Gå til innhold

Septembermamma 2010


Glad og spent

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte vi kunne starte en tråd for oss som venter baby i september :)

Jeg er nå inne i min 12.uke, og venter spent på fredag, da vi skal til jordmor og forhåpentligvis få høre hjertelyden til lillegullet for første gang :) :rødme:

Hvordan har dere andre septembermammaer det?

Når har dere termin?

Selv har jeg foreløpig termin 6.sept.

Kanskje vi kan bruke denne tråden til å dele erfaringer i tiden fremmover. Har ikke funnet noen annen tråd her inne for oss med termin i sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :hallo:

Jeg har foreløpig termin 10. september!

Her ser det ut som om jeg er ferdig med kvalmen (har ikke vært så ille som forrige gang egentlig) og er ellers i god form, bare litt trøttere enn vanlig. Merker at jeg tar alt mye mer med ro nå andre gang - første gang opptok graviditeten tankene mine fullstendig, og jeg leste og slukte alt jeg kom over om emnet. Nå har jeg ikke giddet å ringe legen enda en gang - men jeg er vel nødt til å gjøre det denne uken tenker jeg.

Men jeg gleder meg om mulig enda mer enn forrige gang, for nå vet jeg jo hva jeg går til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 10. september. :) Første gang for min del, så mye nytt. Har det egentlig veldig bra, ingen plager bortsett fra at jeg er veldig trøtt og litt mer humørsvingninger enn vanlig... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at vi er flere med septemberbaby. Håper det kommer flere etterhvert. Her ser det ut som kvalmen begynner å slippe taket nå, så håper energien min snart kommer tilbake :)

Er første gang for oss også, så synest alt er veldig spennende, litt skummelt og veldig rart på en gang. Vanskelig å forstå at vi snart skal bli tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er første gang for oss også, så synest alt er veldig spennende, litt skummelt og veldig rart på en gang. Vanskelig å forstå at vi snart skal bli tre :)

Jepp, enig der. Blir spennende for dere på fredag da:) Jeg var på kontroll med lege for et par uker siden og nå skal jeg ikke på mer kontroll før jeg skal på ultralyd i april... Blir leeenge å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig der. Blir spennende for dere på fredag da:) Jeg var på kontroll med lege for et par uker siden og nå skal jeg ikke på mer kontroll før jeg skal på ultralyd i april... Blir leeenge å vente...

ja, vi gler oss veldig til fredag. håper alt er bra med den lille =) vi var på første kontroll for tre uker siden og skal tilbake nå for å forhåpentligvis få høre hjertelyden :) Skal man ikke egentli gå til kontroll en gang i månen ca? Hvorfor skal du ikke på flere kontroller før i april? Hørstes veldig lenge ut. Jeg skal på ultralyd 8.april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, vi gler oss veldig til fredag. håper alt er bra med den lille =) vi var på første kontroll for tre uker siden og skal tilbake nå for å forhåpentligvis få høre hjertelyden :) Skal man ikke egentli gå til kontroll en gang i månen ca? Hvorfor skal du ikke på flere kontroller før i april? Hørstes veldig lenge ut. Jeg skal på ultralyd 8.april :)

Trodde det, men i følge legen så skal jeg til jordmor neste kontroll og de vil visst ikke at man skal komme dit før etter at man har vært på ultralyd. Så jeg må bestille time selv hos jm når ultralyden er overstått. Trodde det var litt mer automatikk i dette, men tok visst feil der... :) Men det er jo greit nok, så lenge jeg ikke har noen plager eller spørsmål så er det kanskje unødvendig. Men har så få symtomer, så det hadde vært veldig betryggende å kanskje få høre hjertelyden da. Får bare satse på at alt går sin gang inni der:)

Litt rart igrunn, har så smått begynt å fortelle det til folk, men jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt så det er litt merkelig å snakke om det med andre. Føler det må gå litt mer opp for meg før jeg greier å snakke så mye om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart igrunn, har så smått begynt å fortelle det til folk, men jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt så det er litt merkelig å snakke om det med andre. Føler det må gå litt mer opp for meg før jeg greier å snakke så mye om det...

