Gå til innhold

Frokosttips som metter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter litt med å finne en frokost som metter godt nok og holder meg mett lenge. Jeg er student og merker lett at konsentrasjonen blir borte vekk når jeg blir sulten. Jeg trener mye og forbrenner mye, derfor blir jeg også lett sulten. Noen som har noen gode, mettende frokosttips? (Helst som ikke tar særlig med tid - jeg bruker lang nok tid om morgenen allerede ;) )

Takker for alle svar!



Anonymous poster hash: 0feb8...d84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns egg metter veldig. Du kan jo lage eggerøre eller omelett kvelden før.



Anonymous poster hash: 5fa7f...55f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er alltid en sikker vinner. Den kan lages kvelden før og varmes opp, eller på morningen - er utrolig kjapt uansett. Har du noen gang prøvd "overnight-oats"? Da blander du havregryn med melk/yoghurt og lar det stå natten over i kjøleskapet. Grynene sveller og det blir utrolig godt :)

Jeg spiser en relativt fast frokost som holder meg mett lenge: 2 skiver med grovt brød med forskjellig pålegg, en yoghurt og en frukt (banan/eple).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med banan metter godt, og er veldig sunt :)



Anonymous poster hash: 4f255...55d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å ha meg 2-3 havregrynspannekaker/lapper. Da er jeg mett lenge, og det er jo bare havregryn, melk og egg, så det er billig, sunt og raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å hive et egg i panna mens jeg pakker sekken, som jeg krydrer med pepper og litt salt. Enkelt, mettende og godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, her!Det er havregrøt jeg har pleid å lage, og tidligere holdt det meg veldig lenge mett, men i det siste har jeg ikke følt meg mett av det. Jeg får vel lage en større porsjon!

Havrepannekaker har jeg faktisk også prøvd to ganger den siste uken :-D jeg får vel prøve meg litt fram og se om jeg finnet ut hva som funker :) :)

TS

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med litt cottage cheese og noen knuste mandler i havregrøten og dryss kanel over eller evt en liten ss blåbærsyltetøy. Spiste tidligere havregrøt og ble liksom ikke mett selv om jeg hadde en porsjon på 1,5dl. Nå tar jeg 1 dl og 2 store spisesjeer cottage cheese og da er jeg god og mett frem til lunsj. Og jeg liker ikke cottage cheese rent, men i havregrøt smaker det faktisk veldig godt. Gjør grøten tykk og fyldig og masse proteiner som metter!

Anonymous poster hash: 43a52...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med litt cottage cheese og noen knuste mandler i havregrøten og dryss kanel over eller evt en liten ss blåbærsyltetøy. Spiste tidligere havregrøt og ble liksom ikke mett selv om jeg hadde en porsjon på 1,5dl. Nå tar jeg 1 dl og 2 store spisesjeer cottage cheese og da er jeg god og mett frem til lunsj. Og jeg liker ikke cottage cheese rent, men i havregrøt smaker det faktisk veldig godt. Gjør grøten tykk og fyldig og masse proteiner som metter!Anonymous poster hash: 43a52...190

Det kan jeg prøve! Har du cottage cheese i grøten mensdu koker den eller på toppen etterpå? Lager du med vabn eller melk? Jeg lager alltid med melk...

TS

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg laget hjemmelagde rundstykker, kjempegode nybakte men pleier å lage stor porsjon og slenger dermed fryst inn i ovnen på morgenen mens jeg er i dusjen :-)

Oppskrift: ca 500 g havregryn, 1 boks mager cottage cheese, 4 egg, 2 ts bakepulver.

Kjempegodt med syltetøy eller til og med uten pålegg!! :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste havregrøt til frokost i evigheter, men følte også etterhvert at jeg ble fort sulten igjen som deg.
Nå spisere jeg bananpannekaker til frokost hver gang jeg har noen minutter ekstra, er SÅ godt!

50 g havregryn, 1/2 banan, 1 ts bakepulver og 1 eggehvite - topper med CC, jordbærsylte uten sukker og bananrester! Anbefales :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, her!Det er havregrøt jeg har pleid å lage, og tidligere holdt det meg veldig lenge mett, men i det siste har jeg ikke følt meg mett av det. Jeg får vel lage en større porsjon!

Havrepannekaker har jeg faktisk også prøvd to ganger den siste uken :-D jeg får vel prøve meg litt fram og se om jeg finnet ut hva som funker :) :)

TSAnonymous poster hash: 0feb8...d84

Tilsetter du litt nøtter eller mandler på toppen når grøten er ferdig så hjelper dette. Kjøp enten ferdig knekte og hakk, mal eller knus. Nøtter er også sunn "knaskemat" til å ha i lomma. Så lenge du ikke har nøtteallergi eller oppholder deg blant nøtteallergikere.

Anonymous poster hash: 02dff...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsetter du litt nøtter eller mandler på toppen når grøten er ferdig så hjelper dette. Kjøp enten ferdig knekte og hakk, mal eller knus. Nøtter er også sunn "knaskemat" til å ha i lomma. Så lenge du ikke har nøtteallergi eller oppholder deg blant nøtteallergikere.

Anonymous poster hash: 02dff...48c

Jeg spiser en god del nøtter ;) spiser det alltid før havregrøten er klar :P blir gjerne litt for mye av det til tider....

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste havregrøt til frokost i evigheter, men følte også etterhvert at jeg ble fort sulten igjen som deg.

Nå spisere jeg bananpannekaker til frokost hver gang jeg har noen minutter ekstra, er SÅ godt!

50 g havregryn, 1/2 banan, 1 ts bakepulver og 1 eggehvite - topper med CC, jordbærsylte uten sukker og bananrester! Anbefales :D

Høres godt ut! Blander du det i blender? (grynene må vel kvernes på en måte?)

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med smoothie? Det lager jeg gjerne kvelden før, det holder seg fint i kjøleskapet over natten. Med egg, fløte og/eller kokosolje i, metter det veldig lenge! Jeg lager ofte smoothie med frosne bær, kokos- eller mandeldrikk, fløte, et rått egg, kokosolje, peanøttsmør og chiafrø. Supergodt! Og det holder meg mett til lunsj (ca 5 timer etter frokost).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut! Blander du det i blender? (grynene må vel kvernes på en måte?)

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Du kan fint blande med kjøkkenmaskin/blender e.l. Men jeg brukte stavmikser. Lagde dobbel porsjon forrige gang, da ble det veldig vanskelig å blande. Gikk helt fint med større gryn synes jeg selv, mens samboeren kommenterte at han synes den ikke var like myk og god som tidligere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut! Blander du det i blender? (grynene må vel kvernes på en måte?)

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Jeg bruker stavmikser, men funker like fint med blender! :) (Lettere oppvask med stavmikseren synes jeg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...