Gå til innhold

Mops-rasen


Isbiten

Anbefalte innlegg

Jeg driver og vurderer å skaffe meg hund, har aldri hatt det før. Pga liten leilighet er jeg (vi!) nødt til å ha en relativt liten hund, og ifølge hunderasevelgeren på Canis (tar den med en klype salt, men dog) var Mopsen en av rasene jeg skulle ta til etterretning.

Og den er nydelig da. Dessuten virker det som om rasen passer meg godt.

Er det noen med erfaringer eller rett og slett tips generelt? Jeg bor som sagt i liten leilighet (30 m2), men har fine naturomgivelser og preges av det som person.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Her er et innlegg som jeg fikk svar på (SOL debatt) hvor svareren har mops....hun har nick HUND

Herre Gud hva er nå dette for noe tull jeg leser?? Klart man kan skaffe seg hund selvom man er i jobb....Har selv en mops som helt fint klarer å være alene mens vi er på jobb (ca 8 t) Hun ligger og sover i buret sitt og har det helt bra... Typisk sære hunde mennesker ( les: utstillingshund-eiere) å si at man må være hjemme med hundene hele tiden eller drasse de med på jobb!!! Blir litt provosert jeg, tenk å ta motet fra folk som ønsker seg hund på den måten! En hund er og blir en hund, og de blir ikke ensom på samme måte som mennesker og de har heller ikke samme tidsperspektiv som oss...

Jeg mener ikke at man skal la hunden være kjempe mye alene og ikke ta hensyn til den, men helt særiøst: Hund + jobb = helt greit :)

Jeg har også skrevet et eget svar til deg på tråden din om oppdrettere. Så flott at du skal få deg en liten hund, mopsene er nydelige da! Jeg hadde også tenkt på den i første omgang, men så ble jeg sjarmert i senk av fransk bulldog :)

Mocci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette satte jeg enormt stor pris på, tusen takk!

Og hvis du har navnet på noen gode oppdrettere som ikke har sånne kriterier, si gjerne ifra!

Igjen, hjertelig takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...