Helt enig med deg der. Selvom jeg har vært kvalm ca hver dag i 6 uker og trøtt så synes jeg det er så fjernt at jeg er gravid, så har vanskelig for å tro på det jeg også. Så blir godt å få komme til kontroll på fredagen og satse på at alt er bra. Har også begynt å fortelle det til venner og familie nå, og det virker så rart når jeg sier "Jeg er gravid"...hehe.. :) Gleder meg til magen begynner å komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også bli mamma i september :)

Har foreløpig termin 21. september. Var hos legen da jeg var 9+1, og skal ikke tilbake før etter ultralyd i april. Bare litt over 7 uker til ultralyd! Gleder meg :rødme:

Hittil har formen vært fin, bare ekstra trøtt og litt uggen om morgenen. Men nå har jeg begynt å kjenne det i bekkenet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også bli mamma i september :)

Har foreløpig termin 21. september. Var hos legen da jeg var 9+1, og skal ikke tilbake før etter ultralyd i april. Bare litt over 7 uker til ultralyd! Gleder meg :rødme:

Hittil har formen vært fin, bare ekstra trøtt og litt uggen om morgenen. Men nå har jeg begynt å kjenne det i bekkenet :(

Gratulere :D

Jeg var med jordmor i dag, prøvde å høre etter hjertelyd men fant den ikke. litt skuffet :( Skal tilbake neste uke i håp om å høre noe da, dersom det ikke går kommer jeg til å spør om å få tidlig ul. skal på ordinær ul etter påske, men kjenner det er slitsomt å gå rudt og ikke vite. har vært kvalm i 6 uker ca, fra morgen til kveld, men siste dagene har jeg vært helt fin, kun litt trøtt og hormonell. men merker ikke noe på magen eller sånn ennå, så da blir man litt smågal..hehe...i følge jordmor skulle jeg ikke bekymre meg, så får vel bare stole på henne og satse på at vi hører noe neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere :D

Jeg var med jordmor i dag, prøvde å høre etter hjertelyd men fant den ikke. litt skuffet :( Skal tilbake neste uke i håp om å høre noe da, dersom det ikke går kommer jeg til å spør om å få tidlig ul. skal på ordinær ul etter påske, men kjenner det er slitsomt å gå rudt og ikke vite. har vært kvalm i 6 uker ca, fra morgen til kveld, men siste dagene har jeg vært helt fin, kun litt trøtt og hormonell. men merker ikke noe på magen eller sånn ennå, så da blir man litt smågal..hehe...i følge jordmor skulle jeg ikke bekymre meg, så får vel bare stole på henne og satse på at vi hører noe neste uke :)

Huff, det er ikke noe gøy å gå rundt og bekymre seg. Får håpe det går bedre neste uke :) Men så lenge du har de symtomene du har så er nok alt i orden. :)

Gøy at vi blir flere her inne, vi får holde hverandre oppdatert framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det er flere her inne :)

Jeg har foreløpig termin 9-10. september

Første gangen for meg,så alt er nytt..

Formen er dårlig om dagen,er sykmeldt akkurat nå pga kvalme,hodepine og null krefter.

Men kommer noe godt ut av dette :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det kommer til flere her :) Kjekt å kunne oppdatere hverandre litt. Jeg har vært helt fin i 4 dager ca nå, uten noe kvalme eller sånn. fortsatt trøtt og bekymret, men vi krysser fingrene for at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er jo omtrent akkurat like langt på vei alle her; bare lurer på når dere sier fra på jobben? Hvis dere ikke studerer da. Jeg har ikke sagt noe, som nevnt tidligere syns jeg det er litt rart å snakke om det, har liksom ikke helt gått opp for meg enda... Lurer på å bare si det til sjefen da, men det er vel ikke noe som haster enda kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo omtrent akkurat like langt på vei alle her; bare lurer på når dere sier fra på jobben? Hvis dere ikke studerer da. Jeg har ikke sagt noe, som nevnt tidligere syns jeg det er litt rart å snakke om det, har liksom ikke helt gått opp for meg enda... Lurer på å bare si det til sjefen da, men det er vel ikke noe som haster enda kanskje..?

