Gå til innhold

Frokosttips som metter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter litt med å finne en frokost som metter godt nok og holder meg mett lenge. Jeg er student og merker lett at konsentrasjonen blir borte vekk når jeg blir sulten. Jeg trener mye og forbrenner mye, derfor blir jeg også lett sulten. Noen som har noen gode, mettende frokosttips? (Helst som ikke tar særlig med tid - jeg bruker lang nok tid om morgenen allerede ;) )

Takker for alle svar!



Anonymous poster hash: 0feb8...d84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns egg metter veldig. Du kan jo lage eggerøre eller omelett kvelden før.



Anonymous poster hash: 5fa7f...55f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er alltid en sikker vinner. Den kan lages kvelden før og varmes opp, eller på morningen - er utrolig kjapt uansett. Har du noen gang prøvd "overnight-oats"? Da blander du havregryn med melk/yoghurt og lar det stå natten over i kjøleskapet. Grynene sveller og det blir utrolig godt :)

Jeg spiser en relativt fast frokost som holder meg mett lenge: 2 skiver med grovt brød med forskjellig pålegg, en yoghurt og en frukt (banan/eple).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med banan metter godt, og er veldig sunt :)



Anonymous poster hash: 4f255...55d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å ha meg 2-3 havregrynspannekaker/lapper. Da er jeg mett lenge, og det er jo bare havregryn, melk og egg, så det er billig, sunt og raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å hive et egg i panna mens jeg pakker sekken, som jeg krydrer med pepper og litt salt. Enkelt, mettende og godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, her!Det er havregrøt jeg har pleid å lage, og tidligere holdt det meg veldig lenge mett, men i det siste har jeg ikke følt meg mett av det. Jeg får vel lage en større porsjon!