Gå til innhold

Når kjørbar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drakk en del øl i går samt to whiskey. Whiskey ble drukket ved 23-tiden. Etter dette nippa jeg bare til ølen. Men jeg var ikke edru.

Er jente 163 cm 54 kg og har en bra forbrenningen pga mye styrketrening. Har spist godt nå på morgenkvisten.

Så når kan jeg kjøre? Formen er bra men jeg er trøtt.

Anonymous poster hash: 13429...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tommelfinger-regel er vel å vente MINST 12 timer fra siste slurk, pluss vente til man er opplagt og føler seg bra. Men ville nok vente til dagen etter



Anonymous poster hash: 7f1de...355
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen stå til i morgen.

Dagen der på promille kan ikke regense ut.

Anonymous poster hash: b376c...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vente til i morgen. Ting skar seg og jeg må ut å kjøre. Da bør det gå å kjøre klokka ett i dag.

Anonymous poster hash: 13429...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk en del øl i går samt to whiskey. Whiskey ble drukket ved 23-tiden. Etter dette nippa jeg bare til ølen. Men jeg var ikke edru.

Er jente 163 cm 54 kg og har en bra forbrenningen pga mye styrketrening. Har spist godt nå på morgenkvisten.

Så når kan jeg kjøre? Formen er bra men jeg er trøtt.

Anonymous poster hash: 13429...314

http://www.promillekalkulator.no/

Legg inn data her og finn ut omtrent,husk ikke stol 100% på slike kalkulatorer!

Anonymous poster hash: bb6c2...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner ikke noen som har en sånn promillemålerblåse-ting da (sto helt stille hva den heter....) ? Da kan du blåse og se om den gir grønt eller rødt lys for kjøring.

Bor du i en by eller ikke langt unna politistasjon/lensmannskontor så kan du muligens tusle dit når du tror du er kjørbar og be om å få blåse før du setter deg bak rattet.

Hadde iallefall aldri turt å kjøre dagen derpå etter 12-timers regelen uten å være helt sikker på at det ikke henger i en promille. Søndager er en yndet dag for politiet å bedrive promillekontroller langs veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare ute å kjøre ts. UP ligger ute å venter på deg. Forhåpentligvis blir vi kvitt nok en farlig kvinne fra veiene.



Anonymous poster hash: 76c75...be8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vente til i morgen. Ting skar seg og jeg må ut å kjøre. Da bør det gå å kjøre klokka ett i dag. Anonymous poster hash: 13429...314

Da håper jeg du ikke skader noen andre enn deg selv.

Og gi beskjed når du er kommet deg i hus igjen, så vi andre kan få gå ut, uten å være redde for å treffe på deg.

Anonymous poster hash: b376c...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dobbeltmoralen. Kan garantere at flere av dere har kjørt dagen etter et par-tre pils ;)

Jeg pleier ikke å kjøre dagen etter en fest men nå gikk enkelte ting skeis.

Anonymous poster hash: 13429...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dobbeltmoralen. Kan garantere at flere av dere har kjørt dagen etter et par-tre pils ;)

Jeg pleier ikke å kjøre dagen etter en fest men nå gikk enkelte ting skeis.

Anonymous poster hash: 13429...314

TS sier jo hun drakk endel øl + et par whiskey. Regner med hun ble full.

En gylden regel er at har man drukket seg drita så lar man bilen stå dagen derpå. Har man drukket et par pils uten å ha blitt noe særlig beruset kan man fint kjøre dagen etter.

Anonymous poster hash: 76c75...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sier jo hun drakk endel øl + et par whiskey. Regner med hun ble full.

En gylden regel er at har man drukket seg drita så lar man bilen stå dagen derpå. Har man drukket et par pils uten å ha blitt noe særlig beruset kan man fint kjøre dagen etter.

Anonymous poster hash: 76c75...be8

Jeg var ikke drita men heller ikke edru.

Anonymous poster hash: 13429...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke drita men heller ikke edru.

Anonymous poster hash: 13429...314

Prøvde du den promillekalkulatoren som ble linket?

Hvor mange timer måtte du vente i henhold til svaret der?

Når jeg legger inne start kl 21, og 5 pils + 2 dram har du promille kl 13!!

Men aner ikke når du begynte å drikke samt hvor mange øl.

Anonymous poster hash: bb6c2...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk venta så lenge som mulig før jeg måtte dra, men fikk først lånt en promillemåler av en bussjåfør ;) da viste den 0.1 i promille.

Jeg kjører aldri bil dagen etter at jeg har drukket sprit, selv om det kun var to glass (2 cl) med whiskey.



Anonymous poster hash: 13429...314
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La bilen stå! Selv etter 12timer kan man ha promille igjen som kan gjøre utslag. Og forbrenning av mat og alkohol, er nok to vidt forskjellige prosesser som foregår i kroppen.

Å begynne å regne ut kan like gjerne føre til at man lurer seg sjøl. Og å kjøpe alkometer til X-antall kroner er bortkasta penger. Skal de være nøyaktige må de kalibreres med en type gass som visstnok er svindyr å kjøpe, og den er det kun politiet som for kjøpt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...