Gå til innhold

Trening og sykdom


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Etter noen års dvale har jeg endelig fått på meg joggeskoene igjen. Begynte på sjette uka med trening på tirsdag, men nå har jeg selvsagt blitt syk.

Har ikke feber, men er tjukk i halsen, jeg nyser hele tida og øyne og nese renner.

Kan jeg ta meg en løpetur i morgen? Hvis ikke; hvor lenge kan jeg restituere meg før formen er tilbake på null igjen?

Følte meg så sprek nå, og løper seks kilometer uten problem (og uten gange). Kjedelig å bli syk når jeg var i en god steam :(

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan, men jeg ville valgt å la være så kroppen kan fokusere energi på infeksjon fremfor belastning du velger å utsette kroppen for på toppen av det hele. Hva med en lett styrkeøkt? Eller litt balansetrening? Ellers kan det jo være en idé å trene bevegelighet eller noe annet man sjelden tar seg tid til. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble seks dagers pause gitt. Tok første turen i dag igjen, og det gikk overraskende bra. Så unngikk jeg kanskje å bli møkk sjuk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trene:

Jeg misliker å måtte droppe treningen selv bare for noen dager, men det hjelper meg å tenke på det som ekstra restitusjonstid i stedet for tvungen hvile. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble seks dagers pause gitt. Tok første turen i dag igjen, og det gikk overraskende bra. Så unngikk jeg kanskje å bli møkk sjuk også :)

Jeg leste engang et fint tips angående dette. Det gikk ut på at dersom du kjenner det under nesen (vondt i halsen/brystet/kroppen osv), dropper du treningen. Dersom du kun kjenner det i nesen og oppover (tett i nesen, bomull i hodet) kan du fint trene så mye du orker.

For meg har dette vært en god indikasjon ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...