Gå til innhold

Hva er det rareste?


monikabrx

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Bikkja vår er en hund etter reker. Hun blir helt vill så fort det kommer reker i hus! Ellers spiser hun peanøtter, potetgull agurk og gulrøtter.

Av ting som ikke er mat står Lego høyt i kurs. Også har hun sist opp alle Sabeltannfigurene til minsten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm... hvor skal jeg begynne...?

alt av frukt og grønt går ned på høykant!

får han velfe mellom tyggebein og gulerott, velger han bestandig gulerota...

appelsinskall er han ikke så veldig glad i, men måtte smake FIRE ganger før han klarte å bestemme seg for at det kanskje ikke var så godt alikevell...

mamma hadde lagt blå og grønne druer på et fruktfat her om dagen... etter å ha vært på badet og ryddet kom hun inn... alle de blå druene var borte, bortsett fra en som lå under de grønne... i dagevis etterpå måtte jeg ta fra ham stilker han hadde gjemt på egnede plasser...

om han blir etterlatt alene en time eller to uten å bli satt i bur, kan jeg være sikker på at alle potteplantene ligger istykkerspist på gulvet... borsett fra kaktus, de velter han bare...

søppelbøtta ser han på som en privat foringsautomat...

myke kosedyr blir ofte operert og bomullen er fint magefyll...

det bor tydligvis en liten gnager i krapylet, for pinner blir gnagd til det er bare bløt spon igjen...

den svindyre kattematen fråtser han i når han får mulighet...

mat som tilfeldigvis blir liggende på benken en liten stund blir stålet og spist eller gjemt rundt omkring i leiligheten...

kattebæsj, sauebæsj, hestebæsj og hundebæsj, blir inntatt i fersk, bløt eller frossen tilstand... hovavskjær etter hovslageren har vært på besøk er også veldig godt!

om han får tak i brukte truser springer han og vifter rundt med dem... ofte med meg i hælene (han springer fortere enn meg og vet åå benytte seg av det...!)

nå som det er vinter er han spesielt glad i å slikke i seg tispepiss fra snøen, så blir han stående og hakke tenner etterpå... en form for slush?

han hadde ved et spesielt tilfelle spist utallige potteplanter, en del ph-strips og et brett med allerimedisiner... (kjekt og spise masse allergimedisin, kunne jo vært allergisk mot noen av plantene... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En kamerats hund stjal en hel røkt kjøttpølse fra kjøkkenbenken i et ubevoktet øyeblikk.

Kort tid etter kom pølsa opp igjen - like hel. Snakk om glupsk bikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad for at jeg har den hunden jeg har. Det merkeligste den spiser er mandler, men det er den til gjengjeld helt "vild med".

Katten elsker hermetiske sjampinjonger. Skulle lage pizza en dag og alt stod klart på kjøkkenbenken, kjøtt, bacon, løk, ost og altså en åpnet boks sjampinjonger. Da jeg kom ut på kjøkkenet stod katten og spiste lykkelig - av sjampinjongboksen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy er digg å tygge på, han har halvveis spist opp både genseren og longsen min. Jeg får krampe i tennene bare ved tanken! Ellers er røyk, tyggis, kosebamser og plastposer blandt favorittene. Nesten rart han ikke har fått en alvorlig forgiftning, blitt kvalt eller fått forstoppelse av alt han har drevet og spist på. :sjenert:

Også elsker han gulrøtter og epler.

Det aller mest ufyselige han noen gang har spist var en dau liten rotte som kattene hadde drasset med seg og lagt på terrassen. Jeg var på vei ut for å fjerne den, men bikkja (som da ikke var mer enn fire måneder gammel) kom meg i forkjøpet og slukte utysket i et jafs! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy er digg å tygge på, han har halvveis spist opp både genseren og longsen min. Jeg får krampe i tennene bare ved tanken!  Ellers er røyk, tyggis, kosebamser og plastposer blandt favorittene. Nesten rart han ikke har fått en alvorlig forgiftning, blitt kvalt eller fått forstoppelse av alt han har drevet og spist på. :sjenert:

Også elsker han gulrøtter og epler.

Det aller mest ufyselige han noen gang har spist var en dau liten rotte som kattene hadde drasset med seg og lagt på terrassen. Jeg var på vei ut for å fjerne den, men bikkja (som da ikke var mer enn fire måneder gammel) kom meg i forkjøpet og slukte utysket i et jafs! :overrasket:

:ler:

Æsj :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjesta

Sagmugg og hundebæsj er favoritten her i huset. Kommer hun over slike herligheter hjelper det ikke samme hvor mye matmor lokker med godbiter og trusler om dusjing.

Edit: Sagmugg er vel det andre kaller sagflis? Altså ikke en muggtype, men restene etter sagearbeid.

Endret av Spinone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos veterinæren vi bruker, har de en glassmonter på venterommet hvor de har plassert ting de har tatt ut av dyr, hovedsaklig hunder. Det ligger det bl a en 30 cm lang kniv! :overrasket: Husker at jeg leste om det i avisa - denne valpen hadde vært litt stiv og rar i kroppen og hadde sluttet å spise, så eieren tok ham med til veterinæren. De tok bilde av ham og ble vel temmelig sjokkerte da de så kniven på bildet! De fikk kniven ut samme vei som den kom inn - gjennom munnen - og bikkja var like fin etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Da Fant var yngre likte han å gå i søpla for å finne noe godt. Ikke så uvanlig det egentlig, så vi pleide å sette søplebøtta på benken før vi dro på jobb. Men det hendte jo innimellom at vi glemte det..... en dag vi kom hjem, hadde han bæsjet på gulvet. Eller, for å si det sånn: Han hadde bæsjet MAISKOLBER på gulvet. Han hadde funnet dem i søpla, men ikke klart å fordøye dem, fått vondt i magen og bare MÅTTE, stakkar..... han var litt molefunken da....

Ellers har han tygd i seg en elektrisk tannbørste og en haug av Markus sine lego-greier. Sko tygger han ikke faktisk... han bare gjemmer dem. Jævlig irriterende om morran når man har det litt travelt. :frustrert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi hadde labrador når jeg var liten. den spiste det meste untatt salat. Det verste den gjorde var å spise opp en hel bolledeig... (Det var en dårlig hund etterpå...)

Har også vært borti en labrador som spiste en SVÆR svart snegle. (De ekle som kommer når det har regnet...)

Hunden vi har nå er ganske kresen. Beste tips hvis den ikke vil ha mat er ris og tunfisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article...ID=732513733079

Gjett hvem som eide flatcoated retriveren som det er snakk om i starten av denne artikkelen!.

Utnevner meg herved som gammel riks-truse-kjendis siden denne artikkelen med tilhørende bilde av min grønne H&M-g-streng ble fanget opp av både vg og dagbladet etter artikkelen i lokalavisa. Trusa henger fortsatt til utstilling på dyrlegekontoret!

Det værste var at vi måtte ty til dyrlegen for truse-problemet mer enn en gang, heldigvis for bikkja slapp vi unna med kun den ene operasjonen da. De andre gangen gjorde lactulose eller brekkmiddel susen. Truser er tydligvis ikke å spøke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Må jeg bare svare på altså.... hehe. Hunden min spiser ALT! Når hun var valp så kastet hun opp en leverposteiboks av metall. En sånn liten gul en veit dere... Den var godt tygget sammen.

For ca et halv år siden ca så rømte hun. Vi fant henne igjen på en søppel fylling. Vel hjemme og trill rund, god og mett, kastet hun opp en glass bit, og en kondom. :overrasket: UHG!

Når hun var valp så spiste hun kongler, småstein og ellers alt av "godsaker" hun kom over på sin vei. Det sier seg vel selv av vi har slitt endel med magetrøbbel. I dag er vel dorull-hylser favoritten.

Og hunden til x'en spiste en gang opp favoritt solbrillene mine. Bare glassene lå igjen i senga hennes.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brokkoli blant annet.. Stort sett alt moren min spiser.. (Det er hennes hund..)

Favoritten er hvit Castello... Tar vi den ut av kjøleskapet kommer hun springende uansett hvor hun er i huset og er litt smågal.. (Moren min er også gal etter ost da..:)

Bissevovven liker vell egentli all slags ost. Hun har også fått smaken på Jalapenosost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vi hadde en liten dvergpuddel en gang, som egentlig var ganske kresen. Men den spiste alt den kunne stjele! Mamma hadde glemt ute tre røyka sild som den lille tre-kilos puddelen hadde glefset i seg. Den spydde det opp igjen, og var kjempetørst i flere dager etterpå...

Vi hadde også en storpuddel som spiste hestepærer, men bare hvis de var frosne, så hun kunne gnage de i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...