Jeg har ikke tenkt å si noe på jobben før om noen uker så lenge ikke magen skyter fart. Har vikariat til sommeren, og håper å få tilbud om faststilling i løpet av våren, så hadde vært perfekt om jeg fikk det før jeg sa noe om graviditeten. Vet de ikke skal diskriminere ifht graviditet når det gjelder tilsetting, men tror likevel det blir gjort i noen grad. På en annen side gruer jeg meg litt til å evt. takke ja til en stilling for deretter å fortelle at jeg blir borte fra august...hehe...skal ikke være så lett :P

Uansett mener jeg at man ikke trenger å si noe på jobben før man føler det passer seg sånn, er ikke no stress med mindre man er mye borte pga sykmelding kanskje...jeg har ikke vært borte en eneste dag så langt i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å si noe på jobben før om noen uker så lenge ikke magen skyter fart. Har vikariat til sommeren, og håper å få tilbud om faststilling i løpet av våren, så hadde vært perfekt om jeg fikk det før jeg sa noe om graviditeten. Vet de ikke skal diskriminere ifht graviditet når det gjelder tilsetting, men tror likevel det blir gjort i noen grad. På en annen side gruer jeg meg litt til å evt. takke ja til en stilling for deretter å fortelle at jeg blir borte fra august...hehe...skal ikke være så lett :P

Uansett mener jeg at man ikke trenger å si noe på jobben før man føler det passer seg sånn, er ikke no stress med mindre man er mye borte pga sykmelding kanskje...jeg har ikke vært borte en eneste dag så langt i svangerskapet :)

Tror jeg skal prøve å vente noen uker jeg også. Men er litt greit å få sagt det før folk merker det da. Det er jo snart påske; kanskje det går greit å vente til etter påske, det kommer jo an på hvor fort det vil vise... Jeg synes det viser allerede nå, det ser igrunn mest ut som jeg har lagt på meg en del, men har sluttet å gå med stramme gensere.. :)

Det er nok mange som lar være å ansette folk på grunn av graviditet, og det er synd. Jeg drev og søkte jobb i forfjor og da var det de aller fleste som spurte direkte eller indirekte om jeg hadde planer om å bli gravid snart, var jo i den rette alderen... Fikk ikke jobb med noen av de som spurte, måtte en kvinnelig sjef til for at jeg skulle få jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er jo omtrent akkurat like langt på vei alle her; bare lurer på når dere sier fra på jobben? Hvis dere ikke studerer da. Jeg har ikke sagt noe, som nevnt tidligere syns jeg det er litt rart å snakke om det, har liksom ikke helt gått opp for meg enda... Lurer på å bare si det til sjefen da, men det er vel ikke noe som haster enda kanskje..?

Jeg sa det til sjefen og de jeg jobber nærmest med så tidlig som i uke 7,fordi jeg ikke var i form,og ikke orket å gjøre alle arbeidsoppgaver somå skifte bleier.

Hadde ikke sagt det så tidlig om jeg ikke følte jeg måtte.

Tenker det er lurt å si det når det begynner å synes,så man slipper at folk begynne rå spekulere i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det også veldig tidlig. Tror det var i uke 5. Det var pga at jeg har en jobb med mye tunge løft. Jeg ble også sykemeldt da jeg var 6+3, og da var det greit at sjefen visste det.

Men egentlig sa jeg det ikke til sjefen så tidlig, jeg sa det bare til noen av de jeg jobber med. Så var det en av dem som sa det til sjefen. For jeg hadde egentlig tenkt å vente litt med å si det til han. Snakket ikke med han om det før i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos jordmor og ultralyd på fredag. Fikk da dessverre den grusomme beskjeden om at lille gullet hadde sluttet å utvikle seg for noen uker siden, så i dag har vi vært på sykehuset for utskraping...Det har vært en grusom helg med mye følelser, smerte og tanker, men nå når alt dette er over må vi bare tenke fremover og se positivt på alt vi har i vente. Så får vi prøve på nytt når tiden er inne for det....

Lykke til alle dere andre med Septemberbaby i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...