Gå til innhold

Vinterjakke


Ponine

Anbefalte innlegg

Har såvidt begynte å tenke litt på dette nå. Vi skal jo bli ganske store etterhvert utover høsten og vinteren, og alle mine jakker har innsving i livet. Ser ikke for meg at jeg klarer å presse meg inn i noen av vinterjakkene mine i desember/januar/februar! Samtidig blir det litt dumt å bruke penger på en jakke jeg kun får brukt en sesong.. Vet jo aldri hvilken årstid jeg går gravid ved neste graviditet.

Så dere som har tenkt over dette, eventuelt opplevd det tidligere, hvordan gjør dere det med vinterjakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg overhodet ikke tenkt over, men jeg tenker på det nå!!

Og jeg som er verdens verste frysepinn, er jo bare nødt til å få tak i en god varm vinterjakke som jeg kan få lukket igjen.

Skal ta en kikk rundt på nettet jeg, det må jo være en eller annen nettbutikk som selger mamma-vinterjakker? Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.duematernity.com/maswpo.html

http://www.isabellaoliver.com/maternity-cl.../8/P/3:100:1000

http://www.everydaymaternity.com/maternity...ckets-c-28.html

http://www.motherhood.com/Product.asp?Prod...ategory_Id=MC30

Vet ikke hvor relevant dette var, og har ikke sjekka om alle leverer til Norge. Men den siste er hvertfall en helt kurant og ganske nøytral vinterjakke, og jeg leste på et norsk forum at det var ei som hadde bestilt herfra, så de leverer tydeligvis internasjonalt. Ikke så dyrt heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at HM kommer til å ta inn vinterjakke i mammastr... Jeg er så liten i kroppen at jeg er nødt til å prøve jakker før jeg kjøper... ofte blir det altfor store og lange i armene... så er vanskelig å vite str.. spesielt nå som jeg har fått mye større pupper....!

Jeg har ei allværsjakke jeg muligens kan få på meg ganske lenge.... også bare ha ulltøy under tror jeg hvis ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på jakke som passer til magen i vinter da jeg ikke tror noen av jakkene vil passe da de enten er korte eller innsvinget.

Jeg har kjøpt ei vann/vindtett jakke på salg i en str større enn jeg vanligvis bruker som jeg skal ha utover høsten, men den er ikke foret og blir nok uansett for liten i vinter. Har tenkt litt på ulljakker og sjal, men det er ikke bestandig vær til sånt.

Har ei stygg, gammel og svær jakke som kanskje vil passe, men kjære kaller den for "uteligger-jakka" så jeg vet ikke om den blir så aktuell... :skratte:

Ellers tenkte jeg å holde utkikk på Ellos e.l. etter et skikkelig tilbud og kjøpe en str eller to større enn jeg vanligvis bruker. De har ikke nødvendigvis de tøffeste jakkene, men jeg har som Ponine ikke lyst å bruke masse penger på ei jakke jeg kanskje ikke kommer til å bruke igjen. Vet ikke om det kommer til å bli noe særlig da... :sjenert:

Meeen, et tips er vel å selge mammaytterjakka på finn.no neste høst hvis du finner noe på linkene til Lille Ramona... :lur: Vinterjakker for gravide er vel alltid et problem!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*huker opp på mine innlegg*

Sett svært lite mammajakker i det hele tatt på nett, så en på Polarn o Pyret, men det var ikke vinterjakke tror jeg. Høstjakken min er allerede blitt trang over puppene, og jeg skal ikke ha før i starten av mars - så må nok på shopping snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten sett denne typen jakke på flere gravide:

http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...earchBackLink=#

Ja den var veldig fin, men varmer den på magen? Den ser jo åpen ut. Jeg fryser veldig lett og ser ikke for meg å gå med en jakke som ikke kan kneppes helt sammen. Eller kanskje jeg kan sy på noen knapper på innsiden? hmm :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var veldig fin, men varmer den på magen? Den ser jo åpen ut. Jeg fryser veldig lett og ser ikke for meg å gå med en jakke som ikke kan kneppes helt sammen. Eller kanskje jeg kan sy på noen knapper på innsiden? hmm :lur:

Tror jeg kommer til å gå for noe sånn, også rett og slett bruke ulltrøyer under hele tida.... sånne tynne i ull og silke, som en bare har under vanlig tøy...

også håpe at allværsjakka mi holder ei good stund... er litt romslig rundt magen, så håper det kan gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var veldig fin, men varmer den på magen? Den ser jo åpen ut. Jeg fryser veldig lett og ser ikke for meg å gå med en jakke som ikke kan kneppes helt sammen. Eller kanskje jeg kan sy på noen knapper på innsiden? hmm :lur:

Jeg tenkte kanskje å sy på noen ekstra hekter på innsiden... Og kanskje flytte litt knapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de fått ytterjakker (ikke mamma) med emperie-liv i ullmix i sort og hvit på HM, som sikkert blir fine til babymagen. Hadde en lite pen pelskrage, men den var avtagbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne jakken i dag jeg også faktisk og syntes den var ganske fin! Jeg var heller ikke særlig begeistret for pelskragen men så lenge den er avtagbar er det jo ok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har såvidt begynte å tenke litt på dette nå. Vi skal jo bli ganske store etterhvert utover høsten og vinteren, og alle mine jakker har innsving i livet. Ser ikke for meg at jeg klarer å presse meg inn i noen av vinterjakkene mine i desember/januar/februar! Samtidig blir det litt dumt å bruke penger på en jakke jeg kun får brukt en sesong.. Vet jo aldri hvilken årstid jeg går gravid ved neste graviditet.

Så dere som har tenkt over dette, eventuelt opplevd det tidligere, hvordan gjør dere det med vinterjakker?

Dersom du ikke er så nøye på hva du går med, kan du jo bare låne en av mannens jakker. Siden du ikke ønsker bruke penger på en jakke for bare en sesong.

Endret av Michelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet, har vært innom tanken der også. Problemet er at jeg er ganske lita så uansett om jeg har gravidmage vil nok hans jakker se ut som en lavvo på meg :fnise: Snakka med ei venninne som gikk gravid i fjor vinter tidligere i dag da og hun sa jeg sikkert kunne låne ei jakke med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Mye fnt babytøy også der ! Synd jeg ikke har denne butikken i nærheten altså! Har litt lyst å kjenne på stoffene og sånn før jeg kjøper.... den jakka på ellos sender jeg bare tilbake hvis den ikke er ok.. så får jeg leite mer seinere.. bestilte den mest siden jeg fikk halv pris på den - og jeg kan bruke den seinere også.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fnt babytøy også der ! Synd jeg ikke har denne butikken i nærheten altså! Har litt lyst å kjenne på stoffene og sånn før jeg kjøper.... den jakka på ellos sender jeg bare tilbake hvis den ikke er ok.. så får jeg leite mer seinere.. bestilte den mest siden jeg fikk halv pris på den - og jeg kan bruke den seinere også.. :fnise:

Fikk jakka i dag - og den er ialle fall mer enn stor nok.. kanskje litt lang til meg, men det får bare være.. nå har jeg i alle fall ei god varm ulljakke som jeg får på meg uten problemer. Det er deilig å vite at jeg har noe i alle fall! Og kosta meg bare 300 kr, så ikke så farlig at den ikke var knallfin på... men tror ikke jeg kommer til å finne jakker som jeg blir fin i.. Siden jeg er såpass kort, så vil jo ei vid jakke uansett gjøre meg om til en stor ulldott :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarn og pyret har ei jakke man kan bruke både høst,vinter og vår.

"Problemet" kan jo være at den koster ca 1700kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...