Gå til innhold

Toyota rav4


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en rav4 fra begynnelsen av 2000-tallet. Har en unge på 2 år så barnesete må jwg jo ha plass til, men det er vel ikke noe problem? Lurer også på om de er billige å kjøre? Hvordan bilen er generelt? Noe å utsette på de? Min mor har en nyere rav4 og er veldig fornøyd, men nå er jo den mye nyere da. Har også vurderer også Suzuki grand vitara, men disse er jo dyrere..

Anonymous poster hash: ee8cf...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke kjøpt en bil som var nesten 15 år gammel. Det er fra 8 år og utover at bilhold blir dyrt pga slitasjedeler osv som må byttes. Kilometerstand er også viktig å se på. Jo lengre bilen er kjørt dess dyrere blir det å vedlikeholde motor også.

RAV4 er vel heller ikke av den veldig romslige typen, men den har 4 hjuls trekk. Og det er også noe som blir kostbart når det går galt. For det gjør det på gamle modeller, samme hva du kaller det.



Anonymous poster hash: 0e5cd...fa6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt en bil som var nesten 15 år gammel. Det er fra 8 år og utover at bilhold blir dyrt pga slitasjedeler osv som må byttes. Kilometerstand er også viktig å se på. Jo lengre bilen er kjørt dess dyrere blir det å vedlikeholde motor også.

RAV4 er vel heller ikke av den veldig romslige typen, men den har 4 hjuls trekk. Og det er også noe som blir kostbart når det går galt. For det gjør det på gamle modeller, samme hva du kaller det.

Anonymous poster hash: 0e5cd...fa6

Okei. Det er jo det som er minuset. Har bare ikke så mye å bruke på bil dessverre, men det er en nødvendighet der jeg bor.

Anonymous poster hash: ee8cf...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota er populært og SUV er populært. Det betyr dyrt og lite bil for pengene.

RAV4 er en "lekesuv" med et dårlig 4 wd system i tillegg.

Feilfri er den ikke, google svinghjul og RAV4.

Det er bedre å leite etter beste mulig bil til 60.000? enn å låse seg til merke/modell og finne en til 60.000.

Subaru har færre feil og et overlegent 4wd system i den klassen der.

Når det gjelder vitara så var suzuki meget seint uten med antiskrens på sine biler.

Og på SUV skal man ha antiskrens punktum!

http://www.nordlys.no/nyheter/article6033083.ece Bilen som forårsaket denne ulykken var en vitara som fikk skrens på glatt føre men rett strekning. Sier ikke at antiskrens kunne reddet disse livene, men hvem veit.



Anonymous poster hash: 32c66...635
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rav4 har som nevnt hatt problemer for en del år siden med clutch og svinghjul. Men dette mener jeg gjaldt diesel, og ikke bensin. Bensinmotorene er helt ok selv om noen av dem kan bruke litt olje.

Både Vitara og Rav4 ser jeg ofte bilder av i lokalaviser der de ligger på taket i grøfta på vinterstid. Dette er nok en kombinasjon av dårlig styrefølelse og at eierne kanskje ikke er de mest bilinteresserte- og flinke bak rattet.

Generelt sett ville jeg ikke vært redd for å kjøpe biler på 15 år+, de behøver ikke være dyrere i drift enn biler som er 5-10 år gamle. Fordelen med gammel bil er lavt verditap og mindre bekymringer for bulker og riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rav4 bensin bruker ganske mye drivstoff på småkjøring (nesten ingenting på langkjøring). Ellers er jeg kjempefornøyd med min gamle Rav4.
Hadde det ikke blitt Rav4 på meg så ville jeg hatt subaru forester.



Anonymous poster hash: 2fafd...d48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en 2002-modell, og har hatt lite trøbbel med den.

Men er allikevel litt enig med de andre. Merker at den begynner å bli gammel. Har byttet og fikset endel ting på den i det siste.

Men det er litt trangt i baksetet. Går greit hvis det er barn da.

Ellers er jeg fornøyd med den, og synes den er god å kjøre.

Anonymous poster hash: 27502...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...