Gå til innhold

Hvor mye er det mulig å gå opp på en uke?


fuerza

Anbefalte innlegg

Jeg er undervektig. Spiser for lite. Ser ut som en beinrangel. Jeg er lei, og VIL legge på meg! Men..Det er jo så vanskelig. Jeg synes det er kjedelig å lage mat, maten jeg lager er ikke spesielt variert eller god, er vel derfor jeg spiser lite. MEn nå skal jeg prøve å legge en måltidsplan, og faktisk følge den. Det jeg lurer på er: Hvor mye kan jeg håpe på å gå opp i vekt i løpet av en uke? (jeg er utålmodig, og må se begynnende resultater for å holde motivasjonen videre..) Nå ligger vel kaloriintaket på under 1000 pr dag, jeg satser på å vippe over 1000 hver dag denne uken.

Ønsk meg lykke til! Det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremts bør du få opp kaloriforbruket ditt! 1000 og under er alt for lite. og husk at dersom du skal legge på deg må du spise flere kalorier enn du forbrenner.

Mye du kan legge på deg? tja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 4 - 5 kilo i påsken jeg, så det er absolutt mulig :ler:

Men husk å spise sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skulle ønske jeg og hadde ditt problem, at det var kjedelig å spise.. :overrasket:

Spis mange små måltider, 4 hovedmåltider, frokost, lunsj, middag, kvelds. og ca 2 mellommåltider, frukt o.l.

Begynn å tren om du ikke gjør det, da får du muskelmasse, som fyller opp litt, samtidig som du også lettere kommer inn i et fast spisemønster.

For uten mat å drikke duger helten ikke vet du ;)

1000kcal er alt for lite!!!!!

1200kcal er minimum for en person på..eeh, er det rundt 60-70 kg som slanker seg, litt usikker på den.. :klø:

Mat er godt!!!! :slikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
1000kcal er alt for lite!!!!!

1200kcal er minimum for en person på..eeh, er det rundt 60-70 kg som slanker seg, litt usikker på den.. :klø:

1200 kcal er altfor lite, ikke engang minste matplanen til Grete Roede er så lav. Svært mange ernæringsfysiloger anbefaler å ligge 500 kcal under totalforbruk, og ikke spise mindre enn 1800 kcal. Dvs, trene mer og spise mer riktig og sammensatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

husk at det er 7000 kcal i en kilo kroppsfett så du skjønner du må spise mye for å klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Ubegrenset ;) he he . Nei, jeg vet ikke jeg. Jeg tror det er fullt mulig å legge på seg ca 5 kg, men jeg vil anta at de går fort av igjen da. Easy come, easy go vet du. Jeg ville heller satset på å trene styrke og spise sunt og variert. 1000 kcal pr dag er vel altfor lite. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann, 1000 er skremmende lite skjønner jeg.. For å være ærlig så har jeg aldri talt nøyaktig hvor mange kalorier jeg spiser. skjønner ikke hvordan dere klarer å holde styr på det, og ikke minst vite hvor mye kalorier det er i en skive eller et glass melk.. da må dere jo veie alt og styre på? Det blir for mye matte for meg :P men prøvde å telle en gjennomsnittlig dag, og da mener jeg at jeg kom til omkring 1000. vet jo at jeg er en mus når det kommer til mat. småspist.

Men denne uken har jeg prøvd å spise mer enn vanlig (relativt sunt også) og trent bittelitte granne styrke. Tok et par push-ups, og klarte latterlig få :ler: Så får vi se om jeg får litt flesk på kroppen =)

Endret av fuerza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg leste i forbindelse med en diett (som bestod av at i 2 uker skulle du spise enorme mengder fett og fetende mat, og så skulle du ikke spise noenting i noen uker etter det, bjørn i dvale-prinsippet, da forbrant du kroppsfettet ditt og var ikke sulten engang, helt sykt jada men) det ble nevnt at du max kan gå opp 1 kilo i uken i rent kroppsfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ubegrenset ;)  he he . Nei, jeg vet ikke jeg. Jeg tror det er fullt mulig å legge på seg ca 5 kg, men jeg vil anta at de går fort av igjen da. Easy come, easy go vet du. Jeg ville heller satset på å trene styrke og spise sunt og variert. 1000 kcal pr dag er vel altfor lite.  :overrasket:

Nåja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

7000 kcal i en kilo kroppsvekt? Uæææh... Tenk så mye man må trene for å forbrenne det, samtidig som man må spise lie kalorier. Litt off- topic nå :) Men ikke sats på å legge på deg flesk da, men heller å bygge muskler, da får du jo en mye strammere og sunnere kropp, enn masse dissende flesk.

- Har forresten hørt om ei som la på seg tre kg på to dager, så det er nok mulig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg en del om kan du si:) Jeg har vært i samme situasjon som deg, men etter hvert så forstår man at det er ganske enkel matte. For å legge på seg må man øke inntaket av mat og næringsstoffer.

Det finnes måter å gå opp i vekt fort, og det finnes måter å bygge muskelmasse på. Kosttilskudd er en ting. Snaks og digg er noe annet.

For meg funket det veldig bra med å øke mengden karbohydrater en får i kroppen. Da gikk jeg fort opp i vekt. Hvis du da trener litt utenom, så ser du etter hvert resultater i form av kurver og muskler, men det er enda enklere å bygge fett. Da kan du faktisk bare spise normalt 3 måltider til dagen. Og ta pulver i tillegg mellom måltidene. I naturkost butikker finner du karbohydrat i ren form (nesten). For noen er det kanskje litt skummelt med pulver, men det er helt ufarlig. Det blir som en motsatt Fedon kur, du hiver i deg det du finner av karbohydrater.

Men det finnes mange veier til mål. Nøtter, og spesielt cashew nøtter det legger jeg fort på meg av, sammen med cola, og jeg skal love deg at det er godt. Men det er jo begrenset hvor mye man får i seg i løpet av en dag. Bytt ut lettmelk med helmelk. (smaken ligger i fettinnholdet) Kjøp chips og lag dip av seterrømme.

Alt dette her sitter i hodet. Det er der du begrenser inntaket ditt. Noen folk er rett og slett det vi kaller for "supertaster" og har veldig mange smaksfølere på tungen og dermed blir raskere mett enn andre. Jeg kjenner meg igjen at måltider ikke er akkurat det en gleder seg til, og mat er bare noe en må ha for å overleve. Men da må en gjøre det til noe bra, en positiv opplevelse. Det hjelper å spise sammen med andre, da sitter en gjerne lenger med bordet, og klarer å lure ned mer mat. Spiser du fortere så klarer du å få ned mer mat. Varme måltider får du ofte lettere ned mer kalorier enn kalde. To varme måltider hver dag er fint. Spesielt før du går og legger deg, for du forbrenner ikke så mye mens du sover, og du får lettere ned mer mat til frokost. Søvn er viktig. Stress er fy. Du forbrenner mye mens du er stresset. TV er helt toppers.

Kroppen har en god evne til å tilpasse seg. Får den for lite næring så går den i sparebluss, da klarer den heller ikke å yte noe særlig, og du klarer kanskje ikke så mange push ups nei. Start med nye vaner, og treningen vil gi resultater.

DET ER VIKTIG AT DU DRIKKER MYE VANN. MINIMUM 2L PER DAG. HELST MER. DETTE FOR Å RENSE KROPPEN. DU SER AT DU HAR DRUKKET FOR LITE VANN HVIS URINEN ER GUL, DESS BLANKERE, DESS BEDRE. Salt holder på væsken i kroppen.

Dette klarer vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg en del om kan du si:)  Jeg har vært i samme situasjon som deg, men etter hvert så forstår man at det er ganske enkel matte. For å legge på seg må man øke inntaket av mat og næringsstoffer.

Det finnes måter å gå opp i vekt fort, og det finnes måter å bygge muskelmasse på. Kosttilskudd er en ting. Snaks og digg er noe annet.

For meg funket det veldig bra med å øke mengden karbohydrater en får i kroppen. Da gikk jeg fort opp i vekt. Hvis du da trener litt utenom, så ser du etter hvert resultater i form av kurver og muskler, men det er enda enklere å bygge fett. Da kan du faktisk bare spise normalt 3 måltider til dagen. Og ta pulver i tillegg mellom måltidene. I naturkost butikker finner du karbohydrat i ren form (nesten). For noen er det kanskje litt skummelt med pulver, men det er helt ufarlig. Det blir som en motsatt Fedon kur, du hiver i deg det du finner av karbohydrater.

Men det finnes mange veier til mål. Nøtter, og spesielt cashew nøtter det legger jeg fort på meg av, sammen med cola, og jeg skal love deg at det er godt. Men det er jo begrenset hvor mye man får i seg i løpet av en dag. Bytt ut lettmelk med helmelk. (smaken ligger i fettinnholdet) Kjøp chips og lag dip av seterrømme.

Alt dette her sitter i hodet. Det er der du begrenser inntaket ditt. Noen folk er rett og slett det vi kaller for "supertaster" og har veldig mange smaksfølere på tungen og dermed blir raskere mett enn andre. Jeg kjenner meg igjen at måltider ikke er akkurat det en gleder seg til, og mat er bare noe en må ha for å overleve. Men da må en gjøre det til noe bra, en positiv opplevelse. Det hjelper å spise sammen med andre, da sitter en gjerne lenger med bordet, og klarer å lure ned mer mat. Spiser du fortere så klarer du å få ned mer mat. Varme måltider får du ofte lettere ned mer kalorier enn kalde. To varme måltider hver dag er fint. Spesielt før du går og legger deg, for du forbrenner ikke så mye mens du sover, og du får lettere ned mer mat til frokost. Søvn er viktig. Stress er fy. Du forbrenner mye mens du er stresset. TV er helt toppers.

Kroppen har en god evne til å tilpasse seg. Får den for lite næring så går den i sparebluss, da klarer den heller ikke å yte noe særlig, og du klarer kanskje ikke så mange push ups nei. Start med nye vaner, og treningen vil gi resultater.

DET ER VIKTIG AT DU DRIKKER MYE VANN. MINIMUM 2L PER DAG. HELST MER. DETTE FOR Å RENSE KROPPEN. DU SER AT DU HAR DRUKKET FOR LITE VANN HVIS URINEN ER GUL, DESS BLANKERE, DESS BEDRE. Salt holder på væsken i kroppen.

Dette klarer vi. :)

Nå fikk du i gang motivasjonen min! :klem: Og det trengte jeg. Det er tydelig at dette var noe du hadde peiling på, og jeg noterer alle tips og råd bak øret. Det meste er jo logisk: f.eks "spis mer enn du bruker." Men allikavel så hjelper det å høre (lese) det fra andre.

Jeg har aldri prøvd rent karbohydratpulver, men har proteinpulver og det inneholder en god del karbohydrater, så skal prøve å fortsette med det. Man det skal drikkes tre ganger for dagen, men jeg er lite flink og drikker kun en dag daglig.

Har gått opp 0,5 kg på en uke. Dette gikk ikke i noe fantomfart akkurat. Men som du skrev: dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjadda det går fint. Ikke bry deg om det som står på pakningen. Jeg syntes det stod 1-2 skeier 3 ganger daglig, men det er ikke gøy. Må minst ha 3-4 skeier for at ting skal skje. Hvis du ikke orker å ta det 3 ganger daglig, så funker det sikkert med noen supercocktails på 5-6 skeier nå og da. Men det må være sånn at du får det ned.

Knust mat er mye enklere å få ned. Havregryn for eksempel, knust sammen med karbo pulver i hurtigmixer sammen med melk, og godt med sukker på. Du kan mikse det med smakstilsetninger av bær/syltetøy eller hva du har for hånden. Etter hvert blir du en Tjukkholmen ekspert. Vi skal bli tjukke og feite. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, noen doninger på 5-6 skjeier av og til, det er det som er trikset ;) Det må testes ut snarest. Og blande med havregryn og annet knas..nå begynner jeg å skjønne tegningen, man må være litt kreativ altså =)

Nå skal jeg bli så ekspert på hva man skal spise for å oppnå det man vil, at Kari Jaqueson bare kan gå å legge seg ;p Dette går veien =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er undervektig. Spiser for lite. Ser ut som en beinrangel. Jeg er lei, og VIL legge på meg! Men..Det er jo så vanskelig. Jeg synes det er kjedelig å lage mat, maten jeg lager er ikke spesielt variert eller god, er vel derfor jeg spiser lite. MEn nå skal jeg prøve å legge en måltidsplan, og faktisk følge den. Det jeg lurer på er: Hvor mye kan jeg håpe på å gå opp i vekt i løpet av en uke? (jeg er utålmodig, og må se begynnende resultater for å holde motivasjonen videre..) Nå ligger vel kaloriintaket på under 1000 pr dag, jeg satser på å vippe over 1000 hver dag denne uken.

Ønsk meg lykke til! Det trengs.

1000 pr dag+ Det er veldig lite. Ingen mennesker som er i aktivitet/jobber kan leve på det. Direkte helseskadelig.

med en så lavt inntak kan du skade kroppen din.

begynn dagen med en frokost. skiver,melk og frukt. Ta en lunc, noe du liker godt, så skal du ha middag og kvelds.

Det er en endring som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...