Gå til innhold

Å leve med hund og hundeallergi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er 25 år og har levd med hunder hele livet... Har nå endelig bestemt oss for å anskaffe oss egen valp, og har selvfølgelig nettopp begynt å reagere på min fars hunder (den ene blanding labrador/golden retreiver og den andre ren rase irsk setter). Det rare er at det ser ut til at jeg kan reagere med nupper i huden, kløe og svie den ene dagen, og neste dag reagerer jeg ikke i det hele tatt...

Det jeg lurer på er om det er noen som har opplevd det samme, og om noen vet hvordan beagle-rasen er i forhold til allergi... Hvordan er det å ha hund og leve med allergi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vokst opp med hund og har selv hatt hund i voksen alder. Da vi anskaffet oss ny hund i vinter, begynte jeg derimot med kløe og utslett.

Det er rart at slikt plutselig skjer, men det var kun hunden jeg fikk utslag av etter nøye vurdering om jeg hadde endret vaner som f.eks. vaskemiddel, mat osv.

Flere jeg vet om kjøper zyrtec på apoteket. Dette er reseptfrie allergitablettter.

Jeg har ikke prøvd dette selv, da det i vårt tilfelle viste seg at hunden vår hadde midd i pelsen. En tur til dyrlegen og to behandlinger til hunden gjorde at mine allergisymptomer forsvant.

Kanskje det kan være noe slikt i ditt tilfelle også? Det samler seg masse rart i et dyrs pels nå om sommeren...

Lykke til med hund!

Shih tzu er forresten allergifrie hunder.. men de krever mye pelsstell da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Beagle er dessverre ingen allergivennlig hund. De allergivennlige hundene er de hundene som røyter lite, men krever enormt med pelsstell!!

Min allergi varierer enormt i forhold til hunder, ingen dag er lik den andre dessverre. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Shih tzu er forresten allergifrie hunder.. men de krever mye pelsstell da..

det finnes ikke allergifrie hunder.

da jeg lette rundt etter en allergi_vennlig_ hund, fikk jeg opp cotton de tulear, men er man alergisk kan man reagere på de og.

og det er stort sett ikke pelsen, men huden/flasset man reagerer på. ellers hadde vel de fleste allergikere hatt nakenhund?

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det ikke er puddelen som sies å være den mest allergivennlige hunden, men da har du jo til gjengjeld mye pelsstell.

Du burde også vurdere litt hvor allergisk du egentlig er, kanskje ta en prøve hos legen. Slike ting blir verre når du stadig har kontakt med det du reagerer på. Jeg kjenner flere som driver aktivt med hund, og som samtidig er allergiske. De har valgt å leve med plagene sine, for de synes det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...