Gå til innhold

oppvåkning etter narkose


minienthe

Anbefalte innlegg

hvor lang tid har deres katter brukt på å våkne opp etter narkose ? kastrerte og øremerket kreket mitt i 11.30 tiden i dag, han var delvis bevisst når jeg hentet han klokken 13.00 men nå er han totalt bortreist og så lang tid har ikke de andre kattene jeg har kastrert brukt.

kommer til å se an til rundt 4 tiden og hvis han fortsatt er like bortreist så ringer jeg vet.

men... erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott. Vår pus var groggy noen timer, men jammen meg var han rask til å komme i fin form igjen så fort han karet seg opp på beina.

Endret av Tjorven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dritings katte på tur ja :ler:

nå kom han opp på fanget for å få trøst... eller rettelse, han måtte løftes men opp skulle han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår pus fikk narkose forrige mandag. Hun sov vel fra ca kl 12 til kl 18, da begynte hun så vidt å reagere litt. Vi fikk ham med hjem 18.30 og hun var rimelig groggy og svak i bakena helt til vi la oss rundt 2-3 tiden. Da vi stod opp var hun seg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår pus fikk narkose forrige mandag. Hun sov vel fra ca kl 12 til kl 18, da begynte hun så vidt å reagere litt. Vi fikk ham med hjem 18.30 og hun var rimelig groggy og svak i bakena helt til vi la oss rundt 2-3 tiden. Da vi stod opp var hun seg selv igjen.

hvis det var hunnkatt så er det jo forståelig, dette er jo et lengre inngrep og mer narkose. frøkna mi var omtrent lik.

hadde det vært en hannkatt så ville jeg nok reagert på at han var borte så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det ikke sterilisering hun fikk utført i forrige uke, det var fjerning av en tann, så det var ikke noe stort inngrep (men fælt for en pusehønemor likevel :tristbla:). Hvor lenge hun var borte etter steriliseringen vet jeg ikke, for det ble gjort av de forrige eierne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Min våknet og opp på natta! 4tida tror jeg, og hun vekka meg med å syte MMmmmmmmmmmmm. Hun klarte ikke fler lyder :ler: stakkar liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kiran er nå like sprettball som han pleier og jeg holdt på å daue når jeg skulle titte etter for å se på såret... de har barbert et HJERTEFORMET område i stussen hans :ler:

legg til en sammenteipet pinne av et øre så har du katta mi nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg tror det kommer an på hva slags bedøvelse som blir brukt. Når det gjelder kastrering av hankatter, har jeg både opplevd at katten har vært lys våken før vi rakk å komme hjem, og at det har tatt nesten et helt døgn før den har vært helt våken og klar. Men som oftest har det vært noe midt imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at katter har begrenset kontroll over tarmsystemet etter en narkose.

Trykker man på riktig sted, så kan det plutselig flomme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at katter har begrenset kontroll over tarmsystemet etter en narkose.

Trykker man på riktig sted, så kan det plutselig flomme.....

jeg vet... men han er visst utrolig grei på narkose i følge vet, kastet ikke opp eller noe...

har vært på do og er i full vigør igjen nå, irriterer seg dog noe forferdelig over den øreteipen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...