Gå til innhold

hvor ofte bade hunden?


Gjest Gjest_mona_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mona_*

tror dama på dyrebutikken sa hver 3 mnd??? men hunden vår på 4 mnd ca lukter ikke noe godt.. vi vil bade den oftere!! har hundeshampo å sånn... men hvor ofte KAN man, og hvorfor så sjelden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg bader så og si nesten aldri min, bare hvis h*n blir ekstremt skitten. Du trenger ikke bruke hundesjampo, eller sjampo i det hele tatt. Husk at huden til hunden er sur (sur PH-verdi), og hundesjampoene som ofte blir solgt i dyrebutikken har det omvendte, og det kan resultere i masse kløing. Ikke bruk grønnsåpe heller, bruk heller vanlig vann, det er bra nok.

Så hvor ofte? Når den er skitten, og lukter som du sier (at hunden lukter kan ha noe med fôret å gjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mona_*

om jeg gjør hva? lukter vondt hvis jeg bare dusjer i vann? jeg bruker som regel såpe jeg, så det vet jeg ikke helt du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader hunden når han lukter vondt. Hvor ofte det blir, vet jeg ikke.

Bruker hundesjampo, til nød mild sjampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest1

Vond lukt fra hunden kan skyldes andre ting. Hudproblemer, fôret osv. Jeg hadde en hund som luktet vondt. Når jeg byttet ut fôret ble lukten borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er en langhåret "innehund", så den bades ofte, d.v.s. minimum en gang i måneden og av og til en gang i uken. Det har vært helt uproblematisk i de snart ellve årene jeg har hatt ham og siden han ikke har noen form for problemer med kløe eller eksem bruker jeg rett og slett vanlig shampo.

Har man en hund som skal oppholde seg mye utendørs om vinteren og/eller har hudproblemer bør imidlertid badingen (Og da spesielt bruken av såpe) begrenses.

Hundevalper kan man med fordel bade ofte (Men ikke med såpe hver gang) slik at de venner seg til å bli badet. Et digert beist som skal bade for første gang som fullvoksen, kan lett bli en heller slitsom affære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest våff.....

når hundene / ulvene ikke hadde oss tåpelige mennesker til og vaske de,hva svarte gjore de da?? dødde sikkert av dritt lukt???... jaaadaaaa.. ta med bikkja til et ferskvann å la den fange pinner og fisk!

å en liten ting til,hva tror dere hundene deres syns om hva dere lukter ??? :ironi: heia heia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1
når hundene / ulvene ikke hadde oss tåpelige mennesker til og vaske de,hva svarte gjore de da?? dødde sikkert av dritt lukt???... jaaadaaaa.. ta med bikkja til et ferskvann å la den fange pinner og fisk!

å en liten ting til,hva tror dere hundene deres syns om hva dere lukter ???  :ironi: heia heia

Det var ikke fullt så vanlig å bo i hus sammen med mennesker på den tiden. De hadde også et helt annet kosthold. FYI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å bade han en til to ganger i uka av dyrlegen. Flassproblemer... Den såpa jeg kjøpte hos samme dyrlege fungerer som snus...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
hmmm.... men den lukter vel like ille hvis du bare vasker med vann???

Ikke nødvendigvis. Nå vet jeg jo ikke hvor ille ille er for dere, men jeg har tatt vår valp i dusjen ca annenhver uke for at den skal bli vant til det (hun HATER dusj og vann...). Vi bruker ikke såpe, bare vann, og hunden lukter bedre når den kommer ut. Eller nei, den lukter våt hund og det er IKKE godt, når den kommer ut, men når den blir tørr igjen lukter den bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mona_*

hehe oki, takk for mange gode svar. altså den lukter ikke KJEMPE vondt, men kunne godt luktet litt bedre.. men da skader det altså ikke å vaske han litt oftere, og kanskje bare bruke vann ganske ofte.. for her er det å et helevete hver gang, han er livredd for å dusje å sånn.. så like greit å vende han til det før han blir 50 kg svær liksom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Det jeg har gjort med min vannfobiske hund, er å gi henne mat på baderommet noen ganger. Jeg har også lagt godbiter der nå og da, slik at hun forbindet rommet med noe positivt, og hun er ofte innom og snuser etter godbiter. Jeg må nemlig lokke henne inn på badet og raskt lukke døren når jeg skal dusje henne, for skjønner hun at hun skal bli våt, forsvinner hun kjapper enn kappesen. :ler:

Min er ikke akkurat redd for vann, men fyttirakker som hun misliker det! Hun er sånn som springer helt inn til husveggene når det regner, for å bli minst mulig våt. Og i dusjen sitter hun presset inntil dusjveggen mens jeg spyler henne, og tar det for lang tid begynner hun å klynke. Jeg får helt vondt av henne, men dusje hun bare.

Lykke til med dusjingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...