Vær i konkurranse med deg selv, ta bilde av resultatene og få masse energi!

Lag ei treningsdagbok, så følger jeg gjerne